גניקומסטיה – צמיחת שדיים אצל גברים

גניקומסטיה הינו מצב בו יש רקמת שד עודפת בגברים. הגורמים יכולים להיות שונים – הורמונליים, תרופתיים, עישון מריחואנה, שינויים במשקל ועוד, ולעיתים הגורם איננו ידוע.
מי שסובל מגניקומסטיה לרב מתלונן על פגיעה בדימוי הגוף, הימנעות מפעילויות הדורשות הסרת חולצה (ים/בריכה), הימנעות מחולצות צמודות/ בהירות, לבישת מחטב באופן קבוע, ואף קושי ליצור קשר זוגי. הפתרונות הניתוחיים תלויים בחומרת הגניקומסטיה

גניקומסטיה  – ניתוחי שד לגברים: שיקום דימוי עצמי 

קופות החולים אינן מממנות ניתוחים להקטנת שדיים לגברים, בטענה שמדובר בבעיה קוסמטית בלבד מדובר בתופעה שפוגעת קשות בדימוי הגוף ובביטחון עצמי.

על אף שממעטים לדבר עליה, הגניקומסטיה – גדילת שדיים אצל גברים, היא תופעה נפוצה למדי אצל גברים נהפכו לשכיחים יותר בשנים האחרונות. הניתוחים לעיצוב השד והחזה העליון אצל גברים מתבצעים בשלוש קבוצות אוכלוסייה עיקריות:

  1. מתבגרים, בקרב המתבגרים הסובלים מגניקומסטיה שכיחות הבעיה יכולה להגיע עד ל-% חוזר לגודל נורמלי תוך שנה שנתיים. הסיבה העיקרית לתופעה היא שינויים הורמונאליים בגיל ההתבגרות הנובעים מחוסר  איזון בין הורמוני אסטרוגן ופרוגסטרון. אם הבעיה אינה נפתרת מעצמה, הטיפול הוא ניתוחי
  2. קבוצת גיל נוספת שסובלת מגניקומסטיה היא גברים מעל גיל 50 אצלם התופעה מתפתחת עקב חוסר איזון הורמונלי נטילת תרופות מסוימות, או מחלות באיברים כמו הכבד. במקרים האלה הטיפול הניתוחי פחות שכיח.
  3. קבוצה שלישית הפונה לניתוחים באזור בית החזה היא גברים היורדים במשקל ויש להם עודף עור ולפעמים גם עודף רקמת שד באזור החזה.

בכל המקרים המצוינים לעיל קיימת פגיעה בדימוי העצמי. רוב הגברים הסובלים מהבעיה החזה בציבור. נוכחות רקמת השד בגיל זה משפיעה על דימוי הגוף של הנערים חוסר המודעות בקרב הציבור גורם לכך שחלק מהנערים נמנעים לפנות לייעוץ רפואי מתוך מחשבה שלא ניתן לפתור את זה. חלק מהגברים גם מתביישים לשתף את בני המשפחה הקרובים במצוקתם גם כשפונים להורים או לרופאים המטפלים, הסובלים מהבעיה לא תמיד מופנים לטיפול המתאים עקב היעדר מודעות לאפשרות כירורגית לתיקון המצב או עקב ההערכה שמצב זה אינו מספיק חשוב ואינו מצדיק הפניה לטיפול.

על מנת להסתיר את גודל השדיים, חלק מהנערים משתמשים בחולצות הדוקות או בתחבושות לוחצות באזור החזה על  מנת להקטין או להשטיח את החזה. בחלק גדול מהמקרים הם הולכים מכופפים בכוונה להסתיר את החזה לנערים הסובלים מגניקומסטיה מומלץ לפנות לרופא ילדים אשר בחלק מהמקרים יפנה אותם לפלסטיקאי לצורך הערכה והצעה טיפולית.

גברים הסובלים מעודפי עור לאחר ירידה במשקל יכולים לפנות באופן ישיר למנתח פלסטי ולכלול את הניתוח של השד בתוכנית נרחבת יותר לטיפול בעודפי העור על פני כל הגוף.

 

לתיאום תור תוך 72 שעות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לתיאום תור תוך 72 שעות
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.