השמנת יתר: ניתוח בריאטרי – הטיפול היעיל ביותר

בעבר, רופאים דאגו ממגפת הרעב שאיימה על רבים ברחבי העולם. כיום, המצב התהפך: השמנת יתר הפכה לבעיה קשה ומסכנת חיים, בישראל ובעולם המערבי כולו. מהם היתרונות של ניתוח בריאטרי על פני דיאטה? סקירה מיוחדת לקראת יום הבריאות העולמי

פרופ' דוד גויטיין, מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית ומטבולית, במרכז הרפואי שיבא בתל השומר ומנתח בכיר באסיא מדיקל/

כיצד ניתן להגביר את הסיכוי לשמירה על משקל תקין?

ניתוחי הרזיה (ניתוחים בריאטריים) הם צעד חיוני בדרך לירידה במשקל. עם זאת, יש לזכור כי זהו הצעד הראשון בלבד. לאחר הניתוח – מידת ההצלחה של כל התהליך נמצאת רק בידי המטופל. אנשים שלא יצליחו לקחת מחדש את השליטה על החיים שלהם, אינם יכולים לסמוך על הניתוח כי יבטיח שהבריאות שלהם תישמר גם בשנים הבאות.

כדי להבטיח שהתוצאות יחזיקו מעמד, חשוב להיעזר בתזונאי קליני, כדי להתאים תפריט שיתרום לשמירה על הבריאות ויאפשר לכם ליהנות ממנו ולהתמיד בו לאורך זמן. חשוב לבצע לפחות 150 דקות של פעילות גופנית מכל סוג במהלך השבוע. כדאי למצוא את סוג הפעילות הגופנית שאתם אוהבים לעשות, כדי להבטיח שלא יימאס לכם בעתיד לעסוק בפעילות זו.

במקרים רבים, העלייה במשקל נובעת גם מקשיים נפשיים, כגון: אכילה רגשית, לחץ כרוני או בעיות שינה. לכן, כדאי להיעזר גם בטיפולים נפשיים, כדי לזהות את הסיבות העמוקות לעלייה במשקל ולטפל בסיבות אלה. בנוסף, יש לוודא כי אין בגופכם חסרים תזונתיים המזיקים לתהליך.

לסיכום: אם אתם מתקשים לרדת במשקל, ניתוח לקיצור קיבה בהחלט יכול לעזור לכם, ולתת את "הדחיפה הראשונה" והחשובה לשיפור הבריאות ואיכות החיים. עם זאת, הניתוח אינו מספיק. לאחר הניתוח, יש לנקוט שורת צעדים, כדי להבטיח שתוכלו לשמור על משקל תקין ובריא לאורך זמן.

השמנת יתר: ניתוח בריאטרי- לכתבה המלאה בדוקטורס לחצו כאן > 

צוות רפואי

No data was found
לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.