סרטן השד – לשתף, זה לקבל עזרה

רבות מן החולות בסרטן השד, מתלבטות לגבי רמת השיתוף שהן צריכות להציע לבני המשפחה ולילדים. הלבטים הללו מורכבים ממגוון רחב של שיקולים. הרצון לחלוק ברגשות שלך כשאת חולה הוא טבעי בדיוק באותה המידה כמו הרצון להפנים. כל אחת ודרכה שלה. מערכת ליידי אסיא, מסייעת לך בהתלבטות.

כאימהות, אנו נוטות להגן על ילדנו באופן אינסטינקטיבי, חלק מן ההגנה הזו, מתרגמת את עצמה לעיתים להחלטה שלה לשתף את בני המשפחה במצבנו. הבחירה אם לשתף או לא, נמצאת בידייך. אך כדאי לזכור כי הבחירה לשתף את האחר, האדם הקרוב לך ביותר, שותף לחיים או ילדים יכולה להיות חוויה מספקת אשר מסייעת גם לאנשים הקרובים אליך לתת מעצמם בזמן משבר ולשנות סדרי עדיפויות והתנהגויות.

שיתוף הילדים
ההחלטה האם לשתף את ילדיך בדבר המחלה צריכה להילקח מתוך נסיבות כגון גיל הילדים, הבגרות הנפשית שלהם ובעיקר תהליך ההכנה שהם עוברים טרם את מחליטה לשתף אותם ובו בעת צריך להילקח בחשבון השיקול של מהו הרווח בשיתוף שכזה. לאחר ששקלת את מכלול הגורמים אין ספק כי יש יתרונות לא מעטים בשיתוף.

כדאי לדעת כי ההשפעה על מחלתו של אחד מן ההורים על הילדים, מתקיימת בכל מקרה. לעיתים, במקרה שבו מטאטאים את הדברים מתחת לשטח ובוחרים שלא לשתף את בני המשפחה, הילדים, גם במקרה שתחליטי לא לשתף אותם במחלתך, יכולים בהחלט לקלוט את המסרים הסמויים ואת המציאות המשתנה ולפתח דפוס שבו אין להם יכולת לבטא את מה שהם מרגישים, או לחלופין את הרצון שלהם לסייע ולעזור, והם יכולים אף להיקלע למצוקה רגשית כתוצאה מכך. כדאי לקחת זאת בחשבון, הסתרה וסובלימינציה של הכאב הרגשי שלך, עלולים ליצור בקלות כאב אצל אחרים הקרובים לך ביותר, כשאת מונעת מהם להיות שותפים לאתגר ההחלמה וההתמודדות שלך עם המחלה.

ילדים מגיבים באופן שונה על הידיעה כי אחד מן ההורים חולה. הם יכולים להיות קואופרטיבים ומשתפי פעולה או לחלופין להוציא רגשות כעס וזעם שמקורם בחוסר האונים ובחוסר היכולת שלהם לסייע. חלק מן הילדים מפתחים לעיתים תחושות אשמה שאינן ריאליות כמובן אך סופו של דבר ועניין, בעזרת ליווי נכון והדרכה של איש מקצועי, פסיכותרפיסט או פסיכולוג משפחתי ניתן לדון בבעיות העולות כתוצאה משיתוף בני המשפחה ובו בעת לנצל את המשבר לצורך צמיחה וליכוד התא המשפחתי.

אנו בליידי אסיא רואים בטיפול ובליווי נפשי חלק אינטגרלי מן המסע שלך להחלמה ומעמידים לרשותך אנשי מקצוע המלווים אותך בתהליך ההחלמה מתוך תפיסה הוליסטית של בריאות נפשית ופיזית. למעט הטיפולים הרפואיים המתקדמים ביותר שרפואת סרטן השד יכולה להציע לחולה, צוות רופאים מיומן ומערך מנהלתי קשוב וערוך. נשמח לסייע לך גם בהתמודדויות הרגשיות המלוות התלבטות מסוג זה ואחרות העולות בתהליך ההחלמה שלך.

המלחמה בסרטן השד ותהליך ההחלמה ממנו, הם תהליך כולל שבו גם את וגם משפחתך יכולים להיות שותפים בו,  ולתמוך האחד בשני. משפחות רבות אשר מתמודדות ביחד עם מחלת הסרטן אצל אחד מבני המשפחה מביאות לידי ביטוי את הכוח המשפחתי שלהן בסיוע ותחושת הליכוד שהם בונים תוך כדי התהליך, יכולה להתגלות כבעלת ערך רב, לא רק לך כחולה במחלה אלא גם לבני המשפחה. החיים, על הקושי שהם מציבים מאתגרים גם את התא המשפחתי מעת לעת, אך רבות מן ההתמודדויות, כולל זו של התמודדות עם מחלת סרטן השד, יכולות בעצם להיות מעצימות בדרך לצמיחה אישית ולהחלמה. יש מגוון פעילויות אותן תוכלו לבצע ביחד כמשפחה, החל בבילוי של זמן איכות וכלה בתמיכה של ממש בצרכים שלך כחולה. התא המשפחתי, יוצא פעמים רבות נשכר מתוך ההתמודדות המשותפת הזו, ואת, מקבלת את העזרה שאת צריכה מידי האנשים החשובים לך ביותר.

אנו כאן בליידי אסיא, נשמח לתת לך מניסיונו המקיף בטיפול בכל אספקט של ההתמודדות עם מחלת סרטן השד, בן ברמה הרפואית והן ברמה הפסיכולוגית ולתת לך את העצות הטובות ביותר שיעבדו עבורך, במהלך ההתמודדות עם דילמה זו ואחרות המלוות את תהליך ההחלמה שלך.

צוות רפואי

No data was found
לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.