קשירת טחורים

פרוצדורת Hemorrhoidal Artery Ligation , HAL  (קשירת טחורים מונחית דופלר)

פרוצדורת HAL הינה פרוצדורה אידיאלית לאנשים אשר אינם מעוניינים בכריתה כירורגית של הטחורים. שיטה זו מתאימה לטיפול בטחורים בדרגה נמוכה עד עד בינונית (שלב 1-4). קשירת הטחורים מפחיתה את זרימת הדם לעורק אשר "מזין" את האיזור ומאפשרת התכווצות הטחור לרמה הנורמלית ובהמשך להיעלמותו. באופן זה ,שיטת  HAL אפקיטיבית מאוד בטיפול בסימפטומים של מחלת הטחורים.  למעלה מ 10,000 חולים טופלו בפרוצדורה זו, בשיטת HAL , ברחבי העולם.

התסמינים העיקרים בהם מטפלת שיטה זו הם מניעת הדימום, גירוד וכאב. בהשוואה לשיטות כירורגיות אחרות כמו למשל כריתת טחורים, שיטת HAL הינה ללא כאב, ללא כריתת האיבר ובשל כך ללא "פצע פתוח" ולכן, ההתאוששות ממנה היא מהירה מאוד כך שניתן לחזור לעבודה באופן כמעט מיידי לאחר הפרוצדורה.

מרבית החולים שעברו את הפרוצדורה מרוצים מהתוצאות והיו עוברים את הההליך שוב במידת הצורך.  בנוסף, בשיטת הHAL ישנם פחות סיבוכים ופחות כאב במהלך ולאחר הפרוצדורה בהשוואה להליך כריתת טחורים קונבנציונאלית.

תיאור הפרוצדורה:

  1. פרוב ייחודי מונחה דופלר מוכנס לפי הטבעת ועל ידי תנועה עדינה מאתר את זרימת הדם לטחור.  הטחור מאותר באמצעות צליל חזק המשודר דרך הדופלר.
  2. לאחר שאותרה זרימת הדם לטחור , העורק נקשר בתפר. פעולה זו חוזרת על עצמה מספר פעמים עד לאיתור כל העורקים המרכזיים שמספקים דם לאיזור (בממוצע 6-8 תפרים).

 פרוצדורת   Recto Anal Repair , RAR

פרוצדורת RAR הינה פעולה משלימה לפרוצדורת  HAL. היא משמשת לטיפול בצניחת טחורים (prolapse) שנוצרו עקב זרימת דם מוגברת לטחור. צניחה זו מופיעה בשלבים יותר מתקדמים של מחלת הטחורים. שיטת RAR כוללת קשירת אחת או יותר מהרקמה הרירית של הטחור שצנחה (mucopexies).

תיאור הפרוצדורה:  

  1. עם אותו המכשיר (מונחה הדופלר) של פעולת ה- HAL , בפעולת הRAR נפתחת בהדרגה חלונית ייחודית אשר מאגדת בתוכה את הרקמה. לאחר מכן, המנתח קושר את הרקמה הרירית שצנחה לאורכה באמצעות תפר (מהחלק הפנימי של הטחור כפי חוץ).
  2. תפר המשכי זה נעשה ככמה סנטימטרים מעל "קו הכאב", איזור בו אין תחושת כאב (גם לאחר הניתוח).
  3. לסיום, הטחור שצנח ונקשר מועבר פנימה ומאובטח בקשר.

 לסיכום, שתי השיטות אינן כואבות ומפחיתות את התסמינים שגורמים למחלת הטחורים. הבחירה האם לבצע את שתי הפרוצדורות או רק את הראשונית (HAL) מביניהן היא בהתאם לסוג ודרגת הטחורים של החולה. שתי השיטות נחקרו בעולם והוכחו כיעילות לטיפול במחלת הטחורים.

תהליך ההחלמה
לאחר ביצוע ההליך החולה יכול לחזור במהירות לשגרת חיים נורמלית ומשופרת.

לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.