הכירורגיה הפלסטית ותרומתה לסגירת תהליך ההשמנה

תחום חדש יחסית, המתפתח במהירות בכירורגיה הפלסטית, הנו עיצוב הגוף לאחר ירידה במשקל. מטרת ניתוחים אלו הנה לתת מענה הולם, תפקודי ואסתטי למטופלים לאחר ירידה נכרת במשקל. מטופלים אלו נותרים עם עודפי עור במקומות רבים בגופם, ולמרות הירידה במשקל הם חשים מתוסכלים ומבוישים בגופם. ידוע זה מכבר שניתוחים לעיצוב הגוף והסרת עודפי העור משפרים את ביטחונם העצמי של המטופלים ואת שביעות רצונם מגופם בטווח המיידי. אולם שאלה שמטופלים  רבים מתחבטים בה היא האם הם הצליחו לצאת ממעגל ההשמנה או האם בעתיד הם עשויים להיות שמנים שוב. במחקר חדש נבדקה ההשפעה של ביצוע ניתוח לעיצוב הגוף לאחר ירידה במשקל על שמירת משקל גוף תקין ויציב בטווח הזמן הארוך.

שיטות
עקבנו אחר משקל גופם של 100 מטופלים שהצליחו לרדת במשקלם לאחר ניתוח טבעת, והשווינו בין קבוצת מטופלים שבצעה ניתוח פלסטי לעיצוב הגוף לאחר הירידה במשקל לבין מטופלים שלא בצעו ניתוח פלסטי. השתמשנו במבחנים סטטיסטים שנועדו לשלול גורמים מערפלים העשויים להשפיע על הממצאים כמו גיל, מין, עישון ועוד.

תוצאות
במחקרנו התגלה שהמטופלים שעברו ניתוח פלסטי להסרת עודפי העור לאחר ירידה משמעותית במשקל היו בעלי מדד מסת גוף נמוכה יותר בשיא הירידה במשקלם בהשוואה לקבוצת מטופלים שירדו באופן משמעותי במשקל אך לא עברו את הניתוח. יתרה מכך, הממצא החשוב ביותר הינו שקבוצה זו הצליחה לשמור על משקל גוף נמוך יותר עם מדד מסת גוף ממוצעת בתחום הנורמה גם כעבור שנים רבות לאחר ביצוע הניתוח, בעוד שקבוצת הביקורת הציגה מדד מסת גוף המעידה על השמנת יתר.

לסיכום
במחקרנו מצאנו לראשונה שקיימת השפעה מחזקת  לכירורגיה הפלסטית לאחר ירידה מוצלחת במשקל, העשויה לסייע למטופלים בשמירה עתידית על משקל גוף תקין לאחר ירידה נכרת במשקל באמצעות ניתוח טבעת. ממצאים אלו מאששים את התרשמותנו הקלינית שקיימות השלכות פסיכולוגיות משמעותיות לניתוחים פלסטיים לעיצוב הגוף לאחר ירידה נכרת במשקל, המסייעות בהתמודדות העתידית בשמירה על אורח חיים בריא ומשקל גוף תקין ומסייעת ביציאה מעגל ההשמנה.

צוות רפואי

No data was found
לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.