Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > החגים ומשקלם – דיאטה בחגים

החגים ומשקלם – דיאטה בחגים

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

מה עושים בחגים? הולכים לארוחות משפחתיות כמובן. ראש השנה ואושפיזין בסוכה יכולים לעלות לכם ביוקר, ולא רק כלכלית. במיוחד לימים חגיגיים אלו, קבלו מאתנו עשרה טיפים להימנעות מעלייה במשקל – דיאטה בחגים

דיאטה בחגים

זו לא רק ארוחת ערב ראש השנה, אלו גם ארוחות החג שמגיעות בימים הסמוכים לה, ולאחר מכן האושפיזין בסוכה שנמשך מעל שבוע. כל אלה מקשים עלינו מאוד להתחייב לתהליך של דיאטה. הערכה גסה אומרת כי הישראלי הממוצע מעלה כשני קילוגרמים בתקופת חגי תשרי, וזה לא בגלל ארוחה חריגה אחת.

גם אם ארוחת ערב ראש השנה אצלכם היא פולחן של ממש, אפשר לחגוג ולאכול בלי לחרוג מגבולות המשקל. אפילו הוזמנתם כל יום לארוחת אושפיזין אחרת, אפשר לצלוח את תקופת הסוכה ואפילו לצאת ממנה בשלום משקלי, ואנחנו פה בשביל לעזור לכם לעמוד במשימה.

10 טיפים למשקל חגים תקין

יש לארוחת החג קסם, לשבור שגרה, לציין משהו מרגש וליהנות מהאווירה המשפחתית והחופש הנלווה לכך. עם זאת, שמירה על כללי האצבע הבאים תעזור לכם לסיים תקופה חגיגית זו במשקל תקין.

אם תורידו מעצמכם את העומס שכרוך בתקופת החג, ותסירו את התובנה השגויה שקשה לשמור על שגרה בחג, שגרת תזונה או שגרת ספורט, תגלו שדווקא ההצמדות לשגרה היומיומית שלכם היא זו שמחזיקה את המפתח לשרוד את תקופת החגים בשלום, ללא עלייה מיותרת במשקל.

  1. זו ארוחה חגיגית, אני חייב…
    אז זהו, שלא. הגעתם לארוחה חגיגית וזה בסדר להתפנק, אבל שמרו על מינון וכמויות נכונות של מזון. בסופו של דבר אתם יכולים ליהנות מארוחה מפנקת, טובה ועשירה שיש בה יכולת לגוון, אבל אתם לא באמת חייבים לאכול כמות קלוריות גדולה יותר. אתם לא באמת צריכים לאכול את כל מה שמונח על השולחן, ואם ממש מתחשק לכם טעמו מכל מנה מעט.
  2. לא לכל הזמנה חייבים להיענות
    אל תענו בחיוב לכל ההזמנות לארוחות החג הרבות, לכו לארוחות החשובות. צמצמו את ממד הפיתויים.
  3. לא לשנות הרגלים, גם לא בחגים!
    במיוחד בתקופות שוברות שגרה, נסו להצמד לכמה שיותר מן ההרגלים הטובים שלכם, אם אתם קמים מוקדם ואוכלים ארוחת בוקר, אל תוותרו עליה רק כי יש לכם בהמשך היום ארוחה חגיגית. ממילא אין טעם להגיע אליה רעבים ולאכול יותר. 
  4. תזונת ילדים בסימן חגים
    נצלו את הזמן לאכול עם הילדים בצורה מסודרת. החגים נותנים לכם אפשרות נהדרת לטפח ולשמור על שגרת ארוחות משפחתיות בזמנים ובמועדים קבועים. נצלו את הזמן להכין את האוכל ביחד עם הילדים, ללמד אותם על תזונה נכונה וערכי בריאות. זה יכול להיות זמן איכות נהדר אותו תקדישו לחינוך תזונתי, זמן שקשה לכם בהחלט למצוא במהלך היומיום העמוס והתובעני שלכם.
  5. שגרת ספורט
    חדרי הכושר פתוחים גם בחגים, לכם יש יותר זמן פנוי לגשת אליהם וזו הזדמנות מעולה לעשות יותר ספורט ולהתנסות בדברים חדשים. 
  6. זמן טיולים
    מעדיפים ספורט מחוץ לבית, מצוין. טיולים רגליים הם דרך נהדרת לשמור על כושר בחגים. מזג האוויר הופך לנוח יותר והוא מאפשר לכם למצוא הפוגות נעימות ורבות שגם שומרות על הכושר.
  7. מתכונת חו"ל
    כשאתם בחו"ל קל יותר לעיתים לשמור על שגרה תזונתית. ביקור בסופר המקומי ורכישה של מוצרי בסיס עדיפים מהבחינה התזונתית וגם הכלכלית הרבה יותר מאשר רצף ביקורים במסעדות מפוקפקות. נצלו את הזמן שלכם בחו"ל לטייל כמה שיותר, נסו לתעל את הסקרנות שלכם לראות מקומות חדשים ועשו זאת ברגל. אתם תגלו שזו יכולה להיות חופשה מועילה במיוחד. הימנעו ממלונות הכול כלול, חופשה טובה היא כזו שבה צברתם חוויות, לא קלוריות.
  8. רשימת קניות
    הגיעו עם רשימת קניות לסופרמרקט וקנו רק את מה שצריך. אל תתפתו לקנות דברים שאתם לא צריכים ולא תכננתם רק בגלל שהם כרגע במחיר הזדמנותי או במבצע מפתה.
  9. שונא מתנות מתוקות ירזה
    גם בתחום הממתקים והשוקולדים שימו לב לא להגזים. ישנם הרבה מאוד מבצעים בעונה זו, מה גם שזו מתנה מאוד נוחה וקלה לביצוע להביא בונבוניירה או מארז ממתקים חגיגי וססגוני. עם זאת, הימנעו מצריכה מוגזמת שלהם. ובינינו, לא יקרה שום דבר אם תמחזרו את המתנות המתוקות ותעבירו אותם למישהו אחר (רק אל תשכחו להוריד סממנים מזהם כמו ברכות ופתקי החלפה).
  10. לכל חג יש מוצאי חג
    בסופו של תשרי תעלו על המשקל ואתם אלו שתקבעו על מה הוא יצביע. זה לגמרי בידכם. אל תגידו לעצמכם זו רק תקופה כזו, לעלות במשקל קל, לרדת זה כבר סיפור אחר. תגידו לעצמכם כל הזמן שאתם מספיק חזקים, תקפידו את השגרה שלכם והשאר כבר יסתדר.

זכרו, אתם אלו שקובעים איך אתם אוכלים, אתם אלו שבוחרים את אורח החיים ואתם אלו שצריכים אחר-כך להסתכל במראה ולחייך. אל תתפתו למזונות לא חיוניים, אל תקשיבו לעצות של אחרים "זה רק חג" והישארו נאמנים לעצמכם. אם תעשו זאת, אנו מבטיחים לכם שתחושת הסיפוק תהיה גדולה מאוד וזה ייתן לכם תמריץ חיובי להמשיך זאת לאורך כל השנה.

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מומחים

  • פרופ' דוד גויטיין

    כירורג בכיר ומנתח במלב"י- המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת "אסיא מדיקל". מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית ומטבולית בבית החולים שיבא תל השומר, מומחה בכירורגיה בריאטרית וכירורגיה זעיר פולשנית. … למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר נאסר סקרן

    ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מנתח בכיר באסיא מדיקל, יו"ר החברה הישראלית לכירורגיה בריאטרית, מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי "העמק", עפולה… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר עמיר סולד

    יו"ר ומנהל רפואי של אסיא מדיקל. מנתח בכיר ומומחה בולט בניתוחים זעיר-פולשניים (כירורגיה לפרוסקופית). מייסד היחידה לכירורגיה אנדוסקופית ב"איכילוב" ומייסד האיגוד הישראלי לכירורגיה אנדוסקופית…. למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר פיוטר לנגר

    מומחה בכירורגיה כללית, רופא הבית אסיא מדיקל… למידע נוסף »

    שליחת שאלה

מחקרים דומים