Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > על פיטבול כבר שמעתם?

על פיטבול כבר שמעתם?

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של אסיא בריאטריק – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

את כדור הפלא הזה אתם מקשרים בעיקר לתרגילים הקשורים ללידה או ליוגה, אבל הפיטבול, הוא כדור פלא של ממש אם יודעים כיצד לתעל אותו בעזרת תרגילים יומיומיים לחיזוק והארכת שרירי הגוף והליבה. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה מה אפשר לעשות עם הכדור שכבר קניתם וניצב לכם בסלון וכיצד להשתמש בו באופן מיטבי.

רואים אותו בלא מעט מכוני כושר בחדר החוגים, עוברים לידו באדישות ומקשרים את הפעילות איתו לפעילות פיזית מתונה, "לא למתאמנים הרציניים" אבל הפיטבול הוא הברקה של ממש בכל מה שקשור לאימונים אישיים, במתחם פיזי נוח וקרוב אליכם, הוא מציע זמינות נהדרת, הוא תמיד שם, לא צריך להתלבש במיוחד או לנסוע ברכב לחדר הכושר, אפשר פשוט ליהנות מכל מה שהוא מציע לכם, בחלל הביתי שלכם, והוא יפתיע אתכם בתרומה הפיזית ובהרגשה הטובה שהוא יכול לייצר עבורכם באופן יום יומי.

אם אתם מחפשים לרענן את שגרת האימונים היום יומית שלכם, לחזק ולהאריך את השרירים, הפיטבול הוא בדיוק הדבר לו אתם זקוקים
אני מצרפת כאן מגוון של תרגילים פשוטים וקלים שיפתיעו גם אתכם לאחר שתבצעו אותם. כבר לא תשמשו בפיטבול שלכם כמתקן אחסנה לחולצות לפני הכביסה… אלא תפיקו ממנו את המרב!

פיטבול- כדור הפלא

חיזוק היציבה ואתגר שיווי המשקל
הפיטבול מספק לכם אתגר יום יומי בשמירה על שיווי משקל. גם אם אתם פשוט רק נמצאים "עליו", המבנה הכדורי מאתגר את שיווי המשקל שלכם, אתם מבקשים באופן טבעי לשמור עליו והתוצאה המידית היא שאתם מפעילים מערכות שלמות של שרירים באופן אינסטינקטיבי שלא ידעתם בכלל על קיומם… רק מתוך הדחף שלכם פשוט לשמור על שיווי המשקל ולא ליפול ממנו.
באמצעות הכדור ניתן להגיע לטווחי תנועה גדולים ולשפר את הגמישות של השרירים והמפרקים ובכך ליהנות מגוף גמיש יותר וחטוב יותר. חשוב לשלב תרגלי חיזוק שרירים ובנייתם לצד תרגילי מתיחות- כך אתם גם בונים וגם משכללים את הביצועים הקיימים של השרירים שלכם.

הנה רק כמה מן היתרונות הנוספים בעבודה עם כדור פיטבול

  1. מניעת כאב גב – עבודת כדור נכונה עשויה למנוע כאבי גב, כיוון שהיא מייצבת את עמוד השדרה המותני, מחזקת את שרירי הבטן והגב, ומקנה גמישות אלסטית לשרירי הגב.
  2. חיזוק שרירי ליבה– העבודה עם הכדור העגול, שהוא מסתובב ואינו יציב , מאתגרת את שרירי הליבה המבקשים לסייע לכם באופן אינסטינקטיבי להישאר יציבים, היא מחזקת אותם, ומשפרת את היכולת שלכם לשמור על שיווי המשקל. 
  3. תמיכה– האלסטיות והצורה העגולה מפזרים את המשקל באופן שווה יותר שלא מעמיס על המפרקים.
  4. יציבה– ישיבה על הכדור עוזרת לנו ללמוד מהי היציבה הנכונה עבורנו, כיצד "לסדר" את עמוד השדרה באופן יציב וארוך, ללא מאמץ לאורך זמן.
  5. גמישות והארכה של המפרקים– העבודה עם הכדור מאפשרת לנו להגיע לטווחי תנועה גדולים, והתנועה המעגלית יעילה יותר

הפיטבול נגיש גם מבחינת מחיר, הוא אינו יקר ויש מגוון רחב של דגמים ואיכויות שונות. אם אתם נמנים על אלו שאוהבים שהסביבה הביתית שלהם תהיה נגישה גם לאורח החיים הבריא שלהם, כדאי להחזיק אותו בסלון, ולא רק ליופי. הוא באמת מציע זמינות נהדרת לאימונים קצרים בהפוגות בין מטלות הבית השונות והקסם שלו הוא בעיקר בזמינות הגדולה שלו ובתוצאות המפתיעות שהוא יכול להציע למתמידים שבכם. נסו ותיווכחו!

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

אסיא בריאטריק, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר באסיא בריאטריק הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מחקרים דומים