משקל ותזונה נכונה כהכנה לניתוחים לעיצוב גוף לאחר ירידה מאסיבית במשקל

כירורגיה פלסטית מציעה פתרונות מתקדמים לעודפי העור לאחר ירידה במשקל. אבל, לפני שניתן לשקול ניתוח פלסטי לטיפול בעודפי העור, יש להגיע למשקל יציב.
מומלץ להמתין עם הניתוח לעיצוב הגוף עד אשר משקלך יציב למשך 3 חודשים לפחות, כאשר רב המטופלים מגיעים לשלב זה לאחר 12-18 חודשים מהניתוח הבריאטרי.

במהלך הירידה במשקל, הגוף מצוי במאזן תזונתי שלילי, וחסר את אבני הבניין הדרושות להחלמה, כך שייתכנו בעיות בריפוי פצע כאשר מנתחים בשלב זה. בנוסף, במידה ולא הגעתם למשקל היעד שלכם, התוצאה האסתטית של הניתוח יכולה להיפגע.

BMI גבוה – יותר סיבוכים

מחקרים רבים בספרות המקצועית הראו שככל שה BMI נמוך יותר – הסיכונים הניתוחיים נמוכים יותר, ובטיחות ההרדמה גוברת.
המועמדים הטובים ביותר לניתוחים פלסטיים באופן כללי, ועיצוב הגוף לאחר ירידה מאסיבית במשקל באופן ספציפי הם אלו שהBMI שלהם נמוך מ-30.

כאשר ה BMI בין 30-35, יש צורך בבחירה סלקטיבית של המטופלים והניתוחים המוצעים עבורם. למשל מטופלת עם BMI 32 ופלג גוף עליון מרוקן ועודפי עור ניכרים בזרועות תוכל לעבור מתיחת זרועות, או מטופלים שלא מצליחים לרדת יותר במשקל אך סובלים מעודפי עור ומודעים לכך כי התוצאה שתתקבל מוגבלת והסיכונים לניתוח יותר גבוהים יוכלו להינתח.

כאשר ה BMI > 35, מגוון הניתוחים שיכולים להתבצע בבטחה ועם תוצאות אסטטיות טובות – פחותים. במצבים אלו, אנו נותנים דגש על פרוצדורות הפותרות בעיות רפואיות ותפקודיות קשות, כגון מטופלים עם קושי לתפקד ביומיום בשל עודפי העור, או זיהומים חוזרים ונשנים בקפלים העוריים.

האם ארד עוד במשקל באמצעות ניתוח להסרת עודפי עור ?

לרב המטופלים שהשלימו את הירידה במשקל יש בעיקר עודפי עור ומעט רקמת שומן, ולכן במתיחת בטן למשל, המשקל של העור והרקמה שנכרת נע בין 1-4 ק"ג, ומעט יותר כשמדובר במתיחה היקפית. כמות זו של משקל איננה משנה באופן מהותי את ה BMI. אך ישנם מצבים בהם הסינר העורי כבד מאוד ומשקלו יכול להגיע עד 10 ק"ג ומעלה.

לניתוחים פלסטיים לעיצוב הגוף לאחר ירידה במשקל יתרונות רבים – הם אינם תחליף להמשך ירידה במשקל ע"י דיאטה ופעילות גופנית.

BMI נמוך – תוצאה ניתוחית טובה יותר

כאשר ה BMI יורד, קורים שני דברים חשובים למבנה הגוף, העוזרים לכירורג הפלסטי להגיע לתוצאה ניתוחית טובה יותר:

שכבת השומן התת-עורית נעשית דקה יותר.
כמות השומן התוך-בטני (סביב האברים הפנימיים) פוחתת.

השינויים הללו מאפשרים לי לעבוד בקלות רבה יותר עם הרקמה ולהשיג תוצאות אסתטיות טובות יותר.

איזון ואופטימיזציה של המצב התזונתי שלך

בעוד החתכים לניתוחים בריאטרים הולכים ונעשים קטנים יותר עם התקדמות הטכניקות הלפרוסקופיות, החתכים בניתוחים לעיצוב הגוף לאחר ירידה מאסיבית במשקל נעשים ארוכים יותר עם ההתקדמות בכירורגיה הפלסטית, והמענה הרחב יותר לעודפי העור ועיצוב הגוף.

ברב הניתוחים לעיצוב הגוף לאחר הירידה במשקל, אנו ממירים את עודפי העור בצלקת. בכדי שהגוף יוכל להחלים כראוי נדרשות אבני הבניין מתאימות – חלבונים בראשם, ונטילה קבועה של הוויטמינים שהומלצו לך לאחר הניתוח.

לקראת ניתוח פלסטי, אנו ממליצים על צריכה של לפחות 75 גרם חלבון ביום. הצוות באסיא מדיקל ישמח עמוד לרשותך ולהנחות אותך על מקורות חלבון דלי-שומן מומלצים.

בשורה התחתונה

כירורגיה פלסטית היא אמצעי יעיל ובטוח להשלמת מסע הירידה במשקל והשגת מבנה הגוף שאת/ה רוצה. משקל יציב וקרוב למשקל היעד מעלה את שיעורי ההצלחה של הניתוח הפלסטי, הן מבחינה בטיחותית והן מבחינת התוצאה האסטטית. חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת ועתירת חלבון לריפוי פצע תקין לאחר הניתוח.

טיפים חשובים לפני כירורגיה פלסטית:
דעו מה ערך ה BMI שלכם לאחר הניתוח הבריאטרי והירידה במשקל
הגיעו למשקל גוף יציב, לפחות למשך 3 חודשים לפני הניתוח הפלסטי
התוצאות הטובות ביותר מתקבלות כאשר ה BMI נמוך מ – 30
בנוסף לנטילת הוויטמינים שהומלצו ע"י הכירורג הבריאטרי, שימו לב לצריכת החלבון שלכם

צוות רפואי

No data was found
לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.