יותר מ“רק“ ניתוח אסתטי, למתיחת בטן יתרונות רפואיים

במהלך החורף, כהכנה לקיץ, יש עלייה בביקוש למתיחות בטן במרפאתי. נשים וגברים מבקשים פתרונות להשגת בטן שטוחה וחטובה יותר.

מראה הבטן משתנה בעקבות שינויים במשקל, הריונות ולידות, גיל וניתוחים בטן. הסיבות לכך שונות: עודפי עור וירידה באיכות העור, מצבורי שומן שלא משתנים חרף פעילות גופנית ממוקדת או דיאטה, חולשה של דופן הבטן (דיאסטזיס רקטי), בקעים או שילוב הגורמים.

מתיחת בטן הוא ניתוח שנועד לעצב ולשפר את מראה הבטן. בניתוח מסירים עור עודף, מחזקים את שרירי הליבה ומעצבים את הבטן – לרב בשילוב שאיבת שומן.

הניתוח מוביל לשיפור משמעותי וארוך טווח במראה הבטן. למטופלים רבים זה כל ההבדל בין להסתיר את הבטן תחת חולצה רפויה מחוץ למכנס, לעומת הליכה מלאת בטחון עם בגד ים על החוף. היתרונות האסתטיים למתיחת בטן הם רבים וברורים, אבל היתרונות הרפואיים של הניתוח יכולים להוות את השיפור המשמעותי באיכות חייהם של המנותחים.

היתרונות הרפואיים של מתיחת בטן –

1. פחות כאבי גב – ממאמר שפורסם לאחרונה בספרות המקצועית בכירורגיה פלסטית נמצא כי כאבי גב הופחתו משמעותית לאחר ניתוח מתיחת בטן בקבוצה של נשים לאחר לידה. המחקר כלל 214 נשים שעברו מתיחת בטן כולל תיקון דיאסטזיס רקטי (קירוב שרירי דופן הבטן – פליקציה). הגיל הממוצע של הנשים היה 42, עם ממוצע של 2.5 לידות.
51% מהנשים דיווחו על מגבלה גופנית בינונית-חמורה בעקבות כאבי גב לפני הניתוח. כעבור 6 חודשים מהניתוח, 9% בלבד מהנשים דיווחו על מגבלה בינונית בעקבות כאבי גב. התוצאות משקפות שיפור משמעותי בכאבי גב לאחר לידות ברב הנשים שהשתתפו. איך זה קורה ? לרב כאבי הגב נגרמים מחולשת דופן הבטן, במהלך מתיחת הבטן מהדקים ומתקנים את מיקום השרירים – מה שמאפשר הקלה ארוכת טווח ושיפור משמעותי באיכות החיים. לא ניתן לתקן את ההפרדות שנוצרה בין השרירים באמצעות פעילות גופנית.

2. הפחתה בתלונות של בריחת שתן – נשים רבות לאחר לידה סובלות מבריחת שתן כאשר הן מתעמלות, משתעלות, צוחקות או מבצעות פעולות אחרות שמעלות את הלחץ התוך-בטני. בריחת שתן יכולה לגרום לתסכול ומבוכה. למתיחת בטן יכולת לשפר משמעותית את השליטה בשלפוחית השתן ולשפר תלונות של בריחת שתן. אותו מאמר שהראה שיפור בכאבי הגב הדגים כי פחות מ 2% מהנשים התלוננו על בריחת שתן כבעיה משמעותית בחייהן לאחר מתיחת בטן, לעומת 42.5% לפני הניתוח.

3. שיפור ביציבה – במהלך ההריונות (או עלייה משמעותית במשקל), שרירי הבטן (שרירי הליבה) ורקמת החיבור נמתחים באופן משמעותי בכדי לאפשר לתינוק לגדול. לאחר הלידה, יתכן והרקמה לא תתכווץ מספיק בחזרה ושרירי הליבה יישארו רפויים וחלשים – מצב שיכול להקשות על עמידה זקופה ושימור יציבה נכונה. מטופלים רבים מציינים שיפור ביציבה בעקבות מתיחת בטן.

4. קל יותר להתאמן – מטופלים רבים עובדים על שרירי הבטן באופן אינטנסיבי, אך חרף המאמץ הניכר אינם רואים שיפור במראה הבטן אלא עור עודף ובלט – דבר המקשה מאוד לשמור על מוטיבציה להמשיך ולהתאמן. כשהגוף נראה טוב יותר אחרי מתיחת בטן – קל יותר למתאמנים לשמר את התוצאה והמראה החדש והמוטיבציה להמשיך ולהתאמן עולה. בנוסף, חלק מתרגילי הבטן יהיו קלים יותר בשל הידוק שרירי הבטן כחלק מהניתוח. חשוב לקבל אישור מהכירורגית המנתחת לפני החזרה לפעילות גופנית.

5. תיקון בקעים – בבקע – אברי הבטן פורצים דרך אזורים חלשים/פגומים בדופן הבטן. ניתוחים בטניים, כגון ניתוחים קיסריים, כריתת אפנדיקס וכו‘, מעלים את הסיכון לבקעים. מי שסבל מבקע בעברו מצוי בסיכון לפתח בקע נוסף. הידוק השרירים שמבוצע במהלך מתיחת בטן – מחזק את דופן הבטן ויכול למנוע התפתחות בקעים בעתיד. חשוב לציין כי ניתן לתקן בקעים קיימים במהלך ניתוח מתיחת הבטן.

עוד שאלות ?
אם יש לכם עוד שאלות על מהלך ניתוח מתיחת בטן ויתרונותיו, ניתן לקבוע פגישת יעוץ במרפאת ד“ר צ‘רניאק, אנחנו כאן בכדי לעזור.

צוות רפואי

No data was found
לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.