טיפול תרופתי ויגובי להשמנת יתר

 

**ויגובי – פריצת דרך מבטיחה בטיפול בהשמנת יתר**

 

ארגון הבריאות העולמי דיווח כי ממדי ההשמנה עלו כמעט פי שלושה ברחבי העולם מאז 1975, מה שהופך אותה לדאגה משמעותית לבריאות הציבור. ישראל אישרה לאחרונה את מכירת ויגובי, תרופה שמציעה תקווה לאנשים המתמודדים עם השמנת יתר. כרופאה של אורח חיים ומומחית בטיפול בהשמנת יתר באמצעות רפואה וטיפולים רב תחומיים, אני מאמינה שלויגובי יש הבטחה גדולה במאבק במשבר הבריאות ההולך וגובר.

 

**מה הופך את ויגובי לתרופה יעילה?**

 

ויגובי היא תרופה הניתנת להזרקה פעם בשבוע. היא שייכת לקבוצת תרופות המכונה אגוניסטים לקולטן GLP-1. היא פועלת על ידי חיקוי ההשפעות של הורמון השובע פפטיד-1 דמוי גלוקגון (GLP-1), המווסת את התיאבון ואת צריכת המזון. ויגובי טובה מכיוון שהיא:

 

– מפחיתה תיאבון, מה שמוביל לצריכת קלוריות נמוכה יותר

– מקדמת ירידה במשקל על ידי האטת התרוקנות הקיבה והגברת הפרשת האינסולין

– הוכיחה יעילות מרשימה בניסויים קליניים, עם ירידה במשקל ממוצעת של 15-20%

 

**מי רשאי להשתמש בויגובי?**

 

ויגובי מיועדת לאנשים עם אינדקס מסת גוף (BMI) גדול מ-30 או שווה ל-30, או לאנשים עם BMI גדול או שווה ל-27 שיש להם גם לפחות תחלואה נלווית אחת הקשורה למשקל, כגון סוכרת מסוג 2, יתר לחץ דם, או כולסטרול גבוה.

 

**האם ויגובי היא פתרון למטופלים שעלו במשקל לאחר ניתוח בריאטרי?**

 

בעוד שניתוח בריאטרי הוא אפשרות יעילה לירידה במשקל עבור אנשים מסוימים, עד 20% מהמטופלים עשויים לחוות עלייה במשקל. ויגובי עשויה להוות אפשרות טיפול מתאימה עבור חולים אלה, מכיוון שהיא מכוונת למנגנונים הפיזיולוגיים העומדים בבסיס הרעב והשובע. עם זאת, חיוני להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

 

**האם ויגובי עובדת לבד?**

 

אין לראות בויגובי טיפול עצמאי בהשמנת יתר. גישה מקיפה הכוללת שינויים באורח החיים, כגון תזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה, חיונית להצלחת ניהול משקל לטווח ארוך. טיפול התנהגותי, ייעוץ תזונתי, ובמקרים מסוימים, ניתוח בריאטרי הם מרכיבים חיוניים נוספים של תוכנית טיפולית בהשמנת יתר.

 

**אילו שיטות נוספות קיימות כדי לסייע בטיפול בהשמנת יתר?**

 

מספר שיטות טיפול אחרות יכולות לעזור לאנשים להתמודד עם השמנת יתר, כולל:

 

– התערבויות תזונתיות, כגון תזונה מוגבלת בקלוריות או בסגנון ים תיכוני

– תוכניות פעילות גופנית המותאמות להעדפות וליכולות האישיות

– טיפול התנהגותי לטיפול באכילה רגשית וקידום שינויים באורח חיים בריא

– תרופות כמו רזין וקסניקל, בעלות אישור ה-FDA לניהול משקל לטווח קצר ולטווח ארוך

 

**איך פונים לבני נוער?**

 

השמנת יתר בילדות היא נושא קריטי הדורש התערבות מוקדמת כדי למנוע סיבוכים בריאותיים ארוכי טווח. גישה רב-תחומית המערבת אנשי מקצוע בתחום הבריאות, המשפחה ובתי הספר חיונית לטיפול בבעיה זו. אסטרטגיות טיפול עשויות לכלול:

  • קידום בחירות מזון בריאות יותר ושליטה בגודל המנות
  • עידוד פעילות גופנית סדירה
  • טיפול התנהגותי לשיפור הרגלי אכילה והערכה עצמית
  • התערבויות משפחתיות לביסוס התנהגויות אורח חיים בריא בבית

לסיכום, ויגובי מייצגת פריצת דרך מבטיחה בטיפול בהשמנת יתר. עם זאת, חשוב לזכור שניהול משקל בר קיימא דורש גישה מקיפה המתייחסת לגורמים המורכבים התורמים להשמנה. כאנשי מקצוע בתחום הבריאות, אנו עובדים בשיתוף פעולה עם המטופלים שלנו, כדי לפתח תוכניות טיפול מותאמות אישית, לקידום הצלחה ארוכת טווח.

צוות רפואי

לזימון תור
נדאג להפנות את פנייתך לנציג/ת זימון תורים ונחזור אליך בהקדם.