אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > איך לשמור על המשקל בחורף?

איך לשמור על המשקל בחורף?

דיאטנית קלינית יפית קסלר

דיאטנית קלינית בכירה במרכז לטיפול בהשמנת יתר (מלב"י). בעלת תואר ראשון במדעי התזונה בהצטיינות, ותואר שני במדעי הרפואה בחוג לאפידימיולוגיה ורפואה מונעת מאוניברסיטת ת"א…. למידע נוסף »

שלח שאלה

הדיאטנית יפית קסלר עם מספר עצות מחממות בנושא חורף, תזונה ומשקל. הידעתם? רקמת השומן מבודדת ושומרת על חום הגוף, וזה לא אומר שחייבים להשמין בשביל זה!

משקל בחורף

עובדה מדעית ידועה היא שרקמת השומן היא רקמה מבודדת העוזרת לשמור על חום הגוף, מה שהיה יכול להיות מאוד מועיל אילולא היינו חיים במזרח התיכון ובנובמבר עדיין לובשים גופיות ומחכים שדני רופ יכריז על בוא הגשם.

עובדה מדעית נוספת וידועה לכל מי שאוהב לאכול היא כאשר מתוק בפה חם בלב.

אם מחברים את שתי העובדות האלו ביחד אפשר להסיק, שכאשר הטמפרטורות צונחות והגשם מתחיל לרדת הגוף והלב שלנו יחפשו דרכים להתחמם. אם הנטייה האוטומטית שלכם להתחמם עוברת דרך דלת המקרר (או התנור), הנה כמה עצות לאיך לא לעלות במשקל בחורף.

חורף בלי שומן עודף – העצות

אוכל מזין זמין – הדבר הראשון שאתם רואים כשאתם ניגשים למטבח או פותחים את המקרר יהיה כנראה הדבר הראשון שתבחרו לאכול. לכן, השקיעו זמן בתכנון כדי שיהיה לכם אוכל בריא נגיש – פירות, ירקות, מנה מבושלת, לחמים מלאים וממרחים עשירים בחלבון. לפי אותו עקרון של אכילה עם העיניים, כדאי להעביר את העוגות והעוגיות לתוך הארון או לחלק האחורי של המקרר בו לא יהיו גלויים לעין.

אוכל חם – בחורף הצורך הפיזיולוגי של הגוף להתחמם גורם לנו לרצות אוכל מבושל וחם. מנות קרות שעזרו לנו לשמור על המשקל בקיץ כמו סלטים, גבינות ויוגורטים כבר לא מהנות, ויש למצוא להן חלופות מזינות. הכינו מראש מרקים, תבשילים ופשטידות שניתן לחמם במהירות וליצור מהם ארוחה משביעה ומהירה.

אותם הרכיבים אבל אחרת – כדי לשמור על המשקל כדאי להשאיר את סוג האוכל שאתם אוכלים דומה, אך ניתן לשנות את צורת ההכנה שלו. במקום סלט ירקות אפשר להכין ירקות מבושלים או אנטיפסטי בתנור וכך לשמר את צריכת הסיבים והוויטמינים. במקום ממרחי גבינות אפשר להכין פשטידות על בסיס ירקות ביצים וגבינות, וכך לשמר את צריכת החלבון ולהתאימה לחורף.

עדכנו את רשימת הקניות – אם אתם עובדים לפי רשימת קניות קבועה יתכן ותצטרכו לבצע בה שינויים כדי להתאימה לתזונת החורף. הנה כמה המלצות להוסיף לרשימה: קטניות (עדשים, גרגרי חומוס, שעועית לבנה, פולי סויה), ירקות לאנטיפסטי (בצל, שום, גזר, קישוא, דלעת, בטטה ועוד לפי הטעם), חומרי גלם לפשטידות, תבניות לאפייה ותבלינים המתאימים לתבשילי חורף.

ספורט בחורף – בין אם אתם רגילים לעשות פעילות גופנית בחדר הכושר או בחוץ, הדרך לשם דורשת לוותר על השמיכה והמיטה החמה ולצאת החוצה לקור. לקראת החורף כדאי להתאים את סוג הפעילות כך שתהיה קרובה כמה שיותר לבית. בנוסף, כדאי לחזק את המחוייבות על ידי הצטרפות לקבוצת ריצה או לקיחת מאמן אישי שיעזור לכם לא לוותר על האימון הקבוע.

שתייה מרובה – בחורף אנו מרגישים פחות צמאים ולכן נוטים לשתות פחות. אנשים רבים מבלבלים בין תחושת הרעב לתחושת הצמא, כך שמיעוט השתייה עלול להוביל לאכילת יתר. כדאי לשים מולכם במשרד או ברכב כוס גדולה ולמלא אותה אחת לשעתיים. מומלץ לשתות משקאות חמים כמו תה ירוק או מים בטמפרטורת החדר.

מעבר לתזונת חורף מחממת תסייע בידכם לשמור על הבריאות, לאכול מאכלים חמים ומחממים בלי לעלות גרם מיותר. חורף נעים וטעים!

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מחקרים דומים