ניתוח REZUM (אידוי ערמונית)

טיפול זה להיפרפלזיה שפירה של הערמונית הוא טיפול תרמי שמשתמש באדי מים.
הליך זעיר פולשני זה הינו טיפול חדשני וייחודי מסוגו בעולם, המביא להפחתה מובהקת בתסמיני הגדלה שפירה של הערמונית.
בעזרת טכנולוגיה זו מוזרקים אדי המים לתוך רקמת הערמונית החוסמת את זרימת השתן משלפוחית השתן, שם האדים הופכים מיד חזרה לנוזל, ומשחררים את האנרגיה האצורה לממברנות התאים. בשלב זה, לתאים נגרם נזק עדין ומיידי המוביל למותם ובהמשך לירידה בנפח הערמונית ולהיעלמות רקמת הערמונית שחוסמת את יציאת השתן מהשלפוחית.

 כיצד מתבצעת שיטת ה-"Rezum"?
במהלך הטיפול, המתבצע תחת טשטוש עמוק, מוחדרת מחט המכילה זרם מים חם אל תוך הערמונית משני צידה.
כך, האדים החמים גורמים להתחממות האזור ולהרס תאי הערמונית המוגדלת, מה שמסייע להורדת הלחץ על השופכה ולפתיחת החסימה באזור.

האם ההליכים הטיפוליים כרוכים בסיבוכים?
בעוד שניתוח מסורתי לרוב כרוך בכאבים ובזמן התאוששות רב, השיטה החדשנית מאפשרת למטופל לשוב לשגרת חייו במהרה, היא כמעט אינה כרוכה בכאבים וגם לא בדימום. כמו כן, בניגוד לשיטה הישנה, השיטה החדשנית אינה גורמת לתופעות כמו בריחת שתן או לבעיות בזקפה או בשפיכה.

למי מתאימה השיטה החדשנית "Rezum"?
הטיפול בטכנולוגיית אידוי ערמונית בשיטת קיטור מתאימה לכל גבר מעל גיל 50, או למי שמצבו הרפואי אינו מאפשר לעבור ניתוח מורכב יותר.

למי  אינה מתאימה שיטת ה-"Rezum"?
הטכנולוגיה אינה מתאימה למי שסובל מערמונית גדולה במיוחד – כזו שמשקלה יותר מ-80 גרם. כמו כן, היא אינה מתאימה למי שסובל מסרטן הערמונית, זאת מאחר שהטיפול עשוי להשפיע על טיפולים אחרים שמיועדים לטיפול במחלת הסרטן.

מתי כדאי לפנות לטיפול?
ברוב המקרים גברים יפנו לטיפול בבעיה, כאשר הפגיעה באיכות החיים מצדיקה בעיני המטופל התערבות. נדגיש שאין מדובר ברוב המקרים במצב המסכן חיים אלא רק נוגע לאיכות החיים, העניין נתון לשיקולו של המטופל. לעומת זאת, במקרה שהגדלת הערמונית גורמת לזיהומים חוזרים בדרכי השתן או לדימום יש לטפל בה ללא דיחוי, מאחר שתופעות כאלה עלולות לסכן את בריאות המטופל.

לסיכום: ערמונית מוגדלת היא תופעה שכיחה ביותר בקרב גברים מבוגרים. במקרים רבים היא משפיעה על איכות החיים ואף גורמת לסיכון בריאותי. החדשות הטובות: כיום ניתן לטפל בבעיה באמצעות טיפול חדשני ובלתי פולשני, בקלות, ביעילות ותוך הפחתה משמעותית בסיבוכים בהשוואה לניתוח המסורתי.

צוות רפואי

לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.