Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > די לנשנוש: 6 טיפים להפסקת נשנושים

די לנשנוש: 6 טיפים להפסקת נשנושים

דיאטנית קלינית יפית קסלר

דיאטנית קלינית בכירה במרכז לטיפול בהשמנת יתר (מלב"י). בעלת תואר ראשון במדעי התזונה בהצטיינות, ותואר שני במדעי הרפואה בחוג לאפידימיולוגיה ורפואה מונעת מאוניברסיטת ת"א…. למידע נוסף »

שלח שאלה

יישור העוגה, סיום האוכל מהצלחת של הילד וזלילה בלי הכרה בשעת לחץ הם רק חלק מהוספת קלוריות רבות ומיותרות לגוף, או במילים אחרות – מתכון להשמנה בטוחה. הדיאטנית יפית קסלר עם שישה טיפים להפסקת נשנושים בהיסח הדעת ולשיפור החיים התזונתיים בכלל

נשנושים והשמנה

מרבית האנשים אינם מודעים לכך כי אכילת נשנושים בהיסח הדעת היא הרגל הפוגע בתהליך הירידה במשקל ואף עלול להביא לעלייה במשקל.

אכילת חופן קטן של פיצוחים "על הדרך", יישור העוגה או ניקוי האוכל מהצלחת של הילדים עלולים לעלות במאות קלוריות מיותרות ביום.

לפניכם שישה טיפים שימושיים, שיעזרו לכם להפסיק את האכילה ה"נשנשנית" והלא מתוכננת:

1. הקפידו על ארוחות קבועות

דילוג על ארוחות במהלך היום יוביל בסופו לתשוקה מוגברת למזון ולאכילה בלתי מרוסנת. אכילת ארוחות קבועות ומאוזנות, המכילות פחמימות מורכבות בשילוב עם חלבון וכמות קטנה של שומן בריא, יסייעו בשמירה על רמות סוכר קבועות בדם ויביאו לתחושת סיפוק ושובע לאורך היום.

2. נהלו יומן אכילה

רישום יומן אכילה, המתעד מצב רוח, רמת מתח ולחץ ואת מידת הרעב לפני כל אכילה עשוי לסייע בזיהוי הטריגרים המובילים לאכילה נשנשנית. לאחר זיהויים יהיה קל יותר למצוא דרכים להתמודדות עם טריגרים אלו שלא באמצעות אכילה.

3. לחוצים? המתינו 20 דקות

בזמן מתח או לחץ הורמוני הסטרס בגופנו פוגעים בשיקול דעתנו וגורמים לנו לאכול בהיסח הדעת וללא אבחנה, ובעיקר מקשים עלינו לשלוט על סוג וכמות המזון שאנו בוחרים לאכול. לכן במצבי לחץ או מתח המתינו כעשרים דקות לפני שתאכלו. זהו משך הזמן, שלוקח להורמוני הסטרס לרדת, ולרמות הסרוטונין,ההורמון האחראי בין היתר על תחושת השובע, לעלות בחזרה.

4. רעבים? שתו מים

כאשר יש חשק מוגבר לאכול, התחילו בשתיית כוס מים גדולה או תה ירוק. לעיתים אנו עשויים לבלבל בין תחושת צמא לרעב, ושתיית נוזלים עשויה לספק את הצורך של הגוף ולהעביר או למתן את החשק המוגבר לאכול.

5. מתחשק לכם נשנושים? תלעסו מסטיק

כאשר עולה הצורך "לנשנש משהו", נסו ללעוס מסטיק ללא סוכר. חוקרים אוסטרלים בדקו ומצאו כי כאשר לועסים מסטיק, רמת הורמון הסטרס קורטיזול יורדת ב-16 אחוז, ובכך מאפשרת לשלוט טוב יותר על  האכילה.

6. תצחקו, הרבה!

קחו את דברים בקלות. מחקרים הראו שצחוק מפחית לחץ, משחרר הורמונים מסוג אנדורפינים המעלים את מצב הרוח וגם שורפים קלוריות.

עוד בנושא:

איך להרזות בלי לעלות במשקל?

מחקר: חמש דקות של "זמן ירוק" משפרים את הבריאות

הדיאטה המוצלחת ביותר: דיאטת DASH

למה אנשים מכורים לאוכל?

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מומחים

  • ד"ר אסנת רזיאל

    מנהלת רפואית של מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • פרופ' דוד גויטיין

    כירורג בכיר ומנתח במלב"י- המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת "אסיא מדיקל". מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית ומטבולית בבית החולים שיבא תל השומר, מומחה בכירורגיה בריאטרית וכירורגיה זעיר פולשנית. … למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר נאסר סקרן

    ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מנתח בכיר באסיא מדיקל, יו"ר החברה הישראלית לכירורגיה בריאטרית, מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי "העמק", עפולה… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר עמיר סולד

    יו"ר ומנהל רפואי של אסיא מדיקל. מנתח בכיר ומומחה בולט בניתוחים זעיר-פולשניים (כירורגיה לפרוסקופית). מייסד היחידה לכירורגיה אנדוסקופית ב"איכילוב" ומייסד האיגוד הישראלי לכירורגיה אנדוסקופית…. למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר דין קרן

    גסטרואנטרולוג בכיר ומנהל המרפאה לגסטרואנטרולוגיה בריאטרית בבי"ח בני ציון, מומחה התזונה והגסטרואנטרולוגיה של אסיא מדיקל
    למידע נוסף »

    שליחת שאלה

מחקרים דומים