אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > אימון גופני: תתחילו, לא תרצו להפסיק

אימון גופני: תתחילו, לא תרצו להפסיק

אתם כבדים, תרתי משמע, אין לכם שום כוח או חשק לצאת להליכה ספורטיבית או לבצע כפיפות בטן. ובכן, מאמנת הכושר מעיין אליאסי מגישה לכם ארבעה טיפים שיעזרו לכם לשנות גישה ולנעול נעלי התעמלות. יאללה אימונים!

אימון גופני

מאת: מעיין אליאסי, מאמנת כושר ומדריכה לשינוי אורח חיים

אתם יודעים שזה טוב לכם, בריא, יעזור לכם מכול בחינה אפשרית, ובכל זאת אתם דוחים את הרגע הזה שבו אתם תתחילו לבנות שגרת אימונים. אז איך בכל זאת מתחילים להתאמן, ובמיוחד כשאתם כבר נמצאים במשקל עודף? שאלה טובה באמת.

לאמץ אורח חיים בריא מלווה בתזונה ובכושר זה לא דבר פשוט. לחלק זה פשוט דבר טבעי, אבל למי מאתנו הסובל ממשקל עודף יש תחושה שקשה יותר להתחיל. אפשר לדחות את הרגע, אבל בסוף הרגע הזה יגיע והרי צריך להתחיל מתישהו, וכאן נכנסת השאלה איזה כושר מתאים לבצע כשהגוף כואב או קשה להסדיר נשימה.

להלן ארבעה טיפים שיעזרו לכם להתגבר על המכשול הכי גדול בבניית שגרת אימונים – ההתחלה. כך תבנו שגרת אימונים גם כאשר נדמה שהמוטיבציה שלכם פשטה את האימונית.

טיפ ראשון: התאמת האימון ליכולת האישית

התאימו את סוג הכושר ליכולתכם האישית שלכם. הכירו את גופכם. גלישה באינטרנט תחשוף בפניכם שפע רעיונות לסוגי אימון גופני שונים, תוכלו להתרשם בעזרת סרטונים לתחומים מגוונים של כושר, חוגים ומנויים.

והנה המלכוד, בסרטונים מדריכי הכושר והמדגימים כולם נמצאים נראים קלילים וחטובים, ותיתכן התחושה שכל אחד יכול לבצע בקלות את התרגילים השונים. וזו הטעות, המדגימים הם לרוב מאמני כושר מקצועיים הנמצאים בכושר שיא – אתם לא נמצאים באותו המצב, מה גם שמשקל עודף מקשה על התנועה ואף יכול לגרום לפציעות. לדוגמה, ריצה שהיא פעילות יעילה ובריאה בשלב זה עלולה לפגוע בברכיים ובגב שלכם.

מומלץ כי תחפשו מסגרת או מאמן בעל הכשרה מתאימה שיוכל ללוות אתכם לפחות בצעדים הראשונים. יתכן ודווקא עבודה בקבוצה, על אף שהיא פתרון כלכלי נוח, אינה הפתרון עבורכם בשלב זה, שכן אין תשומת לב מספיקה לכל מתאמן בזמן האימון.

כאימונים ראשונים תוכלו להשתמש בשיטה הפונקציונלית שבה התרגיל בנוי מתנועות יומיומיות. לדוגמה: סקוואט, ישיבה לאחור ממש כמו בשירותים, הוא בעצם תרגיל שאנחנו מבצעים בכל יום. קחו כיסא ותרגלו קימה וישיבה במשך דקה. נוחו וחזרו על כך שוב. הקפידו על גב ישר ואל תאפשרו לברכיים לנוע לפנים בעת הקימה והירידה כך שלא תחצנה את קו הבהונות שלכם, וכווצו את שרירי הבטן פנימה. התרגיל יאפשר גם לחזק את פלג הגוף התחתון וגם שרירי הבטן, אם תעשו אותו שוב ושוב במשך דקה.

עם הביצוע תרגישו עלייה בדופק. תתרגלו, אתם בדרך לזוז! ומכאן הדרך להרגשה כללית טובה יותר מתקצרת.

טיפ שני: אמצו אורח חיים בריא

כושר ואורח חיים בריא, הם מיומנויות נרכשות כמו כל דבר אחר בעולמנו. בדיוק כמו ללמוד שפה חדשה או איך לאפות. מעטים הם האנשים ש"נולדו" לתחום בו הם עוסקים. כולנו נולדנו עם היכולת לזוז, כדי להפוך את זה למיומנות, כדי ללמוד ליהנות מזה, כדי להצליח לבצע תרגילים, כדי שזה ישפיע על המראה וההרגשה שלנו – אנו זקוקים להכשרה ולתרגול.

יכול להיות שנעלה על אופניים וניפול אבל אם נתרגל מספיק פעמים גם נצליח. הכי חשוב לזכור שאורח חיים בריא זו מיומנות ודרך חיים ולא יעד קצר, גם כשתגיעו למשקל היעד שלכם. כדי לשמור עליו יש לבנות הרגלים שמוטב שתאמצו עוד כבר מעכשיו.

טיפ שלישי: אתם אלופים!

אל תשוו עצמכם לאיש. איש אינו אתם. רק אתם יודעים מה הוא המרכיב הסודי שיצעד אתכם במסע הזה. מצאו פעילות שאתם אוהבים לעשות ועש אותה בעקביות. אל תאיצו בעצמכם והיו מלאי חמלה. מתוך אשמה מאוד קשה לצאת להליכה. היו מאה אחוז של עצמכם.

זכרו כי אתם אינכם עצלנים באמת ואתם בעלי כוח רצון גדול . 15 דקות הליכה יכולות להיות פעילות עצימה עבורכם בדיוק כמו אימון של שעה לאדם שמורגל בכך. להתבונן באחרים ולהשוות אליכם רק ימלא אתכם רגשות שליליים וימנע מכם את ההתקדמות האישית ואת ההצלחה שלכם. התמקדו באימון קצר ויעיל, מספר תרגילים מצומצם והתמקדו בחוויה של הצלחה ולא כישלון.

טיפ רביעי: שמרו על שגרת אימונים

צרו שגרת אימונים. אם בחרתם לעשות הליכה שבצו אותה בלוח הזמנים שלכם ביומן. אם אפשר שתפו אדם קרוב ונסו למצוא שותפים להליכה הזו. זה לא סוד שאם אנחנו לבד אנחנו נוטים לוותר לעצמנו (כולנו, גם אני אפילו שאני מאמנת כושר). הרבה יותר קשה לבטל הליכה עם חבר מאשר עם עצמנו.

חשבו על עוד דבר שהפעילות הגופנית יכול לתרום לכם, למשל הספורט טוב כדי לרדת במשקל או כדי לעצב את הגוף. כדי להשתפר, ובמילים אחרות כדי לראות תוצאות, צריך להתמיד. חשבו כמה עוגמת נפש תרגישו אם תצאו להליכה או תתחילו לזוז ולאמץ הרגלים ולא תראו תוצאות. למה אני מעלה את זה? כי מהליכה של פעם בשבועיים לא תראו תוצאות, ורק תוכיחו לעצמכם את מה שאתם כבר גם ככה מאמינים בו שאתם פשוט לא מסוגלים.

האמת היא שאתם כן יכולים להתמיד בשגרת אימונים ולרדת במשקל ולעצב את הגוף, אבל אין מה לעשות מתמטיקה היא מתמטיקה ופיסיקה היא פיסיקה ולא ניתן לנצח אותם. הכוונה היא שהירידה היא נוסחה של גרעון קלורי, עליכם להכניס פחות קלוריות ממה שגופכם שורף במהלך היום או להוציא יותר קלוריות ממה שהכנסתם בעזרת פעילות גופנית. בשתי הדרכים דרושה התמדה. אחרת התוצאות לא יגיעו , ויותר מזה, תוצאות הניתוח יהיו פחות טובות עבורכם לטווח הארוך.

לקביעת אימוני כושר לפני ואחרי הניתוח הבריאטרי אנא פנו למעיין אליאסי במייל:
maayan.eliasi@gmail.com
או בטלפון: 050-8803885

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מחקרים דומים