בדיקת אולטרה סאונד רקטלי – TRUS /PUS

בדיקת אולטרה סאונד של פי הטבעת, החלחולת ורצפת האגן, מבוצעת במטרה לאבחן פתולוגיות במבנה האנטומי של שרירי סוגרי פי הטבעת, הפרעה תפקודית בהתרוקנות, כמו גם דרוג גידולים בפי הטבעת.

בבדיקה לא מעורבת קרינה מייננת, והבדיקה בטוחה לשימוש בקרב ילדים, נשים בהריון, ולנבדקים הזקוקים לבדיקות תדירות. הבדיקה מהווה שיטת האבחון המקובלת בבעיות הנזכרות למעלה.

אולטרה סאונד דרך הרקטום (TRUS): בדיקה זו משמשת להדמיה של פי הטבעת, דופן הרקטום ואברי רצפת האגן על ידי שימוש בגלי קול בתדירות גבוהה. הרופא/ה המבצע/ת צופה בתמונה על פני צג, במטרה להעריך את תפקוד שרירי פי הטבעת, לאבחן קרעים בשריר, פיסטולות ואף לאבחן ולדרג גידולים באזור הרקטום או פי הטבעת. הבדיקה מבוצעת על ידי החדרה עדינה של מתמר האולטרה סאונד דרך פי הטבעת אל הרקטום כאשר המטופל/ת שוכב/ת על צד שמאל בברכיים כפופות. מדובר במתמר דק (קוטר של "אצבע") והחדרתו אינה מלווה בכאב אך כרוכה, לעיתים, בתחושת אי נוחות קלה או תחושת לחץ כמו לפני פעולת מעיים.

• אולטרה סאונד פרינאלי (PUS) : בדיקה זו משמשת לאבחון הפרעה אנטומית ותפקודית בהתרוקנות, עצירות או הפרעה בשליטה על הסוגרים. בבדיקה זו, המתמר מונח על העור באזור הפרינאום (בחיץ בין הנרתיק לפי הטבעת בנשים או בין שק האשכים לפי הטבעת בגברים), כלומר, הבדיקה היא חיצונית. במהלך הבדיקה המטופל/ת מתבקש/ת לבצע פעולות של כיווץ והרפיית שרירי האגן ופי הטבעת ובסוף לחקות פעולת התרוקנות.

הכנה לבדיקת האולטרה -סאונד : לקראת אולטרה-סאונד הרקטלי (TRUS) אין צורך בדיאטה מיוחדת אך יש לבצע חוקן כשעה לפני הבדיקה. את החוקן ניתן לקנות בבתי המרקחת גם ללא מרשם.

יעילות הבדיקה : איכות הבדיקה תלויה מאוד בניסיונו של הבודק ובטיב מכשיר הבדיקה.

באסיא מדיקל, מבצע את הבדיקה ד"ר דין לוטרין מומחה בכירורגיה קולורקטלית וגסטרואנטרולוגיה כירורגית כמו גם בביצוע בדיקות אולטרה-סאונד של פי הטבעת ,רקטום ורצפת האגן. הבדיקה מבוצעת במכשיר אולטרה-סאונד של חברת BK המהווה את המכשיר המועדף לביצוע בדיקות אלו.

הנגישות לבדיקה : היות ומכשירי אולטרה-סאונד המתאימים לביצוע הבדיקות המדוברות מצויים בבתי החולים הציבוריים ורק מתי מעט בשוק החופשי התורים לביצוע הבדיקות ארוכים ואינם זמינים בעת הצורך. באסיא מדיקל תוכלו לקבל תור זמין ומהיר.

צוות רפואי

לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.