Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > איך לבנות אימון כושר יעיל?

איך לבנות אימון כושר יעיל?

אימון כושר יעיל

התחלתם להתאמן במטרה להפחית משקל? כל הכבוד. הרבה מהעוסקים בפעילות גופנית מבצעים טעויות למרות הכוונות הטובות ועשויים לגרום לתוצאה הפוכה לגמרי. לפניכם שלוש המלצות לשיפור המראה החיצוני בעזרת אימון כושר תוך שמירה על הבריאות

המלצה ראשונה: שלבו אימון אירובי עם משקולות

מאחר שפעילות אירובית מסייעת בשריפת קלוריות, אנשים המתחילים להתאמן במטרה להוריד משקל עובדים על סיבולת לב-ריאה בלבד ומתעלמים לחלוטין ממרכיב אימוני המשקולות. לעיתים קרובות מדובר בנשים שחוששות להרים ולו משקולת אחת מפחד שגופם ייראה שרירי ו"גברי" מדי.

ואולם, כל מאמן כושר מתחיל יגיד לכם שכדאי לשלב בין אימוני משקולות לאימונים אירוביים. אימוני המשקולות משפרים את היציבה והכוח הגופני ומעצבים את השרירים. בנוסף, בעת מנוחה הגוף נוטה לשרוף יותר קלוריות אחרי אימוני משקולות. זאת מכיוון שהשריר הינו רקמה פעילה ביותר מבחינה מטבולית המגדילה את יכולת הגוף שלכם לשרוף שומנים.

המלצה שנייה: התמקדו באימון והתאמצו להשיג את המטרה שהצבתם לעצמכם

האם אתם באמת מתאמנים עם מטרה או עם חשק? לעיתים קורה שאנשים שמגיעים לחדר הכושר במטרה לשפר את הכושר הגופני ולהפחית במשקל מעבירים את רוב הזמן בשיחות טלפון או שיחות עם המדריך או המדריכה במכון. כשהם כבר עולים על ההליכון, הם הולכים במהירות איטית שלא ממש תורמת כהוא זה לשיפור הכושר או לשריפת השומנים. בקיצור, הזמן שאותו הם מעבירים בחדר הכושר הינו חסר תכלית.

טבע האדם הינו לרדוף אחרי הנאות ולהתחמק מכאב. ברור שזו אינה הנאה גדולה להרגיש את השרירים שלכם בוערים בלחיצות האחרונות או להרגיש את הנשימה שלכם נהיית כבדה יותר ויותר ככל שאתם מרחיקים לכת על ההליכון או האליפטי.

אך העבודה היא שאם לא משקיעים, אין תוצאות. במטרה להביא לשינוי אמיתי צריך להתחיל להתאמן עם כוונה אמיתית להשקיע ולהתמיד.

המלצה שלישית: ערכו תוכנית אימון כושר מוגדרת

כשמתחילים להתאמן כדאי להציב מטרה, לדוגמא, הורדת משקל, שיפור סיבולת לב ריאה או חיזוק. כדי להשיג את מטרותיכם כדאי להגדיר אותן בצורה כמותית ולבנות תוכנית אימונים ברורה שתסייע לכם לעקוב אחר מדדי ההצלחה.

כדי שלא תמצאו את עצמכם עוברים ממכשיר למכשיר וממכונה למכונה מבלי להבין מה אתם עושים, רצוי לשבת עם מדריך מקצועי בחדר הכושר כדי שידריך אתכם לגבי התוכנית המתאימה לכם. לפני כל אימון כושר כדאי להחליט אילו תרגילים מתכוונים לעשות מתוך הבנת התרומה שלהם לקידום המטרות הסופיות שלכם. רוצים לחזק את שרירי הבטן? נהדר – שלבו תרגילי בטן באימונים השבועיים. רוצים להפחית משקל? נהדר – שלבו ריצה, אופניים או מכשיר אליפטי בתוכנית האימונים. אלו הן רק דוגמאות קטנות לשיפור הרגלי האימון שלכם ועמידה ביעדים שהצבתם לעצמכם.

המאמר פורסם לראשונה ב"אתר דיאט"  – פורטל דיאטה למידע על תזונה נכונה, כושר גופני והרזיה.

עוד בנושא:

איך לבנות כושר גופני בהדרגה

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מחקרים דומים