Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > מסעדות ודיאטה? אפשר לשלב בין השניים…

מסעדות ודיאטה? אפשר לשלב בין השניים…

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

בניגוד למקובל לחשוב אולי, כאשר אתם נמצאים במשטר דיאטה, התעלמות ממסעדות, היא לא בהכרח הפתרון המועדף. ניתן להמשיך ולשמור על אורח תזונה בריא גם כאשר אתם אוכלים מעת לעת גם אוכל של מסעדות. כיצד עושים זאת? האם יש חשיבות לסוג המסעדה ולתפריט המוגש בה? על כל זאת בכתבה הבאה

מסעדות ודיאטה

ביסטרו סנדוויצים

בשנים האחרונות צצו מגוון רחב של מסעדות סנדוויץ ביסטרו המציעות חוויה קולינרית צבעונית למדי וגירסות בריאות יותר של המאכל הישראלי הלאומי, הסנדוויץ.

את הסנדוויצים הללו אתם מרכיבים בעצמכם, השתדלו לבחור בחזה עוף דל שומן ובבשר רזה, השמיטו רוטבים מיותרים מהסנדוויץ ותבלו אותו להנאתכם.

מרבית המקומות האלו גם יציעו לכם אופציה בריאה יותר של לחם מלא. זה האחרון תמיד עדיף על לחמים מקמח לבן.

במסעדות הללו אתם יכולים מראש לבחור לאכול סלט אותו אתם מרכיבים בעצמכם וקובעים את רכיביו, בחרו בתערובות של ירקות קלויים, אל תרבו בבחירת פחממות, ושוב אל תעמיסו רטבים עשירים מדי והסתפקו ברטבים בסיסים יותר כמו שמן זית ולימון.

המבורגר

המאכל הזה ברשתות מזון מהיר הוא האויב. אינכם יכולים להשפיע הרבה על ערכו הקלורי עד שהוא מוגש לכם.  כאשר אתם חושקים בהמבורגר השתדלו לבחור ברשתות בוטיק המציעות המבורגר איכותי יותר מבשר טרי טחון. חלקן אף יציעו לכם המבורגר מבשר דל שומן בתפריט.

בכל מקרה, אין זה הבשר המעובד של הרשתות הגדולות והוא לא יכלול תוספים. אכלו רק את חציה של הלחמניה, אם יש לחם מלא בתפריט העדיפו אותו, הימנעו מרטבים עשירים עם ההמבורגר. ולא, אסור לכם לאכול טוגנים ביחד עם ההמבורגר….

סושי

אין ספק כי במינוני חלבון גבוהים, זהו מאכל מצויין. העדיפו את מנות הסושי המכילות כמה שיותר דג והמנעו ממנות מטוגנות לחלוטין או ממנות עמוסות מדי באורז. זהו מאכל מצויין בעיקר כאשר אתם שומרים ומקפידים שלא לאכול כמויות גבוהות של פחמימות. מציעים לכם אורז מלא, לכו על זה! זהו תמיד פתרון נכון ועדיף.

אוכל הודי

האוכל ההודי עשיר ברטבים עתירי קלוריות. יש לאכול ממנו במשורה ולהעדיף כל מנה בתפריט המוכנה בצורת הטנדורי, צלייה בריאה על מגש לוהט המביאה אליכם לשולחן את העוף, אותו כדאי לכם להעדיף, או הבשר באופן הבריא ביותר בשולחן. השתדלו להימנע מכמויות גדולות מדי של אורז, ואם יש אורז מלא בתפריט בחרו בו. התפריט ההודי עשיר בירקות מבושלים ומציע אופציות בריאות ומגוונות למדי של תוספות.

אוכל איטלקי

אוכל איטלקי עלול להוות מוקש של ממש למי שמצוי במשטר דיאטטי אבל עדין אין צורך להימנע ממנו לחלוטין. מסעדות איטלקיות רבות מציעות לכם היום פסטות מפחמימות מלאות, זוהי אופציה מצויינת ועדיפה תמיד, גם אם היא מעט פחות טעימה.

הימנעו לחלוטין מרטבים המכילים שמנת. והעדיפו מנות קטנות ומדודות של פסטה מקמח מלא עם רוטב שמן זית או רוטב עגבניות. חזה עוף הוא מאכל פופולרי במסעדות כאלו והוא תמיד מומלץ.

אוכל מקסיקני

מסעדות המציעות אוכל מקסיקני הגם שהן חדשות לנוף הישראלי הגיעו לכאן מלכתחילה בגירסה בריאה יותר מזו של עמיתותיהן האמריקאיות.

השתדלו לאכול מנה אחת בלבד, למלא אותה בחזה עוף במקום בבשר ולא להעמיס רטבים. ירקות, הן תוספת מבורכת וכאשר אתם רוצים להתפנק לכם בטורטיה, כשעושים זאת נכון, היא איננה חייבת להיות עתירת קלוריות.

פיצה

אנחנו מצטערים אבל אנחנו לא בהכרח אנשי בשורות כאן…. זהו ללא ספק אחד מן האויבים הגדולים של תפריט דיאטטי. באם אין לכם אפשרות לאכול פיצה מקמח מלא, ולבקש להקטין בחצי את כמות הגבינה המוגשת לכם ולא לשים תוספות כבדות אחרות. אנחנו, ממליצים לכם פשוט לוותר!

אוכל אקזוטי, תילאנדי וסיני

האוכל הזה, למרות השם הרע שיצא לו, יכול להציע לכם אופציות מגוונת למדי כאשר אתם בוחרים מתוך התפריט שלו במנות מאודות ולא במנות מטוגנות. רצועות עוף או בשר בכמות מועטה משולבות כמעט בכל התפריטים של המנות שלו וכמו כן גם פירות ים ודגים מרבים להופיע בתפריטו. כל עוד אינכם בוחרים בגרסה המטוגנת של המזון, אתם בצד הנכון!

לסיכום:

דיאטה נכונה דוגלת בשינוי קבוע של אורח החיים, ולא בשינוי זמני שלאחריו החזרה להרגלים הרעים מביאה לעליה במשקל.

הימנעות ממסעדות למי שאוהב רק תקשה על ביצוע דיאטה לאורך זמן. כדאי ללמוד לחיות באופן נכון וניתן לאכול מעת לעת במסעדה תוך כדי שמירה על עקרונות תזונה בריאים בכדי לשמור על משקלכם לאורך זמן.

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מומחים

  • פרופ' דוד גויטיין

    כירורג בכיר ומנתח במלב"י- המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת "אסיא מדיקל". מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית ומטבולית בבית החולים שיבא תל השומר, מומחה בכירורגיה בריאטרית וכירורגיה זעיר פולשנית. … למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר נאסר סקרן

    ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מנתח בכיר באסיא מדיקל, יו"ר החברה הישראלית לכירורגיה בריאטרית, מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי "העמק", עפולה… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר עמיר סולד

    יו"ר ומנהל רפואי של אסיא מדיקל. מנתח בכיר ומומחה בולט בניתוחים זעיר-פולשניים (כירורגיה לפרוסקופית). מייסד היחידה לכירורגיה אנדוסקופית ב"איכילוב" ומייסד האיגוד הישראלי לכירורגיה אנדוסקופית…. למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר דין קרן

    גסטרואנטרולוג בכיר ומנהל המרפאה לגסטרואנטרולוגיה בריאטרית בבי"ח בני ציון, מומחה התזונה והגסטרואנטרולוגיה של אסיא מדיקל
    למידע נוסף »

    שליחת שאלה

מחקרים דומים