Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > שינוי הרגלים במקום דיאטה: חשבתם פעם כמה זה פשוט?

שינוי הרגלים במקום דיאטה: חשבתם פעם כמה זה פשוט?

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

אנחנו מבקשים להפתיע אתכם, בכתבה השלישית בנושא דיאטות מומלצות. אנחנו מבקשים מכם לעשות דווקא את הפחות מצופה, ואולי את השינוי הגדול מכולם: שינוי הרגלים

כולנו רגילים להשתמש במונח היום יומי הזה מבלי לתת את הדין ליישום המשמעויות שלו. כמה באמת אנחנו צריכים להתאמץ על מנת לשנות את היום יום שלנו ואת הרגלי התזונה שלנו על מנת להשיג ירידה במשקל?

שינוי הרגלים

מסתבר כי שינוי הרגלים בלבד, לא דיאטה, יכול להביא להורדה של כעשרה אחוז במשקל בתוך זמן קצר יחסית אם מיישמים אותו בצורה רצינית ויסודית.

יש כמה כללי זהב לירידה במשקל ללא מאמץ גדול מידי שיגרום לנו תחושת רעב, אבל יצריך אותנו פשוט לחשוב לפני שאנחנו אוכלים.

רישמו לפניכם את כללי הזהב לירידה במשקל ללא "דיאטה" מתוכננת, אנחנו מבטיחים לכם שתהיו מופתעים מן התוצאות.

11 כללי זהב לירידה במשקל ללא דיאטה – שינוי הרגלים:

ארוחת בוקר טובה

אל תהססו לאכול ארוחת בוקר בריאה ומלאה. לא צריך להיות מדובר בחגיגת ארוחת בוקר של בית מלון חמישה כוכבים, אבל כדאי מאד לאכול ארוחת בוקר מאוזנת שתכיל פחמימות וחלבונים ולעשות את כל זאת לפני היציאה מן הבית לעבודה.

זוהי הארוחה החשובה ביותר של היום ורבים נוטים לוותר עליה מתוך מחשבה שיחסכו אותה. לא כך. מחקרים מראים כי מי שמדלג על הארוחה הזו פשוט משלים את הקלוריות שלה במהלך היום ואף יותר.

חסרונה של ארוחת הבוקר פוגע בביצועים חשיבתיים בעיקר אצל ילדים, מייצר תחושת עייפות והתחלה "צולעת" ליום עבודה.

דגנים מלאים

כן, נאמר את זה שוב ושוב. עיברו לדגנים מלאים בכל רכיב שאתם יכולים ובכל מוצר שאתם צורכים.

הסיבים הבריאים יגרמו לתחושת שובע טובה יותר ונכונה יותר. מערכת העיכול שלכם תקבל תמיכה ורמת הסוכר שלכם לא תרד מהר מדי עד לארוחה הבאה.

איכלו כמה פעמים ביום

איכלו בין שבע לשמונה ארוחות קטנות במהלך היום. רצוי לאכול משהו קטן כל שעתיים עד שלוש. לא לחכות לתחושת הרעב הבלתי נסבל ולא להתנפל על כמויות גדולות של אוכל.

בדרך זו תצרכו פחות אוכל ממה שאתם רגילים ורמת הסוכר שלכם בדם תישאר יציבה לכל אורך היום.

גודל המנות

איכלו מנות קטנות. כן, זו לא בושה להסתכל בצלחת שלכם ולומר לעצמכם שהעמסתם עליה יותר מדי. אל תתפתו למסעדות בשיטת אכול כפי יכולתך. הן לא טובות עבורכם. בדרך כלל יגישו לכם הרבה יותר ממה שאתם צריכים באמת לצרוך.

גוונו את המזון שאתם אוכלים

כלל ברזל חשוב והכרחי, אל תאכלו כל הזמן את אותו הדבר. גופכם משתעמם בדיוק כמוכם. גיוון של מאכלים ייתן לגוף גם גיוון של מינראלים שהוא זקוק להם ויסייע לכם ליהנות מן האוכל שאתם צורכים.

מספיק ודי

שימו לעצמכם שעת סיום לאכילה. קבעו לעצמכם שעה מסוימת בערב שבה אתם פשוט מפסיקים לאכול. זה לא אומר שאתם צריכים ללכת לאכול רעבים. אבל מומלץ שלא לאכול ארוחה כבדה בערב אלא רק ארוחה קלה מאד.

בלי טלוויזיה

כשאתם אוכלים אתם לא עושים שום דבר אחר. אתם נהנים מן המזון. אתם לא רואים טלוויזיה, יושבים על המחשב או קוראים עיתון.

אתם מאפשרים לגופכם לעכל כמו שצריך את המזון אינכם בולעים אותו, ומתרכזים בו.

כתוצאה מכך תגלו שאתם מסתכלים אולי בפעם הראשונה על הכמויות שאתם צורכים כי אתם לא עושים משהו אחר במקום להסתכל על הצלחת.

אכילה היא פעולה חשובה, תנו לה את הכבוד הראוי לה.

ממתקים

אל תאכלו ממתקים. אפשרו לעצמכם פינוק ראוי פעם בכמה זמן. אף אחד לא אמר שהצטרפתם למנזר בודהיסטי, אבל בו בעת אינכם זקוקים להם כלל וכלל.

מרבית המאכלים שלנו כבר מכילים סוכרים. ובמקום קינוח מתוק אתם יכולים לאכול פירות טריים או יבשים. זה מספיק והותר.

הימנעו ככל האפשר מחטיפים מלאכותיים גם הם אויבים בדרך הטובה אל שינוי הרגלים.

פעילות גופנית בכל יום

לא צריך לעשות מנוי יקר במכון כושר יוקרתי. אבל תדאגו פשוט להיות פעילים. גם הליכה יומית של רבע שעה תעשה את ההבדל אצל מי שאינו פעיל בכלל.

לא לכל מקום חייבים לנסוע עם האוטו. נסו לייצר פעילות גופנית קלה גם משגרות מוכרות, הליכה לסופר מרקט או לקחת את הילדים מהגן יכולה בהחלט להיות חוויה מהנה גם כשעושים אותה ברגל.

אוכל מוכן

בשלו את האוכל שלכם בעצמכם, איכלו פחות בחוץ ושימו לב למרכיבי המזון שאתם מכניסים אל הפה שלכם.

הכינו בעצמכם את המזון שלכם ותגלו שאתם הופכים מודעים תוך זמן קצר למרכיביו. נסו להשתמש בכמה שיותר מוצרים טריים. הימנעו ממזון מוכן, ממסעדות במידת האפשר ומחומרים משמרים.

האוכל שלכם יהיה טעים יותר ובריא יותר בקלי קלות. כל שעליכם לעשות הוא להיות יותר מעורבים בהכנתו.

מודעות

כן, אכפת לכם מעצמכם ואתם משגיחים על כל הדברים הקטנים. מותר לכם לומר לעצמכם שאתם בתהליך, שאתם עוקבים אחרי איך שאתם נראים ושאתם בדרך לשינוי.

האמירה הזו תעזור לכם לשנן את כללי הברזל ולאתר מה פגום אצלכם בדרך אל שינוי הרגלים.

זה לא נשמע מסובך וזה יכול לעשות לכם שינוי אדיר בתוך זמן קצר. כל מה שדרוש מכם הוא רצון אמיתי לשינוי ומוכנות להתעסקות בפרטים.

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מומחים

  • פרופ' דוד גויטיין

    כירורג בכיר ומנתח במלב"י- המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת "אסיא מדיקל". מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית ומטבולית בבית החולים שיבא תל השומר, מומחה בכירורגיה בריאטרית וכירורגיה זעיר פולשנית. … למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר נאסר סקרן

    ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מנתח בכיר באסיא מדיקל, יו"ר החברה הישראלית לכירורגיה בריאטרית, מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי "העמק", עפולה… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר עמיר סולד

    יו"ר ומנהל רפואי של אסיא מדיקל. מנתח בכיר ומומחה בולט בניתוחים זעיר-פולשניים (כירורגיה לפרוסקופית). מייסד היחידה לכירורגיה אנדוסקופית ב"איכילוב" ומייסד האיגוד הישראלי לכירורגיה אנדוסקופית…. למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר דין קרן

    גסטרואנטרולוג בכיר ומנהל המרפאה לגסטרואנטרולוגיה בריאטרית בבי"ח בני ציון, מומחה התזונה והגסטרואנטרולוגיה של אסיא מדיקל
    למידע נוסף »

    שליחת שאלה

מחקרים דומים