אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > רצים למשקל תקין

רצים למשקל תקין

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של אסיא בריאטריק – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

לחובבי ז'אנר הריצה, ומי שעדיין יש לו ספקות לגבי התחום, אם אתם כשירים מבחינה בריאותית – אנחנו פה כדי להסביר לכם למה השיטות הישנות עושות את העבודה טוב כל כך במקרה של ירידה במשקל. לרוץ כל הדרך למשקל תקין

ריצה ג'וגינג

נכון, זה לא ספורט שמתאים לכולם. אבל אם אתם במצב בריאותי תקין, ויש לכם את האפשרות "להיות רציניים", ריצה, או בשמה הלועזי "ג'וגינג", היא אחת מן הדרכים הטובות ביותר לסייע לכם לרדת במשקל.

אם אתם רציניים לגבי ירידה במשקל וקיבלתם החלטה נחושה בנושא ואתם מעוניינים במערכת ספורט תומכת לתזונה נכונה, יתכן שריצה היא בדיוק הדבר שאתם מחפשים.

שורפים קלוריות, והרבה!

מעבר למחוייבות האישית שלכם, התנאי הראשון לריצה היא ביצוע בדיקות כלליות אצל רופא המשפחה ובדיקת הכשירות שלכם לכך. אל תזלזלו, יש לכך חשיבות מכרעת בעיקר מכיוון שמדובר בפעילות מאמצת. אם יש לכם את החשש הקל ביותר שמשהו בבריאותכם אינו תקין או שאתם מעמיסים על עצמם יותר ממה שאתם יכולים, פנו לענף ספורט אחר שיתאים לכם יותר.

במידה ונמצאתם כשירים לרוץ כספורט מה אתם צריכים לדעת? ובכן, לא צריך חדר כושר מפואר, ריצה היא ספורט חינמי ותיק מאד המתאפשר בעיקר כאשר מזג האוויר אינו לח וחם מדי.

ריצה היא פעילות אירובית קרדיווסקולרית ותיקה, המשמעות בכל פעילות אירובית בעוצמה גבוהה היא העובדה שהגוף פשוט שורף את מירב הקלוריות בזמן מינימלי מיטבי. כלומר, כשאתם רצים מהר אתם שורפים הרבה קלוריות, כאשר אתם רצים לאט או סתם הולכים ברגל, שהיא פעילות מומלצת ביותר בכל מקרה, אתם שורפים פחות קלוריות.

כמה פעמים לרוץ, וכמה זמן לרוץ?

זה תלוי בכושר שלכם ובמטרה שלכם. אם אתם מעוניינים לרזות קילו אחד בכל שבועיים, יעד מתון יחסית, קחו בחשבון שאתם צריכים לשרוף כ-250 קלוריות יותר בכל יום ממה שאתם רגילים בדרך כלל.

הגוף שורף בריצה באופן יחסי למשקל ולגיל שלכם, למשל אדם צעיר השוקל כ-60 ק"ג ישרוף כ-210 קלוריות בכל חצי שעה של ריצה, חשוב לזכור כי הנתון הזה משתנה מאדם לאדם. ניתן להיעזר במחשבוני ריצה, כאלה הנמצאים מובנים בטלפון הסלולרי או להוריד אפליקציות לסלולרי או בעזרת מחשבונים שיש בשפע באתרי האינטרנט.

מגבירים מאמץ

הגבירו את המאמץ בכל פעם עוד קצת. למעשה, הגוף מתרגל למאמץ מהר משאתם חושבים והופך להיות "חסכן", על מנת שהאימון יהיה אפקטיבי ויעיל, תצטרכו להתאמץ בכל פעם מעט יותר. למתוח את הגבולות ולתעתע בו על מנת שהריצה תהיה יעילה. גם "חופשה" מהריצה לזמן מה, תסייע לה להיות יעילה יותר כאשר אתם חוזרים לשגרת אימונים.

תזונת ריצה
יש להקפיד על תפריט מאוזן ומצומצם. אם תמשיכו לאכול אותו הדבר תרגישו את הצד החיובי של הרגשה טובה הכרוכה בכל פעילות ספורט, קרי שפע של אנדורפינים והפרשת סרטונין בגוף האחראים על מצב הרוח הטוב, עם זאת לא תרדו במשקל כלל.

ריצה היא ספורט נהדר עם תוצאות מעולות בירידה במשקל כאשר היא מגיעה בצירוף של תפריט קלורי, המצמצם בצורה משמעותית את צריכה הקלוריות היומיות שלכם וגורע את כמות הקלוריות המיותרת, ואף מייצר מאזן שלילי לזמן מה לצורך הגעה למטרת היעד.

מזג האוויר כבר עתיד לעבור לצדכם, ולכן זהו בדיוק הזמן להוציא את בגדי הריצה שלכם ולהתחיל את הריצה לגזרה החדשה שלכם. למוכנים, היכון, רוץ!

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

אסיא בריאטריק, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר באסיא בריאטריק הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מחקרים דומים