ירקות ופירות: המזון שיעשה טוב לדיאטה שלכם

ירקות ופירות הם המזון האידיאלי לתקופת הקיץ. אלו סוגי ירקות ופירות יתרמו יותר מכל לבריאותכם ולתהליך ההרזיה שלכם? הכל בכתבה הבאה

ירקות ופירות

הקיץ כאן, וככל שגוברים החום והלחות, אנו לובשים פחות ופחות. מי מאיתנו לא רוצה לחוש רזה וחטוב יותר כשאין היכן להסתיר את הצמיג החביב מהחורף? בנוסף, מזג האוויר ההביל מגביר את המשיכה למזונות קלים וקרירים.

כל אלו הופכים את הפירות והירקות למזון אידאלי לקיץ. מחקרים מדעיים מראים שכדאי לצרוך לפחות חמש מנות טריות של פרי וירק מדי יום.

אם כן, כולנו יודעים – ירקות ופירות הם מזון מתאים לדיאטה. אולם, אלו סוגי פרי וירק תורמים יותר מכל לתהליך ההרזיה?

שזיפים: שני שזיפים נחשבים למנת פרי אחת, והרי תמיד מספק יותר לאכול שניים ממשהו. שזיפים מהווים מקור טוב לוויטמין C ולפיטוכימיקלים, ומספקים יותר אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון, המסייעים בהגנה מפני סרטן ומחלות לב) מרוב הפירות.

עגבניות: מהוות מקור מצוין לליקופן- פיטוכימיקל שמפחית את הסיכון ללקות בסרטן הערמונית. הן מספקות כמות גדולה של ויטמין C ואשלגן. אל תגבילו את עצמכם לעגבניות חתוכות בלבד. הוסיפו עגבניות שרי שלמות לסלטים או לשיפודים, ואכלו מרק עגבניות חם או קר.

פירות יער: תות, דובדבן ופטל מהווים מקור מצויין לסיבים תזונתיים ולוויטמין C. 8 תותים מכילים יותר ויטמין C מתפוז אחד. כוס אחת של פטל מכילה 30% מכמות הסיבים התזונתיים הנחוצה ליום. גם פירות היער מכילים אנטיאוקסידנטים.

תירס: קלח אחד של תירס מתוק מספק 3 גרם של סיבים תזונתיים, ו-3 גרם נוספים של חלבון. התירס מכיל גם ויטמיןC , מגנזיום ואשלגן. בישול של תירס מתוק יהפוך את האנטיאוקסידנטים שבו לזמינים יותר.

לאחר שמנינו את יתרונותיהם של ירקות ופירות שונים, ברור מדוע סלט טרי הוא מזון מומלץ. אם מתחשק לכם, למשל, לשבור את השגרה, הוסיפו פרוסות פרי לסלט ירקות. נתחי דג או עוף יהפכו סלט ירקות לארוחה משביעה. סלט פירות יהווה קינוח בריא ודיאטטי.

ארוחה כזו תשאיר טעם של עוד ללא תחושת כובד או נקיפות מצפון מיותרות.