מעקף קיבה בטוח גם לבני 60+

10 שנים של מחקר ומעקב אחר מנותחים בריאטריים מצא ירידה משמעותית בתמותה ובמחלות נלוות אחרות בחולים שעברו ניתוחי מעקף קיבה. ד"ר אסנת רזיאל עם הממצאים המעודדים

decrease-readmission-after-gastric-bypass

כמו לכל פרוצדורה רפואית, גם לניתוח הבריאטרי קיימים סיכונים ללקות במחלות נלוות כתוצאה מהניתוח ועד הסיכון למוות. כעת מסתבר כי סיכונים אלו פחותים ממה שנהוג לחשוב בכל מה שקשור לניתוח מעקף קיבה.

שיפור של 48% בקרב השמנת יתר קיצונית

מרכז המחקר בגייסינגר, אשר נמצא בפנסילבניה בארצות הברית, הוא מרכז המורשה בין היתר כמרכז רפואה בריאטרי. המרכז עקב במשך עשר שנים , בין השנים 2014-2004, אחרי קרוב ל-2,700 מטופלים. תוצאות המחקר הוצגו בכנס ופורסמו בעלון הרשמי של האגודה האמריקאית למחלות מטבוליות וניתוחים בריאטריים (ASMBS).

המחקר מצא כי חולים עם השמנת יתר חמורה, שעברו ניתוח מעקף קיבה, הקטינו את סיכויי התמותה והמחלות הנלוות ב-48%, זאת לעומת מטופלים במצב דומה שלא עברו את הניתוח. למעשה, הירידה באחוזי התמותה נמצאה כבר בתום שנתיים ממועד הניתוח, והייתה משמעותית מבחינה סטטיסטית בתום ארבע שנים מזמן הניתוח.

במחקרים אחרים בחולים עם נתוני השמנת יתר שלא נותחו נמצאה עלייה בתמותה ממחלות לב ומסוגים מסוימים של סרטן, ששכיחותם ירדה בקבוצת המנותחים.

60% החלמה של חולי סוכרת

השינוי הגדול ביותר, ואולי המרשים ביותר, נמצא דווקא בקרב חולים שהיו בני 60 ומעלה בזמן הניתוח, ואצל אלה שהיו מאובחנים כחולי סוכרת. החוקרים מצאו כי למעלה מ-60% מהמטופלים, שהיו עם סוכרת טרום ניתוחית, החלימו לחלוטין במהלך חמש השנים שלאחר הניתוח.

החוקרים מציינים כי הממצאים שעלו מן המחקר מחזקים את הדעה כי ניתוחים בריאטריים בקרב חולים מבוגרים, בגילאי 60 ומעלה, לא רק שאינם מסוכנים אלא נותנים לאותם חולים שיפור משמעותי יותר של בריאותם.

צוות רפואי

No data was found
לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.