אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > משקולות עולות, משקל יורד

משקולות עולות, משקל יורד

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

הורדתם במשקל, אבל הגוף רפוי ורחוק מלהראות מתוח וחטוב? זה הזמן להניף כמה קילוגרמים באוויר (שלא קשורים באוכל) ולפצוח באימון משקולות לחיטוב הגוף. למעלה – דחוף!

ירדתם במשקל וזה הישג לא מבוטל בכלל. ועדיין, כדי להגיע לגזרה הנכספת יש עוד כמה צעדים, בעיקר תרגילי ספורט. אחד האימונים התורמים והפשוטים יחסית כדי להשיג תוצאות טובות בזמן סביר הוא אימוני משקולות.

אימון משקולות

שומרים על מסת השריר

לפני שמתחילים בתהליך החיטוב, מומלץ להגדיר מהן המטרות שלכם. מרבית האנשים אשר פוצחים בדיאטה להוטים לראות את המחוג יורד, ואת הקילוגרמים נושרים, אך בכך מחמיצים חלק חשוב בתהליך החיטוב. המטרה החשובה יותר היא ירידה באחוזי השומן, ומינימום הורדה במסת השריר. כאשר אתם מתחילים להתאמן בחדר הכושר, מסת השריר, שימורה ופיתוחה הם יעד וערך עליון מבחינתכם.

הדעה הרווחת בתחום, היא כי אופי האימונים בחדר הכושר צריך להשתנות כאשר עובדים על תהליך של חיטוב הגוף. אם עד להגעתכם ליעד המשקל הרצוי, התמדתם בפעילות אירובית שסייעה לכם לשרוף קלוריות, הרי שכעת, משהגעתם למשקל האידאלי שלכם, חשוב להפחית את תכיפות ביצוע הפעילות האירובית ולבנות את מסת השריר.

לשם כך עליכם להתחיל בתהליך מסודר אשר יכלול שני סוגים שונים לחלוטין של אימונים:

• אימון סיבולת – באימוני סיבולת הכוונה היא לאימונים אשר מבוססים על חזרות של 3-5 סטים מאותו תרגיל עם הפסקה קצרה, מומלץ לא יותר משלושים שניות בין סט לסט. אימונים אלו מסייעים בשריפת שומן ומסייעים לבנות את השריר.

• אימון כוח – אימוני כוח לחיטוב, הם פחות חזרתיים ויש בהם זמן מועט יותר למנוחה ואתם נדרשים לעלות את המשקל המורם בכל תרגיל ומזמן לזמן. הסטים של התרגילים ארוכים יותר וכך גם התוצאה של חיטוב גופכם בהתאם. העלייה במשקל משקולות מזמנת גירוי של מסת השריר שלכם ולמעשה היא גדלה.

יום כן, יום לא. היום כן!

חשוב בכל סוגי האימונים, לא לבצע אותם ברציפות במשך יום יום, אלא לתת לשריר לנוח על מנת שיוכל לבנות את עצמו. ההמלצה שלנו היא להתאמן באימוני כוח לסירוגין, יום כן ויום לא. ביום שבו לא תתרגלו אימון כוח, תוכלו לפנק את עצמכם באימון אירובי למשל.

בעוד שאימוני סיבולת גורמים לשריפת קלוריות גם הם, הרי שאימוני הכוח מסייעים לניצול של מה שנהוג לכנות "שומן עקשן", זה שכבר אינו מגיב לדיאטה שלכם ולכל אחד מאיתנו מוכר המחסום הזה. מהבחינה זו אימוני סיבולת מומלצים אף יותר מאימוני כוח.

כיצד בונים תכנית אימונים?

אנחנו ממליצים מאד להיעזר בשירותיהם של מדרכי הכושר בחדרי הכושר. לרבים מהם יש את הידע הדרוש מבחינה מקצועית לסייע לכם להשיג את מטרותיכם. אימון אחד עם סדרת אימונים עם מאמן אישי יכולים להוות מקפצה של ממש ליעד החיטוב שלכם.

הקשיבו לגופכם, נסו לקבל אותו ככל שניתן. היו קשובים לשינוי ולהתפתחות שלכם. סיומו של תהליך החיטוב הוא אישי מאד. עליכם להיות מרוצים, להרגיש שיפור בכוח ובהידוק של גופכם. הימנעו מחיקוי של מודלים של מפורסמים. אתם מי שאתם, וחשוב להבין כי תהליך החיטוב הוא אישי. אל תבטלו הישג כמו תחושת מיצוק, כניסה לג'ינס הישן, וככלל הרגשה בריאותית טובה ומשופרת יותר.

התחלתם בתהליך חיטוב? לא תוכלו לזנוח אותו בקלות, לא את ההרגשה ולא את המשמעויות של עלייה במסת השריר. כן, כשמפסקים להתאמן לגמרי, לגוף אין סיבה לתחזק את מסת השריר שפיתחתם והוא יכול להפוך לשומן במהירות אם לא תאמנו אותו.

החלטתם לחטב אתם עצמכם בחדר הכושר על ידי משקולות? זו לא תחרות בינלאומית, ובוודאי שאינכם מועמדים להפוך למר או מרת עולם. זכרו, שכמו בדיאטה, מדובר על תהליך בציר זמן ממושך שיש צורך להתחייב אליו הן על מנת להגיע לתוצאות והן על מנת לשמור עליהן לאורך זמן.

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מומחים

  • פרופ' דוד גויטיין

    כירורג בכיר ומנתח במלב"י- המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת "אסיא מדיקל". מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית ומטבולית בבית החולים שיבא תל השומר, מומחה בכירורגיה בריאטרית וכירורגיה זעיר פולשנית. … למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר נאסר סקרן

    ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מנתח בכיר באסיא מדיקל, יו"ר החברה הישראלית לכירורגיה בריאטרית, מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי "העמק", עפולה… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר עמיר סולד

    יו"ר ומנהל רפואי של אסיא מדיקל. מנתח בכיר ומומחה בולט בניתוחים זעיר-פולשניים (כירורגיה לפרוסקופית). מייסד היחידה לכירורגיה אנדוסקופית ב"איכילוב" ומייסד האיגוד הישראלי לכירורגיה אנדוסקופית…. למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר דין קרן

    גסטרואנטרולוג בכיר ומנהל המרפאה לגסטרואנטרולוגיה בריאטרית בבי"ח בני ציון, מומחה התזונה והגסטרואנטרולוגיה של אסיא מדיקל
    למידע נוסף »

    שליחת שאלה

מחקרים דומים