Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > לא חייבים להשמין בחורף

לא חייבים להשמין בחורף

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

זו לא קלישאה, זו עובדה – יותר קשה לשמור על משקל תקין ותזונה נכונה בעונה הקרה. להלן חמש נקודות שכדאי לתת עליהן את הדעת רגע לפני שאתם מכינים את הארוחה הבאה ומשלימים עם הגורל שמכריח אתכם להשמין בחורף

לא חייבים להשמין בחורף

ישנה נטייה גבוהה יותר להשמין בחורף, אבל זו רק נטייה וממש לא חייבים לממש אותה. להפך, תשומת לב למה שאנו עושים, אוכלים ולובשים בהחלט יכולה לשנות את כל מה שידענו לגבי השמנה בעונה הקרה.

נתחיל עם העובדה שמזג האוויר הקר גורם לבחור במאכלים עתירי קלוריות שלרוב הם מחממים ומנחמים. האבסורד הוא כי חלקנו אפילו מודים בתבוסה ולא נאבקים בכלל תוך שהם מלמלים לעצמם הבטחות ריקות נוסח "נוריד את הקילוגרמים העודפים בקיץ". ובכן, השמנת היתר שמגיעה עם הרוחות המנשבות לא חייבת להיות גזרת גורל שחייבים להיכנע לה ובהחלט יש איך להילחם בה.

מודעות לסיבות להשמנה הן המפתח למניעת השמנה, מרגע שניתן את הדעת על חמש נקודות חשובות בעונה הקרה יהיה קל יותר להילחם בהשמנת היתר.

שמירה על חום הגוף

הצורך לאכול כשקר הוא שריד קדום של הגוף האנושי, ומדובר בעצם במנגנון הגנה מתקופות קדם אשר שירת אותנו בצורה יעילה במטרה לאגור שומן לטובת בידוד טוב יותר מפני הקור. בנוסף, מדובר בתוספת אנרגיה לצורך התמודדות עם תנאי מזג אוויר חורפיים. כיום יש מגוון דרכים אחרות ויעילות הרבה יותר לחימום מיטבי של גופנו ואם קר מומלץ להתלבש חם ולחמם את החדר.

אכלו מאכלים מחממים

מומלץ כי תפריט החורף יכיל מאכלים שיחממו אתכם כמו מרקים, תבשילי דגנים, ירקות שורש, בשרים ומזונות בעלי ערך תזונתי גבוה. למשל, דייסה יכולה להוות פתרון מצוין לארוחה מאוזנת ומחממת בתור ארוחת בוקר חורפית. ומה לקינוח? לא ממתקים במהדורות חורף, אלא פירות – גם מתוקים, עסיסיים ועשירים בוויטמין C. תודו שזה דיל מנצח.

שתו משקאות חמים

תה חם בחורף הוא גם בריא וגם מחמם את הגוף, שילוב שרק יכול לעשות לכם טוב. וכמו בכל עונה, ההמלצה שלנו להימנעות טוטלית ממשקאות ממותקים בעינה. צמאים? שתו מים. ושימו לב, בחורף לא תמיד מרגישים צמא אז תקפידו אחת לזמן מה לשתות.

הישארו בתנועה

חורף הוא בדיוק הזמן לפעילות גופנית מחממת. מזג האוויר בישראל אידאלי לאימונים בחוץ במרבית ימי החורף. אימון מעלה את חום הגוף ומדכא את תחושת הרעב הנובעת בשל הקור.

התלבשו יפה

החורף מציע שלל בגדים יפים לא רק אימוניות ומיזעים לרביצה מול הספה. שמרו על הופעה חיצונית ייצוגית גם בחורף. אל תתפתו לבגדים במידות גדולות שמסתירים את העלייה במשקל. הישארו נאמנים לג'ינס הקייצי הצמוד שלכם, לפעמים הוא יכול פשוט להיות המדד הטוב ביותר עבורכם למניעת השמנת היתר.

מומחים

  • ד"ר דין קרן

    גסטרואנטרולוג בכיר ומנהל המרפאה לגסטרואנטרולוגיה בריאטרית בבי"ח בני ציון, מומחה התזונה והגסטרואנטרולוגיה של אסיא מדיקל
    למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר נאסר סקרן

    ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מנתח בכיר באסיא מדיקל, יו"ר החברה הישראלית לכירורגיה בריאטרית, מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי "העמק", עפולה… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר עמיר סולד

    יו"ר ומנהל רפואי של אסיא מדיקל. מנתח בכיר ומומחה בולט בניתוחים זעיר-פולשניים (כירורגיה לפרוסקופית). מייסד היחידה לכירורגיה אנדוסקופית ב"איכילוב" ומייסד האיגוד הישראלי לכירורגיה אנדוסקופית…. למידע נוסף »

    שליחת שאלה

מחקרים דומים