Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > חורף נטול קלוריות – דיאטה בחורף

חורף נטול קלוריות – דיאטה בחורף

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

דיאטה בחורף: בחורף אנו נוטים לאכול יותר, מתעצלים לעשות פעילות גופנית ומעדיפים להתכרבל מתחת לשמיכה חמה עם משקה חם. ובכל זאת, איך בכל זאת ניתן לשרוד את החורף בלי לעלות במשקל ובמידה?

דיאטה בחורף – היתרון הגדול שלנו כישראלים הוא שהחורף הישראלי לא נמנה עם החורפים הקשים כמו למשל ביבשת אירופה וצפון אמריקה. הטמפרטורות הממוצעות כאן ברבים מימי החורף משולים לאביב אירופאי מושלם וימי השמש גוברים על ימי הגשם. ועדיין, רבים מאתנו נוטים לעלות במשקל במהלכו באופן לא פרופורציונלי המקשה עלינו אחר כך לחזור לשגרת הקיץ החטובה.

דיאטה בחורף

הנה מספר טיפים שיסייעו לכם לצלוח את החורף הזה מבלי להעלות במשקל, לשמור על משקל תקין ואורח חיים בריא גם בימים שהדבר האחרון שבא לכם זה לצאת להליכה או לאכול סלט. כל מה שרציתם לדעת על דיאטה בחורף

קודם כל הבריאות

העצה הכי טובה שנוכל לתת לכם – שמרו אל בריאותכם. הימנעו מהתקררות, שפעת ושאר אירועי מחלות חורף הגורמים לנו לא רק לשקוע במצב רוח שלילי, אלא גם לאכילת יתר בשל אותו מצב הרוח בדיוק. בריאות תקינה מסייעת לנו לשמור על פעילות גבוהה בכל מזג אוויר ולא לוותר על אף פעילות – ספורטיבית או אחרת.

קטניות עשירות בסיבים

החורף הוא זמן המרקים. רבים מן הישראלים עושים שימוש בקטניות במהלך עונת החורף כמו שעועית, עדשים, חומוס ועוד. כן, יש להם ערכים תזונתיים גבוהים, הם עשירים בוויטמינים, חלבון וסיבים תזונתיים אבל יש להם ערכים קלוריים גבוהים. חשוב לצרוך אותם במידה, למשל צלחת מרק אחת מספיקה, אינכם חייבים לקחת עוד מנה.

ירקות עליים

הירקות העליים כמו הכרוב, התרד ושאר ירקות התבלון עשירים בלוטאין ובכלורופיל. שניהם חומרים חשובים במיוחד לשמירה על ריריות תקינות במהלך החורף כמו אף ועיניים, שילוב שלהם עם שמנים איכותיים, אבוקדו או שמן זית מסייע להיפטר מהיובש בעור שנגרם במהלך החורף, שעלול להציק ולהפריע. הירקות עצמם מכילים כמות מועטה עד אפסית של קלוריות ומהווים תוספת נהדרת לכל ארוחה.

ירקות מבושלים

ירקות מבושלים גם הם פתרון נהדר בחורף, הם מגדילים את נפח המזון ומסייעים לנו לחמם את הגוף כאשר הם מגיעים בתוך מרק מהביל וחם. הערכים הקלוריים שלהם נמוכים ורבים מהם מכילים בטא קרוטן החשוב לשמירה על מערכות החיסון של הגוף.

שתו מים ותה

משקאות ממותקים לא שותים בכלל, הם גורמים לתחושת צמא ובעלי ערכים קלוריים גבוהים ומיותרים. מה כן מומלץ לשתות בחורף? העדיפו שתיית מים או סוגי חליטות עלים נהדרות בעלות ערכים קלוריים אפסיים.

קינמון מוסיף המון

הקינמון כבר הוכח מחקרית כתבלין בעל סגולות נהדרות היכול לסייע בשמירה על רמות סוכר תקינות ומיתון של תחושת הרעב הקיצונית המובילה לזלילות חורפיות עתירות קלוריות. אתם לא חייבים לאכול אותו, אתם יכולים גם לשתות אותו במים חמים חלוטים בתמצית קינמון או כתוספת לתה או משקאות אחרים.

פחמימות במקום מתוק

אם מתחשק לכם לאכול משהו מתוק אתם בחברה טובה. הגוף מאותת לנו כשהוא זקוק לפחמימות על מנת לחמם את עצמו בחורף אבל זה לא אומר שהגיע הזמן להסתער על חבילת עוגיות. פחמימות מלאות ומורכבות הן התשובה הנכונה לצורך של הגוף בפחמימות. פזרו את כמות הפחמימות היומית שאתם מבקשים לצרוך למנות קטנות לאורך היום, זה ייתן לגוף את המנה לה הוא זקוק לשמירה על חום הגוף.

פעילות גופנית המותאמת לחורף

אם עד עתה ביצעם ספורט המתאים רק למזג אוויר קייצי, זו לא סיבה טובה מספיק להפסיק להתעמל. חשוב לשמור על שגרת פעילות גופנית גם בחורף וגם בקיץ. החליפו את השחייה בבריכה הפתוחה בספורט אחר באולם סגור או מצאו חלופה לבריכה מחוממת. כל עוד אתם שומרים על המשכיות הפעילות הספורטיבית, היתרונות שלה ימשיכו לשרת אתכם בשמירה על משקל תקין.

בגדים רחבים רק בשביל הנוחות

חלקנו עובר להחביא את השמנת היתר החורפית מאחורי בגדים רחבים המאפשרים יכולת "תמרון" להעלות במשקל מבלי שאף אחד "ישים לב". ובכן, המשקל שלכם אינו עושה לכם הנחות והאשליה שאתם נראים "רזים" בבגד רחב עלולה לעודד אתכם לעשות לעצמכם הקלות מיותרות בהקשר זה. קנו את המידה המדויקת שלכם ולא מידה אחת מעל, כך לא תצרכו ולא תוכלו "למלא אותה".

קל לעבור את החורף הישראלי, הוא אינו קיצוני לרוב ומהווה אתנחתא קלה מן הקיץ הקשה בישראל. שמירה על משקל יציב ואף על דיאטה בחורף, היא אתגר אפשרי של ממש. בהצלחה!

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מומחים

  • פרופ' דוד גויטיין

    כירורג בכיר ומנתח במלב"י- המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת "אסיא מדיקל". מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית ומטבולית בבית החולים שיבא תל השומר, מומחה בכירורגיה בריאטרית וכירורגיה זעיר פולשנית. … למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר נאסר סקרן

    ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מנתח בכיר באסיא מדיקל, יו"ר החברה הישראלית לכירורגיה בריאטרית, מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי "העמק", עפולה… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר עמיר סולד

    יו"ר ומנהל רפואי של אסיא מדיקל. מנתח בכיר ומומחה בולט בניתוחים זעיר-פולשניים (כירורגיה לפרוסקופית). מייסד היחידה לכירורגיה אנדוסקופית ב"איכילוב" ומייסד האיגוד הישראלי לכירורגיה אנדוסקופית…. למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר דין קרן

    גסטרואנטרולוג בכיר ומנהל המרפאה לגסטרואנטרולוגיה בריאטרית בבי"ח בני ציון, מומחה התזונה והגסטרואנטרולוגיה של אסיא מדיקל
    למידע נוסף »

    שליחת שאלה

מחקרים דומים