Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > כושר בבית: סיבולת באמצע הסלון

כושר בבית: סיבולת באמצע הסלון

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

האם קיימת האפשרות שנצליח לשפר מעט את הכושר הגופני שלנו בבית או שנחוץ לנו מנוי בחדר כושר יוקרתי או הליכות רגליות ממושכות בשביל להכניס את עצמנו לכושר?

מה אנחנו יכולים לעשות בתוך מתחמי היום יום שלנו על מנת לשפר את היציבה, את הכושר הגופני ולהרגיש שאנחנו באמת עושים משהו עם עצמנו?

כושר בבית

בניגוד לדעה הרווחת, אין צורך לרוץ למכוני כושר ולרכוש מנויים יקרים בתוספת רכישה מאסיבית של בגדי ספורט על מנת להתחיל ולהכניס את עצמנו לכושר –  את הדברים הללו אפשר לעשות לאחר מכן.

ישנן פעולות רבות שאנו יכולים לעשות בחיי היום יום שיכולות פשוט לשפר את הכושר הגופני שלנו ללא היכר ולהוות את הצעד הראשוני בשיפור מודעות ושיפור כושר.

להלן כמה עצות שיכולות לסייע לכם לשנות את מצב הצבירה שלכם ולהרים אתכם מן הכורסא אל עבר תחילתו של מסע לשינוי והעלאת הכושר הגופני שלכם.

בדקו את הפעולות היומיומית שלכם. חשבו כמה פעמים ביום אתם משתמשים בכלי תחבורה ואלו מן הנסיעות השגרתיות שלכם אתם יכולים פשוט להחליף בהליכה.

תתפלאו לא לכל מקום חייבים להגיע ברכב והמרחקים קצרים יותר ממה שחשבתם. לדוגמא הייתם מאמינים שהליכה רגלית בין מרכז רמת גן למרכז תל אביב תיקח לכם שעה בדיוק בהליכה איטית? לא מאמינים. נסו ותיווכחו.

עשו לכם מנהג קבוע, לדוגמא: אם אתם אוספים את הילד מהגן בכל יום ברכב בדרך מן העבודה, צאו חצי שעה קודם, החנו את הרכב בבית וצאו להליכה רגלית קצרה עם ילדכם.

כמה פעמים אתם משתמשים במעלית ביום? נסו לבטל לפחות את אחת מן הפעמים שאתם משתמשים בה. רדו או עלו ברגל. זה טוב לבריאות וישפר את כושר הסיבולת שלכם.

נוסעים לקניון ברכב? נסו ללכת לרכוש את אותם המוצרים ברחוב שיש בו חנויות בקרבתכם. תופתעו לגלות שהליכה רגלית ברחוב אינה דומה לזו של קניון. העליות, הירידות ואורך השיטוט יהפוך זאת לטיול שיש בו הרבה כושר ובריאות.

עמדו במקום העבודה שלכם במשך עשר דקות כל שעה. היו אתם אלו שמתנדבים לצאת לסידורים, לקנות אוכל לחברה או פשוט אלו שצריכים להביא עכשיו משהו לבוס. תנועה היא חיונית. כל תנועה שהיא. אל תרבצו כל היום מול המחשב.

נסו לתת לעוזרת יום חופש אחד בלתי צפוי, זה זול ואתם גם מפעילים את עצמכם הרבה מעבר למה שציפיתם.

בדקו שבכל יום, אבל בכל יום מימות השבוע שילבתם לפחות פעולה אחת בלתי צפויה שבעבר הייתם מוותרים עליה ואשר כוללת פעילות גופנית.

שילוב של כל פעילות גופנית, גם אם היא נראית לכם בתחילה שולית וחסרת חשיבות היא בעלת משמעות לטווח הארוך.

כושר הסיבולת שלכם עולה, אתם מגלים על עצמכם דברים שלא חשבתם שאתם מסוגלים להם, הנאה מובטחת מן השינוי והיא סוג של קטליזאטור שיעזור לכם לעלות לשלב הבא: אימוני כושר תכופים יותר ואימוץ פעילות ספורטיבית המתאימה לכם בדיוק.

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מומחים

  • פרופ' דוד גויטיין

    כירורג בכיר ומנתח במלב"י- המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת "אסיא מדיקל". מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית ומטבולית בבית החולים שיבא תל השומר, מומחה בכירורגיה בריאטרית וכירורגיה זעיר פולשנית. … למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר נאסר סקרן

    ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מנתח בכיר באסיא מדיקל, יו"ר החברה הישראלית לכירורגיה בריאטרית, מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי "העמק", עפולה… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר עמיר סולד

    יו"ר ומנהל רפואי של אסיא מדיקל. מנתח בכיר ומומחה בולט בניתוחים זעיר-פולשניים (כירורגיה לפרוסקופית). מייסד היחידה לכירורגיה אנדוסקופית ב"איכילוב" ומייסד האיגוד הישראלי לכירורגיה אנדוסקופית…. למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר דין קרן

    גסטרואנטרולוג בכיר ומנהל המרפאה לגסטרואנטרולוגיה בריאטרית בבי"ח בני ציון, מומחה התזונה והגסטרואנטרולוגיה של אסיא מדיקל
    למידע נוסף »

    שליחת שאלה

מחקרים דומים