הוצאת טבעת

לפני יותר מעשור היה ניתוח טבעת לניתוח הנפוץ ביותר בישראל, ועד 2004 היה זה הניתוח היחיד לטיפול בהשמנה חולנית. על כן, אנו עדים היום להרבה מנותחי "טבעת" שנכשלו או סובלים מסיבוכים אשר דורשים הוצאת הטבעת, וכמובן בעקבות כך – עולים במשקל.
הסיבה לכשלון מורכבת ממספר גורמים. הגורם השכיח ביותר הוא חוסר התאמת הניתוח. כפי הידוע היום, לא לכל מועמד זהו הניתוח האופטימלי, יתר על כן, הוא מתאים למיעוט של מועמדים לניתוחי "קיצור קיבה". ניתוח טבעת עשוי להיות יעיל ביותר, אך מגבלותיו ידועות, ואחד התנאים להצלחה הוא משמעת עצמית גבוהה של המנותח, והקפדה על כללי אכילה נכונים. בתקופה שלא הייתה אפשרות לבצע ניתוח אחר, כל מועמד המעוניין בניתוח עבר את הניתוח היחיד האפשרי(טבעת) . סיבה אחרת היא  חוסר המצאות במעקב רפואי. המעקב מאפשר טיפול "תחזוקה", גילוי מוקדם של סיבוכים וטיפול בהם, והדרכה מתמדת. בהרבה מהמנותחים סיבוכים של הניתוח הובילו להוצאת הטבעת. אלה הם רוב הגורמים לשיעור גבוה של כשלונות של ניתוח הטבעת בישראל.

הרוב המכריע של מנותחי טבעת אשר עברו הוצאת הטבעת יזדקקו לפתרון ניתוחי נוסף. הפתרונות הניתוחיים הם רבים ותוצאותיהם שונות.

אכן אם מוכרחים להוציא את הבטעת, הניתוחים שניתן לבצע לתיקון הם.

 אפשרויות תיקון ניתוח טבעת :

  1. הנחת טבעת מחדש – הסיכוי לכשלון גבוה.
  2. ביצוע שרוול
  3. הפיכה לניתוח מעקף קיבה סטנדרטי
  4. ניתוח מעקף קיבה מיני
  5. הפיכה לניתוח מעקף תריסריון( יש שני סוגים)

בחירת הניתוח תלויה בהרבה גורמים, בינהם חשובים – משקל התחלתי, כמה ירידה הייתה מהטבעת, ובאיזה סיבוך מדובר, הבנת מנגנון או הסיבה לעליה חוזרת ומצב הקיבה כעת, הרגלי אכילה, משמעת,  מצב תזונתי (ויטמינים), מחלות נלוות להשמנה – האם השתפרו? (למשל סוכרת), תרופות אותן נוטל המועמד, ועוד גורמים רבים.

הבדיקות הנחוצות הן צילום ושט קיבה תריסריון, וחלק מהכירורגים מבקשים גם גסטרוסקופיה, הבדיקות נועדו לבחון את המבנה של הקיבה.

לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.