סרטן השד – לממש את החלום: להחלים ולהרות

אמנם קיימת אפשרות של פגיעה בפוריות בעקבות טיפול בכימותרפיה ובהקרנות, אבל הודות לרפואה המתקדמת של ימינו ניתן לתכנן את הכניסה להריון עוד בטרם תחילת הטיפולים. התייעצי עם הרופא המטפל ובחרו את הדרך הטובה ביותר בשבילך להפוך לאם.
מאת: מערכת ליידי אסיא

גילוי או הופעה של מחלת סרטן השד מייצרת אתגר של ממש עבור נשים בתחום הפוריות. חלק מהנשים הצעירות הלוקות במחלה עדיין לא הביאו ילדים לעולם והן זקוקות להדרכה בנושא זה על מנת לממש את חלום ההורות ולקבל את ההחלטה הנכונה עבורן. כיום, ישנו מספר גדול של פתרונות יצירתיים גם לנושא הפוריות ולאפשרות ללדת בעתיד.

אי פוריות כתוצאה מטיפול בכימותרפיה ובהקרנות
רבות מן החולות בסרטן השד חוששות לגבי הסיכוי שלהן להיכנס להריון ולהצליח בו לאחר טיפולים כימותרפיים. מחקרים רבים מאששים את ההנחה כי אין קשר בין הפלות, מומים או הפלה מוקדמת, לבין נשים אשר טופלו בתרופות כימותרפיות, זאת בהנחה שהן נכנסות להריון כשנה לאחר סיום הטיפולים. עם זאת, עדיין ישנה חשיבות לרופא המטפל המלווה את התהליך בעת ההחלטה על כניסה להריון לאחר טיפולים אלה.

השיקולים המנחים חולת סרטן השד בעת כניסה להריון: מצב הבריאות הכללי, גיל האישה ובעיקר הרצון האישי להתמודד עם הריון והרצון להקים משפחה וללדת.

בעיות של אי פוריות בהקשר של טיפולים כימותרפיים או הקרנות אכן קיימות, ויש להבין אותם ואת המשמעויות שלהן ולהתכונן לפיכך לפתרונות אפשריים. פגיעה בשחלות במהלך טיפולים יכולה לפגוע ביכולת של האישה לייצר ביציות בעתיד, כמו גם הפסקת של הפרשת הורמוני מין, המביאים איתם את תסמונות גיל המעבר ומסמנים על מעבר לאי פוריות.

מערכות הגוף השונות עסוקות בהחלמה ובתהליך ריפוי במהלך הטיפול, ועד שנה לאחריו יש להימנע מכניסה להריון ולחכות לעיתוי מתאים יותר אותו יש לקבוע לאחר התייעצות עם הרופא המטפל.

היערכות לקראת הריון עתידי
אמנם קיימת אפשרות לפגיעה במערכות כמו השחלות או הרחם, מידת הפגיעה משתנה מחולה לחולה אך למי שמבקשת לתכנן את העתיד למרות זאת, קיימים היום מספר רב של פתרונות בשטח אותן יש לשקול בהקשר זה.

בעשור האחרון ניתן לבצע טיפולי פריון לפני ביצוע הקרנות או טיפולים כימותרפיים במטרה לשמר את היכולת של האישה להרות בעתיד. שימור עוברים, ביציות או זקיקים הינם תהליכם מקובלים כיום וניתן אף לייצר עוברים ולשמר אותם בחנקן נוזלי למשך תקופה ארוכה. הרופא המטפל המלווה אותך בתהליך הריפוי יוכל לכוון אותך לבחירות הנכונות והעדיפות מבחינתך: הקפאת ביציות בשלות, דיכוי שחלות או הסטת שחלות אל מחוץ לשדה הקרינה.

גם אם אין באפשרותך לשאת הריון בעצמך הרי שההתפתחות של תחום הפונדקאות בשנים האחרונות מציעה היום אפשרויות חדשות ומרגשות להפוך לאם. תרומת ביציות הופכת למקובלת ואפשרית יותר עבור נשים, המבקשות להפוך לאימהות, ואינן יכולות להיכנס להריון מסיבות שונות.

מתכננים הריון ביחד
לכן, גם אם חלית בסרטן השד עדיין זה לא אומר שלא תוכלי להפוך לאם בעתיד. הרפואה המודרנית לא רק דואגת לרפא את המחלה, כי אם היא שמה לפניה את איכות החיים ורצון החולה לקיים משפחה למרות המחלה ולאחר ריפויה. תכנון נכון של רצון זה, מיפוי האפשרויות העומדות בפנייך ובחירה באפשרות המתאימה לך ביותר יסייעו לך להפוך לאם גם לאחר שתתגברי על המחלה.

אנחנו כאן בליידי אסיא נשמח לייעץ לך בבחירת האפשרות הנכונה ולהתוות בפניך את הכיוונים האפשריים גם בתחום זה.

צוות רפואי

No data was found
לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.