כריתת מעי גס שמאלי

Left Hemi-Colectomy ניתוח כריתת המעי הגס השמאלי מתבצע במקרים של מחלות שפירות וממאירות.

סרטן המעי הגס והחלחולת
סרטן המעי הגס והחלחולת הוא גידול סרטני המתפתח בתוך גידול שפיר הנקרא פוליפ, שהוא למעשה גידול שפיר ולא סרטני. הפוליפ מופיע במעי ויכולות לעבור כעשר שנים עד להתפתחות גידול סרטני, יש לציין כי לא כל פוליפ מתפתח לכדי גידול סרטני. שכיחות המחלה עולה בקרב אנשים מעל גיל 50, אך יכולה להופיע גם בגיל צעיר יותר.

שיטת הניתוח לכריתת המעי הגס השמאלי
ניתוח כריתת מעי גס מתבצע בניתוח פתוח או בניתוח לפרוסקופי.
בניתוח פתוח מתבצע חתך בטני המאפשר גישה לאזור המעי הנגוע.
בגישה בלפרוסקופית מתבצעים חתכים קטנים בבטן, מזרימים גזco2 לחלל הבטן ומחדירים צינור דק עם מצלמה קטנה בקצהו דרך החתכים, ומהלך הניתוח מוצג מעל גבי מסך.

במהלך הניתוח מתבצעת כריתת קטע המעי הנגוע, ולאחר מכן מחברים את קצות המעי הגס בכדי ליצור המשכיות של מערכת העיכול. במקרים מסוימים ישנו צורך ביצירת סטומה זמנית או קבועה.
החתכים בבטן ייסגרו עם תפרים או סיכות ויוסרו כעבור כשבועיים.

בכריתת מעי גס שמאלי בחלק מהמקרים מבצעים ניקוי והכנה של המעי לקראת ניתוח: על ידי תזונה דלת סיבים 3 ימים לפני בניתוח ומתן חומר משלשל יום לפני הניתוח.

כמה זמן נמשך הניתוח?
שעה וחצי עד שלוש שעות.

זמן אשפוז
בין 5-7 ימים בהתאם לשיקול הרופא המטפל.
אכילה ושתייה תחודש בהדרגה , בהתאם לקצב התאוששות המעי.

אנו ממליצים לרדת מהמיטה ולבצע הליכות מוקדם ככל הניתן, ההליכה מזרזת את תהליכי ההחלמה, מאיצה את פעילות המעי ומונעת סיבוכים, כמו דלקות ריאה וקרישי דם.
יש להגיע לביקורת במרפאה 14 מיום הניתוח.

החלמה והגבלות לאחר ניתוח
עם החזרה הביתה יש להימנע מהרמת משאות כבדים, נהיגה, פעילות מעייפת ושכיבה ממושכת. כמו כן, יש להימנע מטבילה באמבטיה, בג'קוזי, בים ובבריכת שחייה עד שהרופא המטפל יאשר את החזרה לפעילות שגרתית.
לאחר ביצוע ניתוח מסוג זה יתכן שינוי בהרגלי היציאה המוכרים לכם מלפני הניתוח.

יש לפנות למרפאה במידה ואחד מאלה מתקיימים
חום, צמרמורות, אדמומיות, נפיחות, הפרשה מאזור הפצע, תפיחות הבטן הקאות ובחילות, כאבי בטן עזים, דימום ניכר מפי הטבעת, קוצר נשימה וכאבי חזה.

 

לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.