אחרי מתיחת בטן: התרגילים שישפרו את ההחלמה שלכם

מזל טוב ! עברתם ניתוח מתיחת בטן ואתם לא יכולים לחכות להראות ולהרגיש טוב מתמיד.
וכן, עם זמן ומעט סבלנות תגיעו לשם. בדיוק כמו לפני ובמהלך הניתוח, השותף הכי חשוב למסע הזה הוא המנתחת הפלסטית שלכם – אני 🙂
חשוב לזכור שכל מנותח מגיב אחרת לניתוח ולהחלמה שאחריו, ולפעמים, כשמנסים לחזור לשגרה מוקדם מדיי – עלולים לחזור כמה צעדים אחורה בהחלמה.
במשך השבועות הקרובים, כוח הרצון שלכם יהיה חזק מהכוח הפיזי שלכם ויעזור לכם להחלים.
לאחר הניתוח, במקום להילחם בכאב – כמו שאולי עשיתם באימונים אינטנסיביים בחדר כושר, תשתמשו בו כאינדיקציה לכך שצריך להאט, ולהתמקד בהחלמה.

3 הפעילויות הבאות אולי לא יראו כמו תרגילים, אבל היות ורק יצאתם מחדר ניתוח, הם הפעולות שמומלץ לעשות.

שבוע 1: סבלנות וכמה צעדים
סבלנות ? זה לא אימון ! אבל דווקא בשלב זה בהחלמה, זה הדבר הכי חשוב ונכון. וזה לא תמיד קל. אפילו אם אתם לא מרגישים כאב, הגוף צריך מנוחה.
כבר בכמה שעות שלאחר הניתוח, אבקש מכם להתחיל לעמוד ולהתקדם מספר צעדים, בכדי למנוע היווצרות קרישי דם בגפיים. במהלך השבוע הראשון, ההתקדמות ההדרגתית מללכת כמה צעדים לחציית את החדר בהליכה היא ניצחון אמיתי. וכמובן, אולי תרצו לעשות יותר, וכאן נכנס כוח הרצון. צריך סבלנות דווקא לא להיות פעילים מדיי. חשוב להיערך עם תמיכה בבית – עזרה בלהתקלח ולהתלבש, עזרה בטיפול בילדים או בכל פעולה שדורשת התכופפות או הרמה של חפצים.

שבוע 2: הליכות קצרות
בשלב זה, תתחילו להרגיש קצת יותר חזקים, אבל חשוב להיות זהירים. האתגר שלכם הוא עדיין להיות סבלניים. אם תתאמצו יותר מדיי בהליכות או בניסיונות להיות יותר פעילים משהומלץ תוכלו לגרום לעצמכם נזק ולהאט את ההחלמה. אם בשבוע הראשון חציית החדר בהליכה היה מטרה טובה, השבוע אפשר כבר לטייל יותר ברחבי הבית. עדיין חשוב לבקש ולקבל עזרה בבית. זה זמן טוב ללמד את הילדים לבצע עבודות בית כל עוד זה לא גורם לכם להתכופף או להרים דברים כבדים.

שבוע 3-4: הליכות ארוכות יותר, משקלים קלים
אתם מרגישים יותר טוב, אז למה לא לצאת לריצה של 5 ק“מ? חד משמעית לא! כן אפשר להמשיך ללכת, ולאט לאט ובהדרגה להגביר את מהירות ההליכה והמרחק. אפשר לבצע תרגילי משקולות קלים באזורים שאינם הבטן – כמו הזרועות. חשוב לדעת שכל פעילות מפעילה את שרירי הליבה, אז להתחיל בהדרגה ולהשתמש בכאב כמדד לכמה אפשר להתאמץ – אם כואב, להפסיק או להפחית משקל. חשוב להגיד שאתם עדיין לא 100% מוכנים לעשות מרתון ניקיון בבית. תצטרכו להפעיל את כוח הרצון שלכם כדי לתת לאחרים לעשות בשבילכם דברים. אבל, זה ממש בסדר, בקרוב תהיו עצמאיים לחלוטין.

שבוע 5 ומעלה: עסקים כרגיל (וטוב מכך)
לאחר אישור המנתח, יתכן ותוכלו לחזור לפעילות גופנית השגרתית שלכם ולחזור למסלול. שוב, כל אחד מחלים אחרת ויש מטופלים להם נדרש יותר זמן לחזור לשגרה.
גם אם אתם מרגישים מעולה, חשוב לחזור פעילות גופנית בהדרגה, ניתן לבצע תרגילים לחיזוק שרירי הליבה, אבל להתחיל בקטן ולבנות בהדרגה.

עוד שאלות ?
אם יש לכם עוד שאלות על מהלך ניתוח מתיחת בטן ותרגילים להחלמה לאחר ניתוח מתיחת בטן, ניתן לקבוע פגישת יעוץ במרפאת ד“ר צ‘רניאק, אנחנו כאן בכדי לעזור.

צוות רפואי

No data was found
לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.