Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > אסיא בתקשורת > מתכון לסלט בורגול מרענן, צבעוני ומלא בריאות

מתכון לסלט בורגול מרענן, צבעוני ומלא בריאות

מאת: אסיא 11.05.15

תוספת של סיבים תזונתיים, ברזל, אבץ ומגנזיום לתפריט שלכם
מאת: יפית קסלר דיאטנית קלינית M.Sc ב"אסיא מדיקל", מומחית לטיפול בהשמנת יתר ולניתוחי קיצור קיבה.

מצרכים: 

  • כוס בורגול בינוני
  • חופן נענע
  • חופן בזיליקום
  • חופן פטרוזיליה
  • 2 כפות צנוברים
  • 2 כפות חמוציות
  • 1 עגבנייה בינונית
  • 100 גרם גבינת פטה או צפתית מעודנת (לא חובה)
  • שמן זית
  • חומץ בלסמי
  • מלח, פלפל 

הוראות הכנה:

משרים כוס בורגול במים רותחים למשך 30 דקות עד שהבורגול מתרכך ומוכן לאכילה.
קולים את הצנוברים על מחבת טפלון ללא שמן עד שהם משחימים ומורידים מהמחבת להתקררות.
קוצצים את הנענע, הפטרוזיליה והבזיליקום ומוסיפים לבורגול המוכן.
מפזרים מעל את החמוציות, הצנוברים, שמן הזית, חומץ הבלסמי, ומלח ופלפל לפי הטעם .

הצעת הגשה:
ניתן לפזר מעל פרוסות גבינת פטה או צפתית מעודנת.

יתרונות המנה:
בורגול הוא חיטה מלאה גרוסה, מה שהופך אותו לעשיר בסיבים תזונתיים ולמשביע במיוחד.  הצנוברים הם זרעים העשירים בברזל, אבץ, מגנזיום, ניאצין (ויטמין 3B), ויטמין K  ו-E. הם מכילים 68% שומן, כך שמומלץ לאכול מהם במתינות. החמוציות עשירות בפלבנואידים – נוגדי חימצון המגנים על הגוף מפני נזקי עישון, הזדקנות וסרטן. חמוציות נמצאו יעילות גם במניעה וטיפול של דלקות בדרכי השתן.
העלים הירוקים (נענע, פטרוזיליה ובזיליקום) עשירים גם הם בכל טוב:

  • סיבים תזונתיים
  • נוגדי חימצון
  • וויטמינים ומינרלים חיוניים.
  • העגבנייה עשירה בויטמין C  ובליקופן שהינו נוגד חימצון חזק הנקשר כמסייע בהפחתת הסיכון לסרטן הערמונית.

מומלץ לכין את המנה לאחר סופ"ש עמוס במאכלים כבדים, כשאתם רוצים לחזור לאכול בריא ולהרגיש טוב. מתאים כארוחת ערב קלה, או כסלט לצד פשטידה או מנת דג.