הלב הנשי עמיד יותר בניתוח בריאטרי

זה לא חדש שנשים הן בעלות לב חזק יותר, מחקר אמריקאי חדש טוען כי הסיכוי של נשים שעברו ניתוח בריאטרי לחלות במחלות לב קטן ב-20% מזה של גברים. ד"ר אסנת רזיאל עם התוצאות המלבבות

ניתוח בריאטרי

כולנו יודעים מי הוא המין החזק באמת, וכמה שגברים נוהגים ללהג על ליבן החלש של הנשים, שוב ושוב מסתבר כי למרות הכול ליבן של הנשים עמיד יותר לאורך השנים. מחקר אמריקאי חדש, שהוצג בכנס ופורסם בעלון הרשמי של האגודה האמריקאית למחלות מטבוליות וניתוחים בריאטריים (ASMBS), מצא לכך אישוש נוסף.

המחקר נערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד, בקליפורניה, ובדק את הנתונים הרפואיים של 38,613 חולים, שעברו ניתוח בריאטרי. המטופלים הופיעו לשלוש פגישות ביקורת, שהוגדרו ביקורת מלאה, לעומת 12,648 חולים שהגיעו רק לביקורת אחת, מה שהוגדר על-ידי צוות החוקרים כביקורת חלקית. המחקר נערך במשך חמש שנים, בין השנים 2012-2007.

יותר ביקורות – יותר הצלחה

החוקרים מצאו כי ישנה חשיבות רבה לפגישות המעקב ומצאו כי ככל שמטופלים הגיעו ליותר פגישות מעקב – כך מצבם הראה שיפור ניכר יותר.

לאחר שנה מיום הניתוח, 62.3% מהמטופלים בקבוצת הביקורת המלאה דיווחו על החלמה מסוכרת, לעומת קבוצת הביקורת החלקית שבה נמצא אחוז החלמה של 57.5%. גם קצב ההחלמה מסוכרת היה גבוה יותר בקבוצת הביקורת המלאה – 74.6% לעומת 68.9%, בהתאמה. השוני בין הקבוצות בא לידי ביטוי גם במדדי יתר לחץ דם ועודף שומנים בדם, כולל כולסטרול גבוה.

החוקרים מדגישים את חשיבות המעקב המסודר אחרי הניתוח הבריאטרי ומסיקים כי אותם 50% מהמטופלים, שאינם נמצאים במעקב מסודר, אינם משיגים את השיפור המרבי שלאחר הניתוח.

צוות רפואי

No data was found
לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.