כריתה רדיקלית של הערמונית

ניתוח כריתה רדיקלית של הערמונית הוא ניתוח שבו מסירים את בלוטת הערמונית בשלמותה. זו אפשרות הטיפול המקובלת להרבה גברים עם סרטן ערמונית.

בניתוח, אנחנו מסירים את כל הערמונית, חלק מהרקמות שמקיפות את הערמונית ואת שלפוחיות הזרע (בלוטות קטנות שעוזרות לייצר את נוזל הזרע). בחלק מהמקרים, אנחנו מסירים גם קשריות לימפה שנמצאות ליד הערמונית. במקרים אלה, בדיקה של קשריות הלימפה לאחר הניתוח יכולה להיות חשובה כדי לדעת האם הסרטן התפשט מעבר לערמונית והאם כדאי לך לשקול טיפול נוסף בהקרנות או טיפול מערכתי (כמו כימותרפיה, טיפול הורמונלי, טיפול ביולוגי, או אימונותרפיה) לאחר הניתוח.

ניתוח לכריתת הערמונית יכול להיות אפשרות הטיפול בשבילך אם:

  • אובחנת עם סרטן ערמונית בשלב מוקדם, מוגבל לערמונית, שלא מתאים למעקב פעיל ומצב בריאותך הכללי הוא טוב. בגברים במצב זה, ניתוח כריתה רדיקלית של הערמונית יכול לרפא את הסרטן.
  • יש לך גידול מתקדם יותר שניתן להסיר בניתוח בצורה בטוחה. במצב זה, הניתוח הוא בשילוב עם טיפולים נוספים.

ניתוח כריתה רדיקלית של הערמונית הוא ניתוח מסובך והוא דורש דיוק טכני רב. הערמונית מוקפת בעצבים ובמבנים שחשובים לתפקוד המיני ולהטלת השתן. אנחנו משתמשים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, בשילוב עם ניסיון רב, וזהירות רבה כדי שלא לגרום לנזק שיכול לגרום לתופעות לוואי, כמו בריחת שתן ללא שליטה ובעיה בתפקוד המיני.

החדשות הטובות הן שבמהלך העשור האחרון, שיפורים טכנולוגיים בניתוח הורידו את כמות הסיבוכים. לדוגמה, אנחנו משתמשים במערכת רובוטית מתקדמת שמאפשרת ראיה מעולה בהגדלה של המבנים סביב לערמונית, ומאפשרת למנתח לעבוד בדיוק רב עם כלים ממוזערים. הדיוק בשימוש בטכניקה זו הוא משמעותית גדול יותר מאשר בגישות אחרות.

ניתוח ברובוט מסוג "דה-וינצ'י" (da Vinci)
בניתוח משתמשים במערכת רובוטית מסוג "דה-וינצ'י" (da Vinci). המנתח מבצע את הניתוח כשהוא רואה את שדה הניתוח על מסך גדול, ומפעיל את כלי הניתוח בעזרת שלטים שהוא מפעיל בעזרת הידיים, האצבעות והרגליים. המסך מקרין למנתח תמונה תלת-מימדית, שמגדילה פי 10 את הערמונית ואת המבנים מסביב לה. זה מאפשר למנתח לראות את שדה הניתוח לפרטי-פרטים. המערכת הרובוטית מתרגמת את תנועות היד, שורש כף היד והאצבעות לתנועות של כלי הניתוח בתוך המנותח.

למרות שהתוצאות של מטופלים שונים הן שונות, מחקרים מראים שלמנתחים שמבצעים ניתוח כריתה רדיקלית של ערמונית באופן שגרתי יש פחות סיבוכים ממנתחים שמבצעים את הניתוח לעתים יותר רחוקות.

ד"ר גל קרן-פז עבר הכשרה בת 3 שנים בניתוחים אלה בארה"ב, באחד המרכזים המובילים בעולם בתחום זה.

צוות רפואי

No data was found
לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.