Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > איך להתחיל לעשות ספורט

איך להתחיל לעשות ספורט

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של אסיא בריאטריק – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

הכרס הולכת וגדלה? השומן מצטבר מסביב לירכיים? אין כמו ספורט כדי להוריד משקל ולשפר את ההרגשה. כמה טיפים להתחלה טובה

רביצה על הספה כבטטה וחוסר פעילות גופנית מזיקות לנו כמעט כמו עישון סיגריות בזו אחר זו. אז למה כמעט שלושת רבעי מהאוכלוסייה בארץ לא מעשנת, אבל הרבה פחות מכך עושים ספורט?

אחת הסיבות היא התדמית של אימון כושר. "אימון ספורט" נשמע כמו משהו לא כיף בעליל, שדורש משמעת ושמזיעים בו. פרט לכך זה גם לוקח זמן: צריך למצוא פנאי בין כל העיסוקים, להחליף בגדים, להתקלח אחרי האימון וכן הלאה. מה אפשר לעשות, אם כך?

איך להתחיל לעשות ספורט

יש כמה וכמה דברים, מסתבר. ראשית, אפשר לעשות פעילות מתונה כמו הליכה מהירה כמה פעמים בשבוע, שאינה דורשת לפנות יותר מדי זמן, להירשם לחדר כושר או להגיע לבריכה לשחות.

פרט לכך, תמיד אפשר לבחור בפעילות ספורט שהכי מהנה אותנו, וקצת "לעגל פינות". עיגול הפינות אין משמעותו שאנחנו משחקים שש-בש להנאתנו על המרפסת, וחושבים שבכך יצאנו ידי חובה. כדי שפעילות גופנית תהיה אפקטיבית אנחנו צריכים לפחות 30 דקות יומיות כמה פעמים בשבוע.

אבל גם אפשר לפצל אותה לכמה וכמה אימונים. אפשר לצאת בצהריים מהמשרד לשאוף אוויר, ולפני הארוחה להנות מ-10 דקות של הליכה מהירה. בערב כבר יישארו לנו רק 20 דקות להשלים, וזה כבר זמן קצר שאפשר למצוא בנקל.

קביעת יעדים הגיוניים ומטרות לטווח קצר ובינוני היא שיטה נוספת שבאמצעותה אפשר לעשות אימוני ספורט גופניים. אפשר להתחיל ביעדי הליכה צנועים, ולהעלות אותם בדקה אחת בכל שבוע. זו נוסחה שכמעט בלתי אפשרי להיכשל איתה.

עניין חשוב נוסף הוא תכנון: כשם שאנחנו קובעים פגישות ולו"ז כמה ימים מראש, כך גם אפשר לסמן ביומן שלנו "זמני ספורט", שיהיו בבחינת "פגישה עם עצמנו". אם הבריאות חשובה לנו (ובעצם, למי היא לא?) – אימון גופני קבוע הוא הרגל שכדאי לנו לאמץ.

כדאי להימנע מאסטרטגיית "הכל או כלום". אם קבענו לעצמנו הליכה מהירה של 30 דקות, ולא הצלחנו לבצע אותה ביום עסוק למרות הכל – לא נורא. אין צורך למהר ו"לשבור את הכלים". "מחר", כפי שאמרה סקרלט או'הרה, "הוא יום חדש".

שני דברים נוספים שיוכלו לסייע לנו להתאמן הן לגייס לצורך העניין את אחד החברים שלנו, ולהתאמן ביחד איתו. מחוייבות חברתית יכולה לתרום מאוד להצלחת האימון שלנו. עניין נוסף הוא לנסות ולנצל את הזמן הפנוי שלנו לאימונים. התפנתה לך שעה בסוף השבוע? נצל אותה לאימון קצר.

עוד בנושא:

ספורט בעשר דקות

הרצאות החודש במלב"י

לקביעת תור ליעוץ: 03-7645444  או: info@assia.co.il

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

אסיא בריאטריק, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר באסיא בריאטריק הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מומחים

  • פרופ' דוד גויטיין

    כירורג בכיר ומנתח באסיא בריאטריק – המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת "אסיא מדיקל". מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית ומטבולית בבית החולים שיבא תל השומר, מומחה בכירורגיה בריאטרית וכירורגיה זעיר פולשנית. … למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר נאסר סקרן

    ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מנתח בכיר באסיא מדיקל, יו"ר החברה הישראלית לכירורגיה בריאטרית, מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי "העמק", עפולה… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר דין קרן

    גסטרואנטרולוג בכיר ומנהל המרפאה לגסטרואנטרולוגיה בריאטרית בבי"ח בני ציון, מומחה התזונה והגסטרואנטרולוגיה של אסיא מדיקל
    למידע נוסף »

    שליחת שאלה

מחקרים דומים