Trigger menu Trigger search form

נשים בחדר כושר

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

אין דבר כזה ספורט גברי ושאף אחד לא ינסה לערער על הבחירה הספורטיבית שלך (אלא אם כן הוא הרופא שלך). הרמת משקולות אינה שמורה רק לגברים מסוקסים, גם לא פעילות אינטנסיבית בחדר הכושר. ד"ר אסנת רזיאל עושה סדר בכמה תפיסות לא נכונות של ספורט, נשים וגברים. יש גם טיפים

אימון כושר אישי

יצא לך לבקר בחדר כושר, להרים משקולות ולבצע פעילות גופנית אינטנסיבית ולקבל מבט ביקורתי או אמירה לגבי "העיסוק הגברי" שביצעת? ובכן, את לא לבד, אבל זה עדיין לא אומר שזו ביקורת נכונה ואנחנו פה בשביל לשים לזה סוף.

נשים בחדר כושר - ספורט שווה לכולם
הנה עובדה אחת שלא ידעתן – אין הבדלים בעוצמת או סוג האימונים שאתן יכולות לבצע, בדיוק כמו הגברים. יש הבדלים בתוצאות ובנראות אותם יש לזקוף להבדלים הורמונלים בין נשים לגברים, וגם לכמות הקלוריות הגבוהה היותר שגברים נוטים להכניס לגופם. מסת שריר היא מסת שריר, גם אם היא מוצגת באופן שונה אצל גברים ונשים.

ההבדל בנראות הפיזיולוגית בין נשים לגברים הוא בעיקר הבדל שקשור למטרות אותן אנו מבקשות להשיג בחדרי הכושר ולא בהכרח ביכולות שלנו. נשים מבקשות בעיקר להתחטב או לרדת במשקל, יש שרוצות בשיפור הכושר האירובי שלהן, מעטות מבקשות להעלות את מסת השריר. ולראייה, אלו שמציבות לעצמן העלאה במסת השריר כמטרה אכן מצליחות להגיע לכך ו"לשבור" אה דימוי הגוף הנשי המקובל בתפיסה הפופולרית כשביר או עדין.

ועכשיו, כשאת מבינה שאת שווה לגמרי לגברים בחדר הכושר, נסי למקד את המטרות שלשמן הגעת אליו ולהבין שלמגדר אין בעצם שום תפקיד, אם כבר יש לו יתרונות רבים יותר מאשר חסרונות.

כך תגיעי לתוצאה הרצויה
רוצה להגיע לתוצאות לשמן יצאת לאימון? הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לך באופן אישי:

מאמן אישי – עבודה עם מאמן אישי יכולה להביא לתוצאות מהירות ולאורך טווח באופן שמתאים ביותר ליכולות הפיזיולוגיות שלך. חושבת להשקיע בעצמך? זו בדיוק הבחירה הנכונה שיכולה לעשות את ההבדל בין תוצאות מינוריות מהאימונים הקבועים שלך לבין היכולת שלך להפיק תועלת מרובה יותר מהביקורים שלך בחדר הכושר או כל פעילות אחרת שבחרת.

פחות מנוחה, יותר עבודה – את לא צריכה לנוח כל כך הרבה בין הסטים, האמת היא שנשים מתאוששות מהר יותר מגברים. ברגע שאת מקצרת את זמני ההפוגה בין הסטים השונים את יכולה להספיק יותר ולייצר נפחי עבודה גבוהים יותר ומשמעותיים יותר.

תעמיסי! – נשים רבות נוטות להתעלם מאחד העקרונות החשובים ביותר שגברים דווקא כן מקפידים עליו בחדר הכושר, הגבירי והאיצי את עומס האימונים שלך. שיפור פיזיולוגי ונראות של האימונים שלך תלויה בכך שאת יודעת כיצד להגביר את עצימות האימונים שלך. לגוף קל להתמודד עם אימון סטטי, אמנם הוא יסייע לך לשמור על כושר אבל יקשה עלייך להתקדם. בכל פעם פשוט תתאמצי מעט יותר, התוצאות לא יאחרו לבוא.

עשי מה שבא לך – אל תבחרי ספורט מגדרי, תבחרי את הספורט שלך! זה לא חייב להיות פילטיס או ספינינג כי כל החברות שלך הולכות לשיעורים האלו. זה צריך להיות הספורט שמדבר אלייך באופן אישי, בחירה שכזו תסייע לך להתמיד, להגיע להישגים ולשפר את התוצאות שלך. הסיפוק הנובע מתחושת אינדיבידואליזם שכזה נמשך לאורך זמן ומלווה את השינוי הפיזיולוגי החיובי כתוצאה מההתמדה.

זכרי, את שוות ערך. את לא פחות, את אפילו יותר. כאישה את גמישה יותר, מתאוששת מהר יותר ויש לך יכולת סיבולת גבוהה יותר. נסי ליישם את קו החשיבה הזה בכל פעם שאת מגיעה לחדר הכושר מחדש. התוצאות לא יאחרו לבוא, כמו גם ההנאה שתשאבי מהאימונים עצמם.

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מחקרים דומים