Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > 12 טיפים להכנת אוכל בריא יותר בקלי קלות

12 טיפים להכנת אוכל בריא יותר בקלי קלות

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של אסיא בריאטריק – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

אוכל בריא: דיאטנית קלינית מגישה- תריסר טיפים שיוכלו להפוך את המזון שלכם לבריא יותר, וטעים לא פחות

אוכל בריא יותר

אחד המיתוסים הנפוצים בעולם הדיאטות והתזונה, הוא: אוכל בריא הוא הרבה פחות טעים ממזון משמין. ובכן, הפתעה! זה ממש לא חייב להיות כך. איך עושים את זה? כשירות לגולשים, הנה 12 טיפים שיהפכו את האוכל שלכם לבריא יותר, ועדיין ישאירו אותו טעים באותה מידה.

שנו את אחד ממרכיבי המתכון: גם אם במתכון המקורי כתוב "מרגרינה" – זאת לחלוטין לא תורה מסיני. החליפו מרגרינה ב"מזולה", למשל. אם אתם מכינים עוגה, אפשר גם להשתמש בשמן נוזלי.

צמצמו את כמות המלח: בשר או עוף שקניתם בסופר בדרך כלל עברו הכשרה, שבמהלכה השרו אותם במלח. לכן אין צורך להמליח אותם יותר מדי. נוסף על כך, פעמים רבות אפשר להשתמש רק במחצית מכמות המלח שאתם רגילים אליה או שכתובה במתכון – בלי שזה בכלל יפגע בטעם. מי שירצה במיוחד, יוכל להוסיף לו עוד מלח לאחר מכן, והרווח לגוף שלכם יהיה עצום.

השתמשו בכלים קטנים יותר: מחקרים כבר הוכיחו שאם מגישים לנו צלחת קטנה יותר – אנחנו פשוט אוכלים פחות. נסו להגיש וגם לאכול מנות קטנות יותר. תתפלאו לראות שפעמים רבות הן ישביעו אתכם, ולא תזדקקו כלל לתוספת.

שוקולד טוב בעיקר לציפוי: אם אתם אופים עוגה או מכינים קינוח, השתדלו להשתמש בשוקולד ובאגוזים כציפוי בלבד – ולא כמרכיבים עיקריים של המנה. כך הטעם שלהם יהיה מרוכז, ואתם תוכלו לחסוך בקלוריות רבות וריקות.

השתמשו רק בחלבון הביצה: במתכונים שדורשים יותר מביצה אחת, אפשר להשתמש בביצה אחת, ואת השאר למלא רק בחלבון הביצה (החלק הלבן שלה). כך תוכלו להפחית באופן משמעותי את כמות הכולסטרול (שהחלמון, החלק הצהוב שלה, עשיר מאוד בו).

הגדילו את כמות הרכיבים דלי הקלוריות: אפשר להוסיף לסלט עוד ירקות מעניינים (כמו רימונים, תפוזים ועשבי תיבול) במקום גבינת פרמז'ן, למשל. כך אתם מגדילים את המנה – בלי כמעט להגדיל את כמות הקלורית שלה, ומרוויחים אוכל בריא יותר.

השתמשו ברטבים דיאטטיים: הרבה פעמים אנחנו אוכלים סלט מזין – עם רוטב שמוסיף לו הרבה מאוד קלוריות מיותרות, וגם לא מעט כולסטרול. אם זה מתאים לסלט, תוכלו להשתמש בטחינה, שהיא מאוד מזינה, ומכילה שומשום וסידן. אם לא – העדיפו תמיד "מיוקל" או "כמויונז" במקום "מיונז" (שעשיר מאוד בכולסטרול ובשומנים), "אלף האיים לייט" על פני "אלף האיים" וכדומה. אפשר, כמובן, גם להעשיר את הסלט בחומץ בלסמי ושמן זית.

בחרו בשר רזה: ההבדלים, לאורך זמן, בין צריכת בשר רזה לבשר שמן הם עצומים. לכן תמיד עדיף לבחור בשר רזה (כמו עוף, דג, או חלק רזה של הבקר), ולתבל אותו כך שהוא יהיה טעים לא פחות מבשר שמן. מומלץ להוריד את השומן לפני הבישול: בעוף – זה אומר בעיקר להסיר את העור; בבקר – לחתוך את הרצועות הלבנות השומניות.

בשלו במים ושפכו אותם: והנה עוד טריק שיוכל לחסוך לכם שומנים ומלחים מיותרים. בשלו את העוף במים, ולאחר זמן מה שפכו אותם, ורק אז שימו אותו בתנור. חלק מהשומן ומהמלח כבר ייצא ביחד עם המים, והעוף שלכם יהיה דל יותר וטעים לא פחות.

הסמיכו מרקים בחלב או ברוטב בשמל: במקום להשתמש בשמנת של 32% – אפשר לרכוש שמנת של 15% שומן בלבד, והמהדרין משתמשים בחלב כדי להסמיך את המרק. נוסף על כך אפשר להשתמש ברוטב בשמל, שנעשה על בסיס של שמן, קמח וחלב.

התיזו שמן: במקום למלא את המחבת בשמן, אפשר להשתמש בהתזת שמן, שמפחיתה עד מאוד את הכמות שלו. פעמים רבות אפשר לטגן גם במחבת טפלון, שאיננו דורש שמן כלל, ומפחית את כמות השומנים הרעים במנה שלכם.

עדיף שמן זית: שיש לו שורה ארוכה של יתרונות בריאותיים, על פני שמן תירס ושמן חריע. לטיגון, אפשר גם להשתמש בשמן קנולה (שהוא בריא יותר משמן תירס או חריע), אם שמן זית לא מתאים לכם לבישול, ומעניק למזון שלכם תחושה מרירה. אם לא – אפשר גם לטגן בשמן זית.

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

אסיא בריאטריק, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר באסיא בריאטריק הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מומחים

  • פרופ' דוד גויטיין

    כירורג בכיר ומנתח באסיא בריאטריק – המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת "אסיא מדיקל". מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית ומטבולית בבית החולים שיבא תל השומר, מומחה בכירורגיה בריאטרית וכירורגיה זעיר פולשנית. … למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר נאסר סקרן

    ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מנתח בכיר באסיא מדיקל, יו"ר החברה הישראלית לכירורגיה בריאטרית, מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי "העמק", עפולה… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר עמיר סולד

    יו"ר ומנהל רפואי של אסיא מדיקל. מנתח בכיר ומומחה בולט בניתוחים זעיר-פולשניים (כירורגיה לפרוסקופית). מייסד היחידה לכירורגיה אנדוסקופית ב"איכילוב" ומייסד האיגוד הישראלי לכירורגיה אנדוסקופית…. למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר דין קרן

    גסטרואנטרולוג בכיר ומנהל המרפאה לגסטרואנטרולוגיה בריאטרית בבי"ח בני ציון, מומחה התזונה והגסטרואנטרולוגיה של אסיא מדיקל
    למידע נוסף »

    שליחת שאלה

מחקרים דומים