אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > החג הזה אתם לא מעלים גרם!

החג הזה אתם לא מעלים גרם!

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

תקופת החגים נדמית לנו תמיד כהפסד צפוי מראש בקרב שלנו בניסיון לשמור על משקל תקין. שפע המזון המוגש לנו, תקרובות מיוחדות שאנחנו אוהבים ושאנו אוכלים רק פעם בשנה, וריבוי של הזמנות לארוחות חג, כל אלו יחדיו נדמים לנו מראש כיריב לא שקול ואנחנו מרימים ידיים…. "בחגים פשוט עולים במשקל, אחר כך נפתח בדיאטה", האם תפיסה זו באמת הכרחית? על כך בכתבה הבאה

החג והדיאטה

לא רק שהתפיסה המקובלת על כולם כי בחג, "אין ברירה" וכי "בטוח שנעלה במשקל", היא תפיסה שגויה, היא גם תפיסה מסוכנת לנו.

הוויתור מראש שכולנו עושים בניסיון על שמירה על משקל תקין גם בחגים הוא פתח לאכילה עתירת קלוריות, שאיננה הכרחית. המאמץ והניסיון להיפתר מהקילוגרמים המיותרים שאנו צוברים בחגים עולה לנו אחר כך במאמץ רב.

מחקרים מראים כי ישראלים רבים  מעלים בתקופת החגים כ 2.5 ק"ג, יש כאלו המגדילים לעשות ומעלים אפילו 5 ק"ג! בעזרת כמה עצות פשוטות, תוכלו שלא להיות חלק מן הסטטיסטיקה הזו.

דיאטה משמעותה שגרה, אל תתנו לחגים להפריע לכם.

אתם במצב מאוזן? שומרים על המשקל כבר תקופה ארוכה ולא מעלים, אתם בעיצומו של תהליך הורדה במשקל, חבל, אין שום סיבה של ממש להפר את המצב בו אתם נמצאים.

נכון, אולי לא תרדו במשקל במהלך החגים אבל חשוב שלא לעלות. אל תחרגו מאורחות התזונה הנכונים שלכם, המשיכו לשמור על ארוחות קטנות לעיתים תכופות והקפידו על צריכה של 5 מנות פרי או ירק ליום, ואל תגיעו לארוחת החג רעבים מדי, השתדלו לאכול משהו קטן לפני ארוחת החג.

מאכלים שרואים רק בחגים, לחץ משפחתי?

אין סיבה שלא תאכלו מהם. אתם מאד אוהבים גפילטפיטש, זה בסדר גמור כל עוד אתם מודעים לערכו הקלורי הרב. הסתפקו במנות קטנות במיוחד ממאכלים משמינים. אתם יכולים לטעום מהכול, או ממרבית התקרובות המונחות על השולחן, אבל הקפידו על מנות קטנות במיוחד. זה אפשרי לגמרי! קשה אולי להתמודד עם הלחץ של החמות על כך ש"אתם לא אוכלים כלום", הסבירו בעדינות שאתם אוכלים בדיוק את מה שאתם צריכים.

פעילות גופנית?- במיוחד בחגים!

אין שום תירוץ שלא לעשות פעילות גופנית במהלך תקופת החגים, נהפוך הוא, כולנו נהנים משפע של זמן פנוי.

פעילות גופנית כוללת גם טיולים רגליים, טיולי אופניים, והתרוצצות מרובה בטבע. כל אלו יספקו לכם שפע של פעילות גופנית חינם וגם הנאה מתקופת החג.

חדרי הכושר כולם פתוחים במתכונות חג אומנם אבל אתם הרי בחופש… אין שום תירוץ מעשי של ממש לוותר על פעילות גופנית מוגברת בתקופת החגים שתסייע לכם לשרוף את הקלוריות המיותרות. בסופו של דבר, בחופשת החג יש לכם שעות פנויות רבות יותר לביצוע פעילות ספורטיבית, מאשר בימי החול הרגילים של השבוע בהם אתם עסוקים עד מעל הראש.

שתו הרבה מים!

שתו מים, כמה שיותר, הימנעו ממשקאות ממותקים שנמצאים על השולחן בשפע במהלך ארוחות החג. אדם מבוגר צריך לצרוך בין 10 ל 12 כוסות מים ביום. אין סיבה טובה של ממש לצרוך משקאות מסוכרים, אלו מעלים את רמת הסוכר שלכם ומספקים קלוריות ריקות וחסרות ערך המגדילות את הערך הקלורי הגבוה ממילא של הארוחה שאתם אוכלים.

נסו למיין את מרכיבי המזון שאתם אוכלים

חינוך לתזונה חשוב במשך כל השנה, במהלך החגים, אתם יכולים לנצל את "ההשכלה" שצברתם בנושא ולתרגל אותה בכל ארוחה. הקפידו על צירוף נכון של מעט פחמימות ויותר חלבונים. העדיפו דגים רזים ודלי שומן על פני בשר שמן מדי. הימנעו משומנים רוויים. נסו לחשב את גודל המנות ולשערך את הערך הקלורי שלהם. אל תרפו מהחינוך לתזונה נכונה ובריאה שרכשתם במהלך השנה, זהו בדיוק הזמן ליישם אותו ולהוציאו לפועל.

התמורה גדולה משחשבתם!

יש תמורה וסיפוק אדיר בשמירה על משקל תקין במהלך החגים. מי מכם שהיה בעיצומו של תהליך דיאטה והורדה במשקל, ירגיש מנצח של ממש אל מול אתגרי האוכל שמביאה איתה תקופת החגים. אחרי הכול, החגים חולפים, ואתם נשארים עם התוצאות. אין סיפוק גדול יותר מן התחושה הטובה שיכולתם לאתגר הקולינארי הגדול ביותר העומד בפניכם וניצחתם אותו!

זכרו, אתם נשארים עם המתנה הגדולה ביותר שתוכלו לקבל בחגים, שמירה על משקל גופכם התקין והעובדה שאתם נראים ומרגישים טוב עם עצמכם.

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מומחים

  • פרופ' דוד גויטיין

    כירורג בכיר ומנתח במלב"י- המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת "אסיא מדיקל". מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית ומטבולית בבית החולים שיבא תל השומר, מומחה בכירורגיה בריאטרית וכירורגיה זעיר פולשנית. … למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר נאסר סקרן

    ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מנתח בכיר באסיא מדיקל, יו"ר החברה הישראלית לכירורגיה בריאטרית, מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי "העמק", עפולה… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר עמיר סולד

    יו"ר ומנהל רפואי של אסיא מדיקל. מנתח בכיר ומומחה בולט בניתוחים זעיר-פולשניים (כירורגיה לפרוסקופית). מייסד היחידה לכירורגיה אנדוסקופית ב"איכילוב" ומייסד האיגוד הישראלי לכירורגיה אנדוסקופית…. למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר דין קרן

    גסטרואנטרולוג בכיר ומנהל המרפאה לגסטרואנטרולוגיה בריאטרית בבי"ח בני ציון, מומחה התזונה והגסטרואנטרולוגיה של אסיא מדיקל
    למידע נוסף »

    שליחת שאלה

מחקרים דומים