Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > הכי כייף לשחות בקיץ

הכי כייף לשחות בקיץ

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

אחד היתרונות הגדולים של שחייה, הוא שניתן לשחות כל השנה בבריכות מקורות, מחוממות ובים. אבל הכי כיף לשחות בקיץ!!! ד"ר אסנת רזיאל מציעה לכם להעביר את זירת הפעילות לבריכה ומגישה מדריך נבוכים לשחיין המתלבט. יאללה, קפצו למים!

אין פעילות גופנית מושלמת יותר מאשר שחייה בקיץ, או בכלל פעילות גופנית בקרבת מים. מעבר לאלמנט התראפויטי הרגשי של שהייה בקרבת מים, יש משהו בצינון המתמשך הזה של הגוף תוך כדי פעילות גופנית, סוג של יתרון שקשה להתעלם ממנו בעיקר בימים החמים. אל תישארו פסיביים, לבשו בגד ים, קחו מגבת ולכו לשחות.

שחיה בקיץ

מתי כדאי לשחות?
אין כמו שעות הבוקר בשביל שחייה הגונה. מסתבר, כי אנשים המתאמנים בבוקר נוטים פחות לוותר על האימונים המתוכננים שלהם, לעומת אלו המתאמנים בסוף היום.

מרבית הבריכות בארץ נפתחות בשעות הקיץ כבר משעות הבוקר המוקדמות ביותר, זו הזדמנות מצוינת להוסיף אימון קיץ מרענן בדרך ללוח הזמנים העמוס שלכם.

יתרה מכך, זוהי השעה בה תשיגו האימון יותר אפקטיבי. הגעה לבריכת שחייה בשעות הצהריים או הערב, כאשר חומו של היום כבר הצטבר בה, משולה להגעה לחדר כושר ללא מזגן. הגוף נדרש למאמץ לצנן את עצמו עוד בטרם החל לעבוד. הטמפרטורה הנמוכה של המים בבוקר מסייעת לצנן את הגוף, עומס החום הכבד של היום עדיין לא ניכר בסביבת האימונים שלכם והאימון יהיה יותר נעים ויעיל.

נקודה נוספת שכדאי לתת עליה את הדעת, היא כי הבריכות הפתוחות מביאות איתן גם חשיפה לשמש, זו בתורה נהדרת וחושפת אתכם לשפע של ויטמין D . עם זאת, חשוב להקפיד לסיים את השחייה היומית בבריכה פתוחה עד השעה עשר בבוקר על מנת להימנע משעות הקרינה הקשה של השמש.

באיזה סגנון שחייה הכי מומלץ?

בהנחה שאתם נמצאים בכושר גופני טוב – כל סוגי השחייה המוכרים טובים. חתירה היא הסגנון המומלץ והקל ביותר, ילדים מצליחים ללמוד אותו בשל העובדה שהוא סגנון פשוט. אם אינכם בנויים לשחייה מואצת, נסו את אחד הסגנונות האחרים כמו גב או חזה, אלה נחשבים לסגנונות מתונים יותר ויתכן שהם יכולים להיות הסגנון המתאים לכם.

באיזו תדירות לשחות?

אין מתכון קבוע לכמות הפעמים המומלצת לביצוע פעילות גופנית. אם אתם נמנים אם אלו השוחים כל השנה ואינכם מושפעים ממזג האוויר, סביר להניח שיש לכם שגרה משלכם בעניין. אם אתם מבקשים לנצל את הקיץ לצורך העניין, התשובה היא לפניכם – נצלו אותו עד תומו, הוא מסתיים הרבה יותר מהר ממה שחשבתם.

איזה בגד ים ללבוש?

כאשר אתם מחליטים לשחות בצורה רציפה חשוב לבצע את הבחירה הנכונה. לא מדובר כאן רק בבחירה אסתטית של איך אנחנו נראים, אלא יותר בבחירה של נוחות. חשוב לבחור בגד ים לייקרה צמוד המפחית את החיכוך עם המים כמה שיותר ומשפר את הביצועים שלנו. דאגו לכך שאתם שוחים בנוחות וביעילות, ובחרו את בגד הים שישרת אתכם בצורה הטובה ביותר למשימה.

וחוץ מלשחות, מה עוד כדאי לדעת?

גם אם שחייה כפעילות ספורטיבית אינה מדברת אליכם, אבל אתם אוהבים להיות במים ולהתעמל, ובכן, תופתעו לגלות כי במרבית חדרי הכושר היום מציעים לכם את אותם החוגים שאתם אוהבים, אבל במים. החל משיעורי התעמלות קלאסיים ועד זומבה ואירובי מים. בדקו בחדר הכושר שלכם, סביר להניח כי הפעילות הספורטיבית האהובה עליכם, קיימת גם בגרסת מים. אם כן, נגמרו התירוצים ופשוט הירשמו אליה.

שחייה היא פעילות נהדרת, היא לא רק מציעה אימון אירובי, אלא שהיא מאמצת את מרבית שרירי הגוף הלוקחים בה חלק פעיל. לא בכדי שחיינים מנוסים נהנים מגוף חטוב יותר. גם אם לרשותכם עומד רק הקיץ, יתכן שמדובר כאן בתחילתו של סיפור של הקשבה לגופכם. קרוב לוודאי שגם אתם תראו תוצאות של שרירים מחוטבים יותר אם תתמידו בספורט הנהדר הזה, וכמובן תשמרו על תפריט של תזונה נכונה. אז למה אתם מחכים? קפצו למים!

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מומחים

  • פרופ' דוד גויטיין

    כירורג בכיר ומנתח במלב"י- המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת "אסיא מדיקל". מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית ומטבולית בבית החולים שיבא תל השומר, מומחה בכירורגיה בריאטרית וכירורגיה זעיר פולשנית. … למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר נאסר סקרן

    ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מנתח בכיר באסיא מדיקל, יו"ר החברה הישראלית לכירורגיה בריאטרית, מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי "העמק", עפולה… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר פיוטר לנגר

    מומחה בכירורגיה כללית, רופא הבית אסיא מדיקל… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר הילה חרמון

    מנתחת בכירה בבית החולים תל השומר ע"ש שיבא – מומחית לניתוחים בריאטריים, ניתוחי שרוול קיבה, מעקף קיבה ומעקף קיבה בהשקה אחת.
    למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר יורי מנוסקין

    מנהל היחידה ללפרוסקופיה מתקדמת בבית החולים אסותא אשדוד. מומחה במגוון רב של ניתוחים בתחומי הכירורגיה הכללית, מומחה בניתוחים בשיטה לפרוסקופית
    למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר עמיר סולד

    יו"ר ומנהל רפואי של אסיא מדיקל. מנתח בכיר ומומחה בולט בניתוחים זעיר-פולשניים (כירורגיה לפרוסקופית). מייסד היחידה לכירורגיה אנדוסקופית ב"איכילוב" ומייסד האיגוד הישראלי לכירורגיה אנדוסקופית…. למידע נוסף »

    שליחת שאלה

מחקרים דומים