שיתוק מיתר קול

בגרון שלנו יש שני מיתרי הקול. כאשר אנו מפיקים קול ובולועים מיתרי הקול נצמדים לזה לזה, וכאשר אנו נושמים, מיתרי הקול מתרחקים זה מזה. אל מיתרי הקול מחוברים קבוצות של שרירים קטנטנים שתפקידם לקרב ולהרחיק את המיתרים אחד מהשני, בהתאם לפעולה שאנחנו רוצים לבצע – לנשום, לדבר או לבלוע.

לעתים, בגלל מגוון סיבות, מיתר קול אחד או שני מיתרי הקול עלולים להפסיק לנוע. הסיבה לכך יכולה להיות פגיעה באותו העצביים שניתנים לשרירי הגרון, לדוגמא לאחר אירוע מוחי, או לאחר ניתוח בו נפגע העצב שמעצבב את שרירי הגרון. סיבה נוספת יכולה להיות עקב קיבוע של המפרק שמזיז את מיתרי הקול, בין אם כביטוי של דלקת פרקים או חלילה עקב גידול שמסנין את מיתר הקול.

הסיבה השכיחה ביותר לשיתוק מיתר הקול היא פגיעה עצבית במהלך ניתוח. ניתוחים כגון כריתת בלוטת התריס, כריתת וושט, ניתוחי עמוד שדרה צווארי, ניתוח אנדארטרקטומיה (ניתוח לפתיחת היצרות בעורק התרדמה), ניתוח לב פתוח או ניתוחים של אבי העורקים הם חלק הניתוחים שעלולים לגרום לשיתוק מיתר קול, בדרך כלל המיתר השמאלי.

שיתוק של מיתר קול אחד יגרום לצרידות קשה וקשיי בליעה שיתבטאו בהקדמת קנה לוושט ושיעול בזמן השתיה והאכילה.

מרגע שהופיע שיתוק מיתר קול, יכולים לחלוף מספר שבועות עד חודשים עד להתאוששות התפקוד של המיתר. עם זאת, לצערנו, לא תמיד מיתר הקול מתאושש והשיתוק הוא לצמיתות.

ישנם מגוון טיפולים שניתן להציע לשיתוק מיתר קול – חלקם פתרונות זמניים, שמטרתם להקל על הצרידות וקשיי הבליעה בזמן שממתינים שמיתר הקול יתאושש, וחלקם פתרונות קבע, שמתאימים למקרים בהם אבדה התקווה לחזרה של תפקוד תקין של מיתר הקול הפגוע.

 

https://www.yaelsg.com/vocal-paralysis

לתיאום תור תוך 72 שעות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לתיאום תור תוך 72 שעות
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.