שרוול קיבה

בעשור האחרון, השימוש בטכניקה זעיר-פולשנית (לפרוסקופיה) בניתוחים בריאטריים הוריד משמעותית את הסיבוכים שלאחר הניתוח.אחד הניתוחים הלפרוסקופים לטיפול בהשמנת יתר הינו ניתוח שרוול קיבה. הניתוח מתבצע בלפרוסקופיה, באמצעות חתכים מיזעריים בעור כך שהתוצאה הקוסמטית המתקבלת היא יפה.

ניתוח שרוול קיבה הוא הליך בו כורת המנתח כ- 75% מנפח הקיבה ומקטין את נפחה לכ- 80 סמ"ק. בניתוח נוצרת קיבה חדשה בצורת צינור המשכי לושט, המבוסס על העקומה הקטנה של הקיבה (איור 1).

ניתוח שרוול קיבה וניתוחים בריאטריים אחרים
ניתוח שרוול קיבה, בניגוד לניתוחים בריאטריים אחרים, אינו משנה את שאר מערכת העיכול ולכן נמנעים הסיכונים, להיצרויות או כיבים בנקודות ההשקה עם המעיים ולהשראת תת-ספיגה במעי. כמו כן, כיוון שבניתוח שרוול קיבה לא מבוצע חיתוך דופן הבטן, נמנעים גם סיבוכים של זיהום החתכים ושל הופעת בקע בצלקת הניתוחית. הכאבים מופחתים באופן משמעותי בהשוואה לניתוחים פתוחים ונצפית חזרה מהירה לאורח חיים רגיל ולמעגל העבודה.

 בניתוח שרוול קיבה נצפית ירידה של כ- 60% ויותר מעודף המשקל. ניתוח זה היווה בעבר שלב ניתוחי ראשון בחולים עם BMI מעל 50 ומחלות נלוות קשות. בשלב שני, תוכנן להתבצע ניתוח מעקף קיבה או ניתוח מעקף תריסריון, אך התוצאות הטובות של ניתוח שרוול קיבה הביאו לכך שמנותחים רבים לא הזדקקו כלל וכלל לשלב שני זה.

אחת החלופות הטובות לטיפול בהשמנת יתר ולריפוי מחלת הסוכרת
כמו שנאמר לעיל, הניתוח התגבש לכלל אחת החלופות הטובות לטיפול בהשמנת יתר ולריפוי מחלת הסוכרת.
מחקרים מעידים כי בעקבות הניתוח יורדת באופן משמעותי רמתו של הורמון הרעב גרלין שמקורו בקיבה ובפונדוס. החולים מעידים, כבר ביום שלאחר הניתוח, על תחושה חדשה של שובע. בנוסף מוגבל נפח קיבתם לארוחות קטנות בלבד, מה שתורם לירידה ניכרת במשקל.

ניתוח שרוול קיבה, בדומה לשאר הניתוחים לטיפול בהשמנת יתר, משמש כלי טיפולי מהותי בהתמודדות עם בעית ההשמנה ובריפוי מחלת הסוכרת. באמצעותו אף ניתן להגביל את צריכת הקלוריות היומית ולהרגיל את המטופלים לתזונה נכונה ואורח חיים בריא. חולים שעברו ניתוח זה מסוגלים עדיין לאכול מיגוון עשיר של מאכלים משום שנשמר הסוגר של הקיבה ומתאפשר תהליך עיכול רגיל. החולים מדווחים על שיפור משמעותי באיכות החיים לאחר הניתוח וכן ריפוי מלא או שיפור משמעותי במחלות הנלוות הנוספות.

ניתוח שרוול קיבה

לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.