הדרכה לפני ואחרי ניתוחי הרזיה

לפני הניתוח:
• בשבועיים שלפני הניתוח יש להקפיד על "דיאטת חלבונים", דלת שומן ודלת פחמימות. זאת בכדי להקטין את גודל הכבד השומני ולהקל על המנתח (ולשפר בטיחות הניתוח).
• ביום שלפני הניתוח יש לאכול כלכלה נוזלית צלולה בכדי שהמעי יהיה "ריק" במהלך הניתוח. להקפיד על שתייה מרובה בכדי לא להגיע מיובשים לניתוח.
• צום מאוכל 6 שעות לפני הניתוח.
• צום מלא (כולל מים) שעתיים לפני הניתוח.
• להגיע לניתוח ללא – תכשיטים/פירסינג/איפור/עדשות מגע.
• לא ליטול תרופות נגד כאבים כגון – אספירין, אדוויל, נורופן – 10 ימים לפני הניתוח
• להימנע משתיית אלכוהול בסמוך לניתוח.
• יש להמשיך בטיפול תרופתי קבוע נגד לחץ דם (למעט משתנים), סוכרת (להתאים מינונים לשינוי התזונתי) וכו'. במידה ולא ברור – יש לשאול את המרדים ספציפית במרפאת מרדימים.
• חובה להפסיק לעשן לפחות 4 שבועות לפני הניתוח

***במידה ופיתחתם חום או תסמינים רפואיים אחרים (שיעול, כאב גרון, פריחה או כל בעיה רפואית אחרת) יש לדווח מידית לצוות המרפאה ולמתאמת ורד אסולין.

 

 

לאחר הניתוח:
• הקפדה על שתייה מספקת חשובה ביותר לאחר הניתוח ולעיתים יש קושי בהגעה לכמות השתייה המומלצת.
• השחרור מבית החולים יקרה (בהנחה שלא היו שום סיבוכים) כאשר יכולת השתיה תהייה מספקת, קרי – קצב של ליטר וחצי עד שניים ליממה.
• הטכניקה תוסבר באשפוז אך העקרון הינו שתייה בלגימות רגילות, שלוק אחד או שניים כל פעם והמתנה של כמה דקות. לאחר 5-10 דק', במידה ואין אי נוחות או מלאות מהשתייה הקודמת, יש לשתות שוב לגימה אחת או שתיים. מותר ללגימות להיות "מוזרות" או לא נעימות אך אין לשתות כשיש כאבים חזקים. כעקרון – כל עוד יש מתן שתן בצורה טובה (כמה פעמים ביום, שתן "שקוף") – השתייה טובה.
• לטיפול בכאב חשיבות רבה בהאצת תהליך ההחלמה והחזרה לשגרה. נטילת משככי כאבים, במידה שיש כאבים, כמובן, בימים הראשונים לאחר ניתוח תעזור בשיכוך כאב יעיל וממושך. חשוב ליטול את משככי הכאבים בטרם התגברות עוצמת הכאב.

במידה ואין רגישות ידועה לתרופות ניתן לקחת מדי 6 שעות:
• 1 גרם אופטלגין נוזלי (מר ומגעיל, אבל נספג מהר ויעיל מאוד)
*או*
• 1 גרם אקמול חצוי או מרוסק

* לא לעבור 4 גרם אקמול ב 24 שעות, ולא לעבור 4 גרם אופטלגין ב 24 שעות.

 

 

טיפול באזור הניתוח:
חתכי הניתוח נתפרו עם תפר נספג – אין צורך להוציאם. פתח הנקז הושאר ללא תפר וייסגר לבד. יש להקפיד על היגיינה ושטיפה יומית של הבטן. החבישה העדינה על פתחי הניתוח תיפול לבד. אם לא – ניתן להסירה כעבור 3-4 ימים מהשחרור. את הפלסטר מעל אתר הוצאת הנקז מומלץ להחליף ל"פלסטר של בית" בכדי להימנע מגירוי עורי מהדבק.

 

 

פעילות גופנית לאחר הניתוח:
חשוב ביותר להיות פעילים, ככל הניתן, לאחר הניתוח. יש לזכור כי לא ניתן "לפרק" או לפגוע בניתוח בפעילות גופנית כלשהי (המגבלה היחידה שיש הינה בצורת האכילה – ראו בהמשך). לפיכך, ניתן לעשות כל פעילות גופנית העולה על הדעת כולל: הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, הרמת משאות, תרגילים למיניהם וכו'.
אבל!!!!! כפי שהוסבר במחלקה, לא "הושתל" במהלך הניתוח כושר גופני ולכן לא מצופה מכם לבצע פעילות גופנית שלא יכולתם לבצע לפני הניתוח. הפעילו שיקול דעת והימנעו מפעילות שמכאיבה (בכל זאת – יש חתכים דרך דופן הבטן) או מאומצת מידי.

 

 

תזונה, יציאות ושתייה:
במחלקה תקבלו הדרכה מסודרת מדיאטנית. יש לשים לב שההנחיות ברורות ולשאול את כל השאלות העולות על דעתכם כאשר היא שם. בסוף ההדרכה תקבלו ממנה דפי הנחיות המחולקים לפי שלבים – זמן מהניתוח, והמרקם המותר בו. דפים אלה ניתנים לכוווווולם ואינם תמיד מתאימים לכל אחד ואחת. לכן, יש להתייחס אליהם כאל מסגרת בתוכה מותר להסתובב אך לא לחרוג ממנה.
ולמען הסר ספק – מותר להתקדם לפי הקצב שמופיע ברשימה.
אם במעבר משלב לשלב יש קושי (האוכל נתקע, גורם לכאב, אי נוחות וכו'), יש להישאר בשלב הקודם למס' ימים ולנסות להתקדם אז, כלומר, מותר להתקדם לאט יותר מהכתוב.
אסור (!!!!!) להתקדם מהר יותר מהטבלא, גם אם מרגישים מצויין. יש הגיון בהתקדמות ההדרגתית במרקמים מבחינת ריפוי איזור הניתוח.

 

 

המשך מעקב וטיפול:
הביקורת הראשונה תתקיים כשבועיים-שלושה לאחר הניתוח. יש לוודא תור מול המתאמת של פרופ' גויטיין בטל' 050-4702980

יש להודיע מיידית לפרופ' גויטיין במצבים הבאים: (טלפון 052-6667573)
 חום מעל 38° מעלות
 צמרמורות.
 כאב שאינו מוקל על ידי נוגדי כאבים, או החמרה בכאב, בייחוד כאב בכתף שמאל.
 נסיגה ביכולת השתייה/אכילה או הקאות חוזרות.
 הפרשה מוגלתית בעלת ריח רע מאזור הניתוח / הנקזים.
 קוצר נשימה או לחץ בחזה, נפיחות/כאבים בשוקיים.

בברכת בריאות איתנה.

ההדרכה מיועדת למטופל ולמשפחתו.
טופס זה מנוסח בלשון זכר אך מיועד לנשים וגברים כאחד

צוות רפואי

No data was found
לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.