ספורט רטוב

ספורט רטוב

בימי הקיץ החמים והמיוזעים אין מקום מתאים יותר מאשר ים ובריכה לבצע פעילות גופנית בלי להזיע. מאמנת הכושר ורד יסעור מפרטת את היתרונות בפעילות המימית ונותנת כמה תרגילים שימושיים במיוחד, אז יאללה – תקפצו למים!

הנה בא הקיץ, החודשיים הכי חמים של השנה לפנינו ואיתם בחבילה אטרקטיבית במיוחד הזיעה הדביקות והריח. טבעי כי תמצאו שהמקומות האטרקטיביים ביותר להתעמל בהם יהיו בים ובבריכה.

פעילות ספורט רטובה – היתרונות

שריפת שומנים – מדובר בפעילות גופנית, המאפשרת התמדה לאורך זמן, זאת כיוון שהגוף עסוק בשריפת שומנים ולא בוויסות חום הגוף.

מחזקת שרירים – ההתנגדות במים גדולה פי 12 מההתנגדות באוויר, מה שגורם להתעמלות במים ליעילה וקשה הרבה יותר ולחיזוק השרירים בכל טווחי התנועה.

שורפת יותר קלוריות – פעילות גופנית במים שורפת עד פי שניים יותר קלוריות מאותה הפעילות ביבשה.

מתאימה לכל גיל – פעילות במים היא הפעילות המתאימה לכולם בכל גיל, גם קטנים וגם גדולים.

לא חייבים לדעת לשחות – התעמלות בתוך המים יכולה להתקיים במים רדודים או עד גובה בית השחי.

מינימום פציעות ספורט – כאשר חלק מהגוף שקוע בתוך המים, הוא למעשה שוקל רק עשרה אחוז ממשקלו האמיתי, דבר המקל על העומס של המפרקים ועמוד השדרה, אין חשש מנפילות ופציעות ואין פגיעה ברקמות.

תורמת לבריאות – הלחץ של המים מייעל את מחזור הדם ואת חילוף החומרים. כמו כן, בל נשכח את השפעת המים המרגיעה שהתורמת להפחתת מתח ומשפרת את איכות השינה.

 למי מתאימה התעמלות במים?

פעילות גופנית במים מתאימה לאנשים בשיקום לאחר תאונות, חולי לב, חולי סוכרת, לסובלים מבעיות גב ומפרקים, בעלי עודף משקל, לנשים הסובלות מאוסטיאופורוזיס, לנשים בהריון ולאחר לידה.

תרגילים לפעילות בבריכה

האימון יתחיל בחימום, המורכב מסוגי הליכה שונים, דילוגים ותנועות גדולות, שיכינו את הגוף למאמץ שיגיע בהמשך האימון. נמשיך בתרגילי חיזוק נקודתי לבטן ולגב לרגליים לאגן ידיים וחזה. מומלץ לשלב ריצה, שתחזק את כל השרירים גם יחד ואת יכולת הסיבולת של הלב והריאות.

תרגילים לפעילות בים

האימון יתחיל גם הוא בחימום, אך ביבשה – צעדה בחול הרך גם לפנים וגם לאחור. לאחר מכן נבצע הליכה בתוך המים בגבהים שונים, עד לברך, מותן ובית החזה, ההליכה תבוצע בשיתוף הזרועות שיעזרו בהתקדמות. כעת נשחה ונקדיש 40 דקות לחיזוק נקודתי של חלקי הגוף השונים כמו בבריכה.

לסיום האימון, בבריכה ובים, נבצע תרגילי שחרור ושיפור הגמישות.

עוד בנושא:

ספורט בשירות הכולסטרול

מחקר: יותר שומן – יותר סרטן

דיאטת סאות' ביץ'

הרצאות החודש במלב"י

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מחקרים דומים