אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > לא לוותר: ארוחה לפני אימון

לא לוותר: ארוחה לפני אימון

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של אסיא בריאטריק – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

שעה לפני שכבר החלטתם לצאת לחדר הכושר, התלבשתם ואתם אפילו די מרוצים מאיך שאתם נראים. אתם במצב רוח לדלג על אחד מהכללים הכי חשובים: ארוחה קלה לפני אימון. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם מדוע לא תצאו נשכרים מהחלטה שכזו. בחזרה אל שגרת האימונים והתזונה

ארוחה לפני אימון

אנשים רבים מחזיקים בדעה המוטעית לפיה אין לאכול לפני אימון גופני. אין מדובר בארוחת חג בעלת שבע מנות, כבדה ועתירת קלוריות, בכל מקרה לא היינו ממליצים לכם על אחת כזו. אז למה בכל זאת אנו ממליצים לאכול לפני אימון ומה כדאי לכלול בארוחה זו.

טעויות נפוצות לגבי תזונה ואימון

טעות 1: מגיעים על בטן ריקה לאימון

עוד במסגרת השגיאות הנפוצות היא המחשבה שאם לא אוכלים לפני אימון מפרקים יותר שומן. ובכן, הרשו לנו להפריך זאת ולומר לכם שאם תעשו כן – תשיגו את התוצאה ההפוכה בדיוק. זהו מיתוס נפוץ אך מוטעה.

כאשר אנחנו לא אוכלים במשך כמה שעות, או במשך הלילה, הגוף משתמש במאגרי הגליקוגן (הפחמימות בצורתן המאוחסנת בגוף), הנמצאים בשרירים ובכבד, שהם האנרגיה הזמינה ביותר. אם מגיעים במצב של בו לא אוכלים במשך מספר שעות לפני האימון למעשה מגיעים לאימון עם מאגרים מותשים ועל סף תכולה ריקה ממש.

טעות 2: שריפת חלבונים במקום פחמימות

כאשר מגיעים לאימון עם מאגרי פחמימות שאינם טעונים, לא רק שהגוף לא יצליח להגיע למאגרי השומן שלנו בכדי להשתמש בהם כמקור אנרגיה חלופי, סביר להניח שהוא יפרק דווקא שרירים העשירים בחלבון, יהפוך אותו לסוכר, וישתמש בו על מנת להשיג את הקלוריות הדרושות לו לאימון.

התוצאה, אינה מיטבית בלשון המעטה, שכן פירוק שריר והפיכתו לאנרגיה, תוך שימור השומן על פני רקמת השריר שעמלנו עליה במשך זמן רב – חיונית לגוף.

טעות 3: מנגנון ההישרדות מנצח את הרעב

הנטייה הטבעית של הגוף היא להיות חסכוני ולשרוד. המטרה הראשונית של הגוף היא ייצור גלוקוז הדרוש לפעילות המוח ומערכת העצבים. ברגע שאנחנו מונעים ממנו מזון, אנחנו הופכים אותו מראש ל"חסכוני מדי" בעת שריפת הקלוריות. למעשה במצב כזה האימון הופך ללא יעיל מכמה בחינות, גם שרפנו רקמת שריר במקום לבנות אותה, לא הפקנו את המקסימום מזמן האימון כי היינו חלשים, והגוף היה במצב צבירה חסכוני מכיוון שהיה מורעב.

מנגנון שריפת הקלוריות באימון

מנגנון שריפת הקלוריות באימון עובד אחרת לגמרי. כאשר אנחנו מגיעים לאימון טעונים בצורה מיטבית הוא יעיל יותר, ארוך יותר כמעט בכל הפעמים ואנחנו מצליחים להפיק את המרב מכל היתרונות אשר טמונים בו מלכתחילה. גם אם מטרתו הייתה לבנות מסת שריר וגם אם מטרתו הייתה לרדת במשקל – גוף הטעון כהלכה במזון נכון ובריא, בכמות מדודה ומיטבית לקראת האימון, הוא גוף המשיג תוצאות מיטביות!

הפתרון המושלם נמצא בדמותה של ארוחה קטנה דווקא כשעה לפני האימון. ארוחה לפני אימון מאוזנת שתהיה מורכבת ממעט פחמימות, יותר חלבונים ומעט ירקות והרבה מים.

בפעם הבאה שאתם הולכים לאימון ומדלגים על ארוחה, כדאי שתזכרו שלמעשה אתם מדלגים בעצם על התוצאות שאתם מבקשים להשיג, מכשילים את עצמכם ופשוט מרחיקים את עצמכם מהמטרות שלשמן התחלתם בעצם להתאמן. זכרו כי אימון נעים ומאוזן, עובר דרך ארוחת נכונה ומתוזמנת היטב.

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

אסיא בריאטריק, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר באסיא בריאטריק הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מחקרים דומים