Trigger menu Trigger search form
אסיא מדיקל > מחקרים ומאמרים > תזונה מונעת שפעת החזירים

תזונה מונעת שפעת החזירים

ד"ר אסנת רזיאל

מנהלת רפואית של מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. בוגרת התמחות-על בניתוחי השמנת יתר בארה"ב… למידע נוסף »

שלח שאלה

גם אם החיסונים נגד שפעת החזירים אזלו יש עדיין מה לעשות כדי להימנע מלחלות בשפעת החזירים. ד"ר אסנת רזיאל מייעצת איך ניתן לשמור ולהגן על הבריאות באמצעות תזונה נכונה

שפעת החזירים ותזונה

עם פרסום גילוי מקרי שפעת החזירים בישראל, שלא לדבר על מקרה המוות הראשון שפורסם כתוצאה מהמחלה, רבים ממהרים אל קופות החולים להתחסן. מטרתו של חיסון השפעת הוא לחזק את הגוף מפני פלישה אפשרית של החיידקים האמורים לחולל את המחלה ולמנוע את התפרצות המחלה. ובכן, לא חייבים לחכות לרגע האחרון עם החיסון ובעזרת תזונה נכונה ניתן לחזק ולהגן על הגוף מפני חיידקים רבים ולמנוע התפרצות מחלות. ההמלצות התזונתיות אמנם יחזקו את הגוף אל מול התפרצות השפעת, עם זאת היא אינה פוטרת את הצורך להתחסן בחיסון מתאים לפי המלצות הרופא המטפל.

שפעת החזירים – תפריט החיסון הקולינרי

כשאנחנו בריאים יותר אנחנו מועדים פחות למחלות. נכון, לא מדובר בהגנה הרמטית אולם מערכת חיסונית חלשה יותר ובריאות כללית רופפת קשורות פעמים רבות זו בזו. גם אם לא מדובר בכלל גורף הרי שהערך של שמירה על בריאות תקינה ברור לכולנו. אחת מן הדרכים לעשות זאת היא בעצם לתחזק את גופנו לאורך כל השנה באמצעות תזונה נכונה.

למזונות רבים ערכים מוספים בריאותיים, חלקם קשורים גם להגברת ההגנה הטבעית של מערכת החיסון שלנו כנגד מחלות. להלן רשימת מאכלים שיעזרו להגן על הגוף בחורף:

מרק עוף

מרק עוף הוא ה"פניצילין היהודי" ולא סבתא מתעקשת שנאכל אותו בכל הזדמנות אפשרית. גם אם עדיין לא הצליחו לפצח באופן מוחלט את השפעותיו המיטיבות ואת מקורן, תרומתו שרירה וקיימת. האמת, לא צריך לחכות ולהיות חולים כדי לאכול אותו ובהחלט רצוי להוסיף מרק העוף לתזונה הרגילה שלכם, מדובר במזון מחמם ובעל ערך קלורי סביר בהחלט.

ירקות ירוקים

ירקות חתוכים בצבעים בוהקים נהדרים לתזונה לכל אורך השנה. הירקות הירוקים עשירים במגנזיום, אשלגן, אבץ ומינרלים רבים נוספים החיוניים לגופנו. כמו כן, הם מסייעים להסדיר את פעילות המעיים. בעונת החורף ירקות אלו מצויים בשווקים בשפע ובאיכות גבוהה, שכן מדובר בגידולים הצורכים מים רבים והם תמיד נראים טוב יותר וחיוניים יותר על מדפי הירקות במרכולים בעונה זו.

פירות

פירות רבים עשירים בסיבים תזונתיים, אבל פירות ההדר, הנמצאים בשפע ובזול בעונת החורף מספקים לגוף נוגדני חמצון לגוף ועשירים בוויטמיןC החשוב לשמירת חיוניות הגוף.

קטניות

בעבר הקטניות סבלו מדימוי של מאכל פשוט, אולם כיום כבר ידוע כי הקטניות הן הבון-טון התזונתי בתפריטים רבים. עם זאת, יש להישמר שכן הם מכילים ערכים קלוריים גבוהים אולם הן טובות לגוף ומכילות מגוון רחב של חומצות אמינו וחלבונים שהגוף זקוק להם, גם אם לא בערכים גבוהים כמו בבשר ומשמשים תחליפי בשר לתזונה צמחונית וטבעונית.

דגנים מלאים

דגנים מלאים עשירים במתיוניון, הם טובים למערכת העיכול ובשילוב נכון ביחד עם קטניות מספקים לגוף את מרבית החלבונים הדרושים לנו.

מוצרי חלב

למרות שמוצרי חלב שנויים מעט במחלוקת ברמה של המלצות תזונתיות עדיין מדובר בעניין אישי בסופו של דבר. אם אתם מרגישים כי אתם מפרישים ליחה או סובלים מנזלת אלרגית עקב צריכתם, הפחיתו את כמות מוצרי החלב שלכם בתפריט או הימנעו מהם לחלוטין.

הנקה

מזל טוב! אם יש לכן תינוק בבית ובחרתן להניק, התינוק שלכם נהנה מערך מוסף של שיפור וחיזוק המערכת החיסונית שלו. נכון, גם רכיבי מזון תינוקות אחרים מכילים ערכים תזונתיים המסייעים לתינוק לפתח אותה, אבל להנקה ערך מוסף שנבדק מחקרית ומסייע לתינוקות להתגונן בצורה מיטבית מפני מחלות.

בישולים

אל תכניסו לתפריט שלכם מזונות מעובדים, אלו רעים לכם בכל מצב שהוא ובעיקר אם אתם מנסים לשמור על אורח חיים בריא ותקין בכל ימות השנה. איך נמנעים מהם? קל ופשוט, בשלו בעצמכם את הרכיבים הדרושים לכם לצורך הפקת אוכל אמיתי ואיכותי. אם אתם מעיינים בגב העטיפה של המוצר ומוצאים בו שמות של רכיבי מזון שאינכם מכירים, ככל הנראה אתם מביטים במזון מעובד.

פעילות ספורטיבית

פעילות גופנית תמיד מסייעת להרגיש חזקים ונמרצים יותר ומשפרת באופן גורף את בריאותכם כל עוד אתם מתאמנים בצורה תקינה ומבוקרת. אל תזניחו את האימון בגלל מזג האוויר הקר, ישנן חלופות ושלל אפשרויות כיצד להמשיך לעשות אותה גם בחורף ולהרגיש פשוט טוב יותר עם עצמכם.

לתשומת לבכם, המלצות תזונתיות אלו אינן מחליפות את המלצת הרופא המטפל וחיסון כנגד מחלות. לשם כל יש לפנות לקופות החולים ובשירותי החיסון שהן מציעות לציבור הרחב על פי המלצות משרד הבריאות ובהתאם למצבכם האישי בפרט. בעזרת הרפואה המונעת, בדיוק כמו התזונה ושמירה על אורח חיים בריא, ניתן בקלות לצלוח את החורף הזה בשלום.

מרכז לטיפול בהשמנת יתר

מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, הוקם בשנת 2005 לאור העלייה הדרמטית במימדי ההשמנה בישראל. זאת, במטרה להעניק טיפול אישי ומקצועי למטופלים, שסובלים מהשמנת יתר, וללוותם לטווח ארוך תוך הכוונה בתהליך הירידה במשקל ובהתמודדות על שמירתו. הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר מרכז מלב"י הביא לארץ את הגישה הרב תחומית לטיפול בהשמנת יתר, ואת התפיסה לפיה הטיפול בהשמנת יתר קיצונית ייעשה תמיד תוך שילוב מומחים מהתחומים השונים. אנו מאמינים כי ניתן לשפר את איכות החיים והבריאות של המטופלים שלנו, תוך בניית מעגל תומך ופתרון אישי רב תחומי לכל מטופל…. למידע נוסף »

מומחים

  • פרופ' דוד גויטיין

    כירורג בכיר ומנתח במלב"י- המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת "אסיא מדיקל". מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית ומטבולית בבית החולים שיבא תל השומר, מומחה בכירורגיה בריאטרית וכירורגיה זעיר פולשנית. … למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר נאסר סקרן

    ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מנתח בכיר באסיא מדיקל, יו"ר החברה הישראלית לכירורגיה בריאטרית, מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי "העמק", עפולה… למידע נוסף »

    שליחת שאלה
  • ד"ר עמיר סולד

    יו"ר ומנהל רפואי של אסיא מדיקל. מנתח בכיר ומומחה בולט בניתוחים זעיר-פולשניים (כירורגיה לפרוסקופית). מייסד היחידה לכירורגיה אנדוסקופית ב"איכילוב" ומייסד האיגוד הישראלי לכירורגיה אנדוסקופית…. למידע נוסף »

    שליחת שאלה

מחקרים דומים